Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Malin: Gabriel hade en period när han kunde få helt tokont i magen - så att han nästan blev okontaktbar, och bara skrek. När "anfallen" gick över blev han helt slut - och somnade oftast. Precis som hos E så kom det ibland något på toa, men inte alltid. Då var det förstoppning i magen eftersom vi slutat med välling (vilket ingen läkare jag var hos - inklusive akuten - trodde på, tills vi kom till vår ordinarie husläkare, som sa att det kunde det absolut vara), och han fick ta Lactulos varje dag i två veckor.
    Har ni ändrat något i matvanorna på den senaste tiden?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Grattis till examen, Mandra !

• Milla C

Själv börjar jag jobba heltid första februari, något som jag inte har gjort sedan mars -09 ! Jag måste erkänna att jag har lite (Mycket!) ångest inför det, men det får bli som det blir.

• Milla C
    asap skrev 2014-01-19 20:41:02 följande:
    Milla - Oj, spännande! Är det samma tjänst fortfarande eller börjar du på något nytt jobb? Hur många procent jobbar du nu?
    Samma ställe, men vikariat på en annan tjänst (har en tillsvidaretjänst inom "RUS-gruppen") som tillsätter långa och korta vikariat - så jag har fast tjänst som vikarie ). Hittills har jag jobbat 75% (och jag skrev fel, det är sedan mars -08 ! som jag jobbat deltid).
  • Milla C

Hej, här tittar jag in .

Vi 5 skrev 2014-02-17 09:09:04 följande:
    Milla, hur går det? Hoppas det funkar med heltid! har ni råd med deltid annars? jag tänker mig att inte kobba heltid på länge och eftersom jag är så fammal blir det väl lagom att gå upp i tid till pensionen
    Tänker på dig!

Gladhannapanna skrev 2014-02-17 11:24:01 följande:
    Jag undrar också hur det går Milla?

Det går över förväntan faktiskt . Maken får ju antingen lämna eller hämta varje dag, och det har varit så skönt att slippa ta hela ansvaret för barnen HELA tiden. Jag har t ex inget ansvar för att G´s jympakläder kommer med till skolan två dagar i veckan - och jag kan till min egen häpnad släppa det också - eftersom det är P´s lämningsdagar.
  • Milla C

Här var det inte mycket som händer .

Sticker bara in huvudet för att tala om att Gabriel har förberett ett "Spa" nere i vardagsrummet, där det ska vara massage, ligga i sofan med gurka på ögonen och lyssna på lugn musik: efter middagen-). Jag ska vara massös . Den sjuårige pojken som mest liknar en duracelkanin kan verkligen det där med att slappna av med massage .

• Milla C

Hmm, försökte med Harry Potter för något år sedan - men då kunde killarna inte koncentrera sig på texten. Kanske dags att prova igen.

Idag har vi haft kalas för Lucas, som fyllde fem år i onsdags. 8 busiga och fnittriga fyra-femåringar i två timmar. Tur att vi har nära till parken .

Spa-kvällen blev lyckad. Gabriel gillade speciellt armmassagen. Han sa att han kände att hela han blev mjukt !

• Milla C

Här var det länge sen det skrevs !

Hoppas att alla har en skön sommar, och att ingen behövt bli evakuerad pga den stora branden.

• Milla C

Asap: Nej, branden är en bit bort. Vi har inte märkt något av den, men makens jobb i Hallstahammar var som insvept i dimma igår.

Nu regnar det här, och jag hoppas att det gör det där också. Regn tillsammans med Svenska helikoptrar och franska och italienska brandflygplan borde kunna ge brandmännen en chans att få branden under kontroll tycker jag.

Vi5: Visst är det kul att se att barnen får så olika personligheter, men jag förstår din oro över att lillA stoppar saker i munnen.

Kaz: Jag tycker också att min "lille" Lucas är mindre än vad Gabriel var när han var 5 år - men egentligen är han både längre och mer skolmogen än vad Gabriel var.

Jag har min sista semestervecka den här veckan, och vi gör så lite som möjligt på så lång tid som möjligt . Imorgon börjar medeltidsdagarna här i Arboga, så då får vi gå runt på stan och titta .

• Milla C

Asap : Och vi som bor närmare (tror jag ) märker ingenting av branden alls. Det beror ju på hur vinden blåser. Själv är jag glad att jag slipper ha en diskussion om branden, och nedbrunna hus, var man tar vägen, vad som händer med sakerna om huset brinner osv.

• Milla C

Jag blev stucken av en geting långt upp på insidan av underbenet igår morse - och det är svullet, hett och hårt - så jag kan inte rida ikväll (går inte att skänkla hästen) . Och L slog till G i ansiktet med svansklubban på en plastdinodaurie alldeles nyss ! Det känns som att det mest positiva som hänt denna första jobbdag efter semestern är att det regnade en massa på förmiddagen - och det var väl mest roligt för de som bekämpar branden utanför Sala.

• Milla C

Mandra: Skönt att du kunde skratta åt mitt elände - det var lite det som var meningen; -).

Tufft att du har svårt att hitta ljusglimtar själv just nu. *Styrkekramar*

• Milla C

Sticker in huvudet och säger "Hej"!

Saknar er alla i vardagen, och ska försöka komma in här lite mer regelbundet.

Går på förskollärarlinjen på distans sedan i måndags, plus jobbar 50% och försöker hålla familjens "bollar" i luften. Vi får se hur det går...

• Milla C

Hej Drutten och Serendipity!

Vad roligt att "se" er !

Livet springer på i en rasande fart även här. Gabriel går i tvåan, älskar NO och är en riktigt faktabunden kille. Lucas har fyllt sex, kan allt om dinosaurier och fantiserar om det mesta - vilket gör storebror galen!

Jag började plugga i januari, och jobbar 50% samtidigt som studierna är på 100%. Jag hade inte alls planerat färdigt hur jag skulle lägga upp det, oc det funkar inte så bra. Maken kommer hem från en 2 1/2 vecka segelflygtävling i Slovakien idag. Det ska bli skönt.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*