Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Här kom G in i sovrummet vid strax efter sju i morse och sa "Jag vill börja skolan NU!" - så han är ganska taggad han med . Men vi får väl se vad han tycker nästa vecka, när han blir "inslängd" med 12-timmarsdagar eftersom jag måste jobba extratimmar på nya jobbet då och P är på jobbresa.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Drutten: Härligt med en "fin" förlossning, och att killarna är så måna om lillebror. Gabriel ville inte att någon skulle titta på Lucas när han var nyförr: Det var ju HANS bebis och ingen annans .

När det gäller allmän förskola så kan man iaf i den här kommunen inte välja: Har barnen fyllt tre år flyttas de automatiskt över till allmänn förskola om föräldrar är arbetslösa eller föräldralediga. Kolla upp hur det är hos er, så det inte blir några överraskningar!

Vinkar till alla andra. Hinner inte kommentera mer, för nu ska vi åka och handla lite kläder, och sedan pågår Medeltidsdagarna för fullt här. Idag ska vi till "Hästarnas dal"(som finns i parken precis bredvid där vi bor ) .
  • Milla C

Malin: oj, vilken turbulent tid ni har haft ! Skönt att ni "manglade igenom" alla aspekter med varandra, så att ni verkligen vet vad den andre (och ni själva) tycker. Välkomna tillbaka till Sverige när ni väl flyttar hit .

• Milla C

Ego: Jag tror min lille store pojke börjar få lite "Ågren" inför skol-/fritidsstarten. I kväll när han skulle sova var han ledsen för att han missat en del av sagan jag läste, men då ville han helt plötsligt inte alls börja på skolan utan "bara vara hemma med min familj". Efter många kramar och "Jag älskar dig" mellan oss (avbrutet av lille "kravall-Lucas, som också ville ha uppmärksamhet ) somnade han iaf lugnt och tryggt.

• Milla C

Mandra: Njuuut av de sista "måstefria" dagarna nu , och samla kraft inför pluggandet .

Själv "mjukstartade" jag på nya jobbet igår med "kompetensutvecklingsdag" - och träffade de "nya" barnen idag (de ska börja 3:an, så särskilt "nya" är de ju inte ). Min kollega har semester i två veckor nu, så det var verkligen att dyka i främmande vatten. Men de flesta barnen är som barn är mest - ganska öppna och glada.

• Milla C

Gabriel hade sin första dag på fritids idag, och kände ingen när vi kom i morse - inte ens personalen. Han hade dessutom lång dag (eftersom jag jobbar extratimmar för min kollega), men han gick in och började leka själv. Det ömmade i mammahjärtat att lämna honom, och inte blev jag särskilt lugnad när jag ringde till fritids en stund senare och fick prata med en tjej som knappt gjorde sig förstådd på svenska, inte visste vem Gabriel var och sedan bara talade om att "Jo, han har kommit". Jo, tack, jag vet! Det var jag som lämnade honom! Till slut fick jag iaf veta att han satt och spelade spel.

Han verkar iaf trivas bra, för när jag kom för att hämta vid kvart i fem påstod han att han inte hunnit leka färdigt .

• Milla C

Mandra: Oj ! Hoppas att det onda och stela går snabbt över för V.

Du har helt rätt. Fram till semestern jobbade jag på fsk, men nu är det fritids. Jag är tjänstledig på min ordinarie tjänst, och har ett vikariat under det här läsåret.

Ojsan! Nu är det dags att kolla barnen .

• Milla C

Jag är så glad och lättad! Gabriel börjar ju förskoleklass imorgon, och jag har pratat med maken om om han kan vara hemma då. Han har tagit FL imorgon, men när han fick klart för sig häromveckan att fritids skulle vara öppet på em imorgon så sa han att han nog tänkte vara med G i skolan på förmiddagen och jobba på eftermiddagen . Det där gnagde lite i mig, så efter MalinKat´s inlägg om vilket firande det är av skolstarten i Tyskland så berättade jag för maken att jag tyckte att det var en speciell dag, och att jag inte tyckte att G skulle behöva gå på fritids den dagen. Maken mummlade lite, och sedan har det inte blivit av att vi diskuterat saken. Men nu i kväll frågade jag; och han ska vara ledig med G imorgon!

• Milla C

kaz: Grattis till lillpyret i magen !

Malin: Hoppas E mår bra idag.

• Milla C
    M73 skrev 2012-09-23 09:23:35 följande:
    Det där att låt som en trasig gramofonskiva (herregud, så uråldrigt DET lät nu då) avskyr jag verkligen! Känner mig väldigt otillräcklig emellanåt för det är rätt påfrestande med både sex- och treårstemperament...
    Numera får man väl skriva "repig CD-skiva" istället .

Annars skriver jag definitivt under på att tjata/upprepa saker till absurdum. Och med barn som får "meltdowns" och liksom bara är arga för allt. (Gabriel brukar ibland komma in i sånna spiraler, som han bara inte kan ta sig ur förrän något händer som distraherar)
    Men med tjatet försöker jag ibland tänka på vad en föreläsare sa för många år sen: "Barn registrerar inte det man säger förrän man sagt det tre gånger." Som vuxen tycker man ju att någon är väldigt tjatig om han/hon säger saker tre gånger, men så är det tydligen inte med barn. Funkar faktiskt oftast här hemma.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*