Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi har också luciafirande 07.30 på förskolan imorgon. Dvs om nu Gabriels "ont i huvudet och lederna" samt noll matlust inte visar sig vara streptokocker eller liknande...

Och Gabriel chockade hela sin förskolepersonal på luciafirandet för två år sedan. Han hade inte suttit med och sjungit på en enda repetition (men sjöng alla sånger hemma) - och så slog han till med att sjunga alla sånger på scenen framför massor av folk när det var "skarpt läge" . Annars har han varit precis likadan som Ida, Gustav; agnes och Julia och vägrat vara med när det är något.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Luciauppträdandet blev väldigt fint. Lucas var med nästan hela tiden, men Gabriel satt med pappa P. Trodde inte att det skulle gå att få på Lucas tomtedräkt över overallen, eftersom han tvärvägrade när det kom på tal. Men när vi skulle gå sa han "Mamma, jag tomtedräkten", och så skulle både tröja och byxor samt tomteluva på - och satt på tills de gick in för att äta frukost efter luciauppvisningen ! Många kort på en söt pepparkaka och tomte blev det .

Assar: Jag tror inte att det igår hängde ihop med Gabriels mage. Han har *peppar, peppar* inte haft ont sedan förra fredagen, men vi var ändå på samtal med familjeläkaren idag. Han tror också att det är någon form av förstoppning, men vi ska till lab på torsdag och ta blodprov för att utesluta Gluten och lite annat (Gabriel har redan deklarerat att han INTE tänker ta något blodprovObestämd). Sedan ska G ta Lactulos varje morgon i fyra veckor (han som aldrig tar medicin som inte ligger i en flaska välling, men det får man inte göra med den här ). Om det inte hjälper blir det vidare utredning på barnmottagningen.

• Milla C
    Malin: Undrar som juni om det inte kan vara så att hon vill bli avslöjad. Kanske är så att hon vill att de ska berätta, men inte han?
  • Milla C
    Frk Kanin: Förstår att vidskepligheten tar överhanden i namnfrågan där . Om jag får komma med "namedropping" så gillar jag Michel. (Hmmm, stavas det verkligen så? Mikael, fast på franska) Annars är Leon ett populärt franskklingande namn också.
    Ela skrev 2011-12-21 20:41:42 följande:
    Frk Kanin - Grattis till en lillebror! Småbröder är fina grejer det! Mina tjejers lillebror fyller ett år idag! Vi känner för övrigt två bröder med en fransk mamma. De heter Anton och Matteo.
    Grattis härinne också till ettåringen!
  • Milla C
    Vi 4: Grattis även här till "två-cellen Ellen" .

Ett tidigt "God Jul" ifrån familjen med jultraditionen att bli sjuka dagen innan jul. Inget trendbrott i år heller...
  • Milla C
    Mandra och Vi 4: Jag har varit jätteförkyld, och har fortfarande en efterhängsen hosta. Men det tråkigaste är att Gabriel har fått feber och halsont. Jag misstänkte streptokocker, men han vägrar låta mig titta i halsen, så jag vet inte. Inte får han i sig vare sig vätska eller mat heller . "Kanske sen, mamma" säger han om allt som det inte är blankt nej till.
    Nåja, P blir nog inte ledsen om han måste vara hemma med G istället för att åka och fira jul med min familj imorgon . Det brukar vara ganska stela tillställningar, och inte blir det långvarit heller pg a oenigheten kring tomten.
    Hoppas bara att det är ett virus, så att vi kommer iväg till P´s föräldrar på juldagen. Annars är det två pojkar som kommer bli jätteledsna.
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2011-12-23 13:33:05 följande:
    Heja Ellan här också

Milla: Hur kan man vara så oeniga om tomten ?

En lååång historia, men den slutade iaf med att jag svalde mitt medlingsförslag och bestämde mig för att vi åker hem tidigt och har julkväll här hemma (vilket iofs inte blir något problem nu ).

Assar: Ja, det förslaget gillar jag .
  • Milla C

Gott nytt år till er, bästa trådvännerna!

• Milla C
    Piggley Wink skrev 2011-12-31 20:05:51 följande:
    Gott nytt år, må inga sjukor drabba 30+sena 2012!
    Det håller jag med om .
  • Milla C

Gott Nytt 2012! Uppe med tuppen igen efter en orolig natt. Eg min tur att sova på morgonen, men maken har haft problem med magen i natt så han får sova en stund till.

kaz: Vad roligt att bli faster . Hur går det med de egna bebisplanerna?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*