• Ela

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hej alla fina! Jag måste ju göra "reklam" för denna tråd även här.

http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/30plustradarnas-samlingspunkt-171/forum/m57460774.html

Det är en stängd 30+-tråd till vilken man måste ansöka om medlemsskap (tanken är att alla som har varit aktiva/kända i 30+-trådarna ett tag ska få vara med). Ibland kanske man vill skriva om sådant man inte vill lägga på det allmänna forumet och då är detta ett alternativ men då vanliga trådarna ska givetvis leva kvar och frodas.

Så mycket bättre...
  • Ela

Vi 4 -Jag blir ARG när jag läser vad förskolepersonalen säger! På mina barns förskola säger de just det som ditt vanliga jag och din man säger - att det är helt naturligt för barnen att agera ut efter en dag på förskolan när "tryggheten kommer". Och det är min personliga övertygelse också! Usch, jag önskar att jag kunde komma och putta bort alla självförtroendeätande monster som håller på att stöka med dig! För det är de som är igång - det är inte din förmåga som brister. Kram!

Så mycket bättre...
  • Ela

Lilla Proppen - Jag tror att de två förklaringarna ksn stämma båda två faktiskt. För även om barnet trivs och tycker att det är kul att leka - och vill fortsätta leka - så blir det ju trött av all lek och alla intryck. Och när tryggheten kommer släpps de känslorna på, men samtidigt vill ju barnet inte vara trött utan fortsätta leka och ja - konflikt mellan känslor vilket det ju ofta handlar om vid utbrott.

Blaj blaj. Jag är trött.

Så mycket bättre...
  • Ela

Ni har väl inte missat att denna medlemsgrupp finns?

http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/30plustradarnas-samlingspunkt-171/forum/m57460774.html

Där finns en stängd 30+-tråd för oss som har varit aktiva i någon av våra trådar i minst sex månader. Tanken är att man ska kunna ta upp sådant som känns för känsligt eller utlämnande att diskutera i det allmänna forumet. Även IRL-träffar kan bokas där så att tid och plats inte läggs ut "offentligt".

Ansök gärna om medlemsskap!

Så mycket bättre...
  • Ela

Vi4 - Så fin E! Vilken varm blick han ger fotografen.

Mandra - Jag vill verkligen ge dig en eloge för det stöd du ger grannkvinnan. Jag träffar ofta på misshandlade kvinnor i mitt arbete och VET vilken skillnad det gör när det finns människor i omgivningen som bryr sig och hjälper dem att se att det inte är de som fungerar konstigt utan "motparten". En stor bukett tulpaner till dig och krya på sig till stackars V!

Länge sedan Milla sågs till?

Så mycket bättre...
  • Ela

Mandra - Det "negativa" jag har hört om LCHF är väl att man inte känner till de långsiktiga effekterna av det eftersom det är en "ny diet". Jag tror att det finns en del läkare som är skeptiska till att det är en bra diet för kroppen i längden men jag har inga länkar.

Så mycket bättre...
  • Ela

Vi 4 - Jo, jag undrade som sagt var häromdagen var Milla håller hus. Hon brukar ju titta in en kortis även om det är mycket runtomkring så det känns lite konstigt att inte ha sett till henne. Har tyvärr inget nummer eller så till henne men kan fråga i samlingstråden om någon har det.

Kate - Jag har ju ingen son i den åldern men T är också mycket intresserad av sin snippa och förkunnar då och då att hon ska in i badrummet och pilla lite (vi har sagt att pilla är helt ok men att man gör det i avskildhet och tvättar händerna efteråt ). Så själva intresset är nog helt åldersadekvat. Om det kan leda till orolig nattsömn för killar passar jag dock på.

Angående att dra till sig människor så har jag en magnet som drar till sig pensionärer och fulla människor. Jag brukar dock oftast tycka att det är ok att prata med dem en stund så det gör inte så mycket. Min mamma hade en likadan dragningskraft.

Så mycket bättre...
  • Ela

juni hann först till samlingstråden. Hoppas att någon har koll!

Så mycket bättre...
  • Ela

Stor kram till dig, Vi 4! Klart att du har det kämpigt så här på upploppet. Och självklart gör tankarna på Albin det ännu tyngre. Men E klarar detta. Barn förstår så mycket mer än man tror och snart är du klar och ni har en härlig sommar framför er. Men jag kan förstå att det känns som att du aldrig kommer att komma fram dit nu när det är så tungt. Men det gör du. Du kommer hela tiden framåt. Ett andetag i taget...

Så mycket bättre...
  • Ela

Åh, vilket gulletroll, Vi4. En riktig liten glädjespridare!

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*