30+ som fick första barnet 2006 *4*
Åh, Vi4. Det är klart att det kommer att finnas en extra liten stjärngosse i Luciatåget imorgon.
Åh, Vi4. Det är klart att det kommer att finnas en extra liten stjärngosse i Luciatåget imorgon.
Assar - Tonfisk (som inte är på burk) ska man ju inte äta mängder av i alla fall.
Milla - Gravad lax?
Assar - Nja, jag tror att den är ok (i vart fall finns det "ok-fiskad"). Jag har i vilket fall vräkt i mig sushi under alla mina graviditeter (och första var ju 2007) och då fokuserat på lax, avocado, räkor och "vanliga" rullar med bland annat crab-stick i. Gott!
Milla - Ja, gravlax med sås och lite sallad till räcker ju bra som förrätt tycker jag. Kanske en bit tunnbröd till om det går att hitta sådant glutenfritt. Svår matfamilj måste jag säga.
Vi 4 - Får jag vara lite fräck och bara flika in med en fråga (ammar - bara en hand fri för skrivande)? Visst hade du koll på Omega 3? Jag tror att det skulle vara bra för främst R (men T får ju också i så fall). Vilket preparat är bäst och i vilken mängd (R är 1 ½ år)?
Tack snälla Vi4! Precis den infon jag var ute efter. Ska köpa!
En snabb fråga till (riktigt ego idag känner jag) eftersom jag vet att flera här har erfarenhet av allergier/eksem. R har haft väldigt torr hud i ett par månader och nu har hon även fått böjveckseksem. Vi smörjer allmänt med Lacobase och på eksemen med miliderm (eller vad det nu heter). Jag tänker att hon som jag har "känslig vinterhud" men BVC-sköterskan väckte frågan om hon kanske var allergisk mot något. Varken maken eller jag har allergier så vi har liksom ingen koll. Har någon här erfarenhet av allergier som leder till torr hud och/eller böjveckseksem?
Mildison heter den förresten...
Åh, Assar. Jag funderade just häromdagen över var du höll hus. Vad jobbigt det måste ha varit att det fanns frågetecken kring bebisen. Skönt att höra att ni verkar ha fått positiva besked till sist. Jag förstår precis vad du menar med ödmjukheten beträffande barnalstrandet. Vi fick ju skrämselskotten efter E:s födsel med hjärtat och blodsockret som krånglade. Det var ju egentligen inga stora saker och allt gick ju bra men jag tog ganska illa vid mig faktiskt. Vi har varit så fantastiskt bortskämda med att barnen har varit så friska och utan problem och det här var en riktig wake-up-call att det faktiskt inte är någon självklarhet. Jag märker nu när E har börjat ge svarsleenden och kommunicerar på sitt lilla sätt att jag nog har varit lite spänd under hans första tid för jag är inte bara "vanligt" glad över att han gör framsteg utan jag känner mig l ä t t a d. De här tankarna kring hur mycket som kan gå fel är faktiskt en stark orsak till att min önskan att få fyra barn är helt överspelad. Jag känner att jag plötsligt skulle vara orolig på ett helt annat sätt än jag varit tidigare och det vill jag inte. Jag vill njuta av de barn vi har nu. Och missförstå mig inte - jag skulle njuta av dem fullt ut även om de skulle visa sig ha eller få någon problematik vad det än må vara men jag klarar inte att föra in mer oro i potten. Ursäkta en lång kapning av tråden men det här är tankar jag har burit inom mig ett tag nu och jag vill inte gärna skriva dem i syskontråden band alla gravida så jag såg min chans att få ur mig dem nu när du väckte frågan. Stor kram till dig!
Vi4 - Vad glad jag blir att du har rett ut det hela med bihandledaren och att allt känns bättre. Starkt att du tog tag i det istället för att grubbla! Det är jag inte alls säker på att jag hade klarat av. Jag är så känslig för kritik - upplevd eller äkta.
Tack även för tankar kring R:s eksem. De gav med sig efter en dryg vecka med mildison så nu håller vi på att fasar ut krämen. Sedan får vi se om de håller sig borta.
Har köpt Omega3-kapslar också. R gillar dock inte smaken tyvärr så vi får väl blanda det i sylt nästa gång.
Assar - Ja, precis. Tredje barnet är ett okynnesbarn. En fyra skulle ju vara ren girighet. Usch, vilken resa ni har fått gå igenom. Skönt att ni har fått träffa bra personer i vården. Kram!
Vi4 - Jag kan tänka mig att det skapas ett speciellt band mellan förälder och barn när resan inte riktigt bli som man trott innan.
Tack för all visad förståelse för mina tankar och funderingar. Ni är bäst!
Tumhållningen hjälpte Juni! Vi vann! Äran och 20 papp att göra ngt kul för!
När jag hämtade barnen berättade personalen att man jobbat med temat "glasögon" idag, de har läst bok om glasögon, barnen har fått prova en av personalens glasögon, de har tillverkat glasögon i papper osv. Jag blev helt gråtfärdig, så himla omtänksamt och genomtänkt!!!
Agnes hoppade av glädje hela vägen hem, vår vanliga dagistjej är tillbaka idag!