• Ela

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni - Hon kan inte vara lite "stressmagad" också? Jag vet bara hur min egen mage reagerar på just soppa om jag är stressad. Jag tror att det blir för mycket vätska som passerar för snabbt då. Och även om H trivs på dagis är det ju onekligen en stressigare miljö än hemma. 

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    kaz skrev 2010-09-11 22:29:57 följande:

Simon säger så många roliga saker nu. Tex. Mamma A (en pojke på dagis) tycker om att dricka djupt vatten. Då använder han ett lååångt sugrör.

Så roligt! Jag ÄLSKAR den här typen av kommentarer - det är ju bara barn som kan kläcka dem.

Och nej, jag hör väl inte riktigt hemma här men eftersom T snart fyller tre brykar jag läsa och lära av er med äldre bran här.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

GRATTIS IDA! (av någon anledning läste jag att hon fyllde fem och tänkte att det kan ju inte vara möjligt och det kunde det ju inte heller )

Kaz - Men vad konstigt! Hoppas att det bara var någon sådan där plötslig fix idé som försvinner lika fort som de poppar upp!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Idag tänker jag extra mycket på Vi4, Albin och resten av familjen. Det är ju inte alls konstigt att du inte orkar hålla minnena närvarande hela tiden. Det betyder inte att de inte finns där. Stor varm kram!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Hoppar in lite igen...

Juni - Vi kör fredagsmys direkt efter dagis (vi kommer i och för sig hem lite tidigare). T får välja (för både sin och R:s räkning) mellan salta pinnar och popcorn och så brukar vi sätta på en film. Det passar väldigt bra eftersom det inte finns krafter till mycket annat hos någon av oss. ;.-)

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2010-10-10 20:10:48 följande:
    ...när jag var liten slutade jag ju andas tills jag svimmade när jag inte fick som jag ville.
    Jag tror att R håller på att utveckla den tekniken. Hon blir fly förbannad och riktigt KRÄNKT om hon inte får som hon har tänkt. Då skriker hon men skriket övergår i tystnad och blå läppar och ingenting händer på en bra stund. Maken och jag är luttrade vid det här laget och upprepar bara lugnt "Andas R. Du måste andas." Och det gör hon ju till slut.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela
    asap skrev 2010-10-10 20:49:57 följande:
    Skönt att höra att det är fler barn som får fredags-bryt, det bekräftar min teori lite.
    Jahadå! Jag läste faktiskt ditt inlägg högt för maken i fredags just för igenkänningsfaktorns skull.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Åh, Frk Kanin. Jag är så ledsen för er skull. Det finns inga ord.

Och jag vet att jag talar för alla 30+are. Vi har inga problem att lyssna när någon behöver ösa ur sig på grund av negativa besked så gör precis det som känns bäst. Skriv om du vill och låt bli om du inte orkar/vill. Vi bryr oss om dig vilket som.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Mandra - Trist med drömhuset. Men du blev min bästa kompis när du nämnde krikon. Jag är uppvuxen med det men det är så få som känner till vad det är så när du nämnde det först i uppräkningen av vad som finns i fruktträdgården blev du ännu coolare än tidigare i mina ögon. OCH jag tyckte att det utelämnade a:et var jätteroligt.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*