• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

AssarP > Heh, nä förarbetet är inte så skoj men överkomligt för målningen kommer sen   Jag förstår att du är trött om kvällarna. Det blir långa dagar men ändå, så skönt att du hinner hem och se barnen en stund innan dom somnar.
    Uäk, uäk... jag garvade och äcklades åt din spagettimatlåda och spolmask igår kväll.

pyttis > Oj, ja ibland är dom så intuitiva och fina de små liven . Vad mysigt med cykelsällskap på hemvägen.. sånt som ger livskvalite.  Det här med din make och att komma iväg...kan det ha att göra med åldern och graden av hur utvilad man är iom det när de vaknar?

juni 07 > Jag har ju ett visst behov av att det inte väller över i garderober och dyligt för att få ro. Men sen är det rogivande och utrensande att rensa saker också för mig. Min tröskel är inte så hög på rörigt. Tror det har att göra med att jag i så många år haft sån otrolig begränsning på min energi att jag inte vill slösa den på att leta efter saker. Fast nu behöver vårt förråd/kläkammare en utgrävning och när jag behöver något där inne så ger jag upp innan jag ens försökt, heh 
    Min sambo brukar fråga vad som är på gång I mig när jag sätter mig ner och rensar några lådor eller liknanade. Han har också märkt att det oftast är något jag bearbetar när jag gör det. heh
    Vi har inga sånna sstora projekt som er dock Bor ju i en hyreslägenhet med en liten tomt på baksidan och en altan på framsidan. inga trapphus eller nåt utan dörren rakt in i lägenheten. Tror det är det som gör att vi trivs så bra och får sån närhet till grannarna. (inga trapphus att undvika varandra i)
    Åh så härligt att hon är så stor att ni kan gå på IKEA och vara vuxna och tänka tanken klart som du säger. Woow.

M73 > Åh så härligt det lät. Härligt att djuren var spännande nu. Antar att det är lite mer exotiska djur än de som finns hemma på er farm?

Vi har funderat på kolmorden i sommar med övernattning på deras vildmarkshotell och tvådagars pass in i parken. Någon paketresa de har. Ngn som varit där och kan rekomendera?

• Mandra

Ja, då var kolmårdenpaketet beställt Ja, vi åker för Vilyas skull främst, det är nog bara hon som orkar ta in alla djur i dagarna två. Tyra är ju glad bara hon får vara med Vilya. Hjärta

Stackars Vilya ligger utslagen i värmen. Hon klarar inte värme alls. Hon sover för 2:a gången idag redan. Det var samma  sak förra året i värmen. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Är det någon av er som har det lika? Hon ändå legat i poolen och svalkat sig hela em. Igår fick hon tom feber i värmen och fick ipren för att orka med dagen.
    Hon blir likblek och mår illa. 
    Det blir ju ingen utlandssemester de närmsta åren förens man ser att hon klarar värme.

Milla C > Så fantastiskt att det går så bra med nätterna. Yey hejja Gabriel!!

M73 > Haha, det var en rolig bild jag fick framför mig vill jag lova

Pyttis > Åh,, så mysigt. Hoppas vädret blir 'lagom' varmt och soligt så ni kan njuta det i fulla drag.

juni07 > Såt tänker jag också, det är sommar när de får bada så mycket som man kan. Det räcker gott för våra tjejer också.

• Mandra

Tack för era sympatier. Hon var så trött och blek och tillslut så kräktes hon en gång. Ingen magtömmare eller ens mycket.. bara ren utmattning. Vid 20.30 så somnade hon och sen dess sover hon djupt. Jag hade velat få i henne mer vätska innan hon somnade men vi får ta det imorgon. Blandar nog i ordning en resorb till frukost åt henne.
    Jag tror jag ska göra ett nytt mission att äta henne till god form. Verkligen verkligen läsa på mig ytterligare om kroppen och vad som är bra och se om man kan balansera upp det inifrån med mat,ni vet vitaminer och mineraler som är bra för kroppens termostat.

Assar och M73 > Ja, den har vi med sett.. jag visste inte att det fanns när jag såg den. Jag var på gränse till att gnugga ögonen när jag såg den, men så rörde den på sig och jag stog och yla till sambon som fick springa ifatt mig för att kolla när jag ropade och vinkade. Såg verkligen ut som någon tvättat den i tvättmaskinen för varmt, exakt som en miniatyr av dom stora.
    Jag håller med assar, bara en liiiiten pöl så kan du ha en sån med och med tanke på hur exalterad jag blev av den så kan jag inte tänka mig att du går därifrån utan att smuggla med dig en

juni > Åh, hoppas att du får ha det lagom varmt resten av sommaren så du kan gå i lätta sommarkläder men utan att svettas. Är det för mycket begärt tror du?

assar > Ojda, jag som stog här och gjorde lavendelsocker som ska bli lavendelskorpor såsmåning om kände mig huslig för det. (tog lite i helgen hos svärmor som planterat lavendelplantor runt hela sin uteplats) Vi var där igen och badade.

Milla C > Får jag stryk om jag säger som svärmor alltid säger till mig när jag glömmer allt, 'det man inte har i huvudet får man ha i benen'?!
    Vi brukar bo på nedervåningen i deras hus och då får jag springa upp och ner hela dagarna för allt som måste hämtas då vi bara håller till uppe förutom att sova.

Nu ska jag krypa ner hos tösatrasan här brevid och hoppas på att få sova hela natten.

• Mandra

Sara > Hej du med. Han inte se ditt inlägg innan jag tryckte send Fy vad tråkigt med inställd resa. Och förkylningar och tredagarsfebrar mitt i värmen. Jag hoppas att det inte blir långdraget utan att ni snart är helt krya och kan planera för nya äventyr. Härligt med kolmården för er med

Assar > Jag hade ju tänkt skriva att vilken familj som klarar det besöksschemat med en nyföding och ...mmm, dofta bebis

• Mandra

Jag har hittat en sak jag ska införskaffa för att barnen ska må bra inifrån som jag också ska äta tänkte jag. Linfröolja, ngn tesked om dagen, den smörjer kroppen inifrån och ha rman sån där blandhy, fet men torr,flagning, eksem (som båda mina har) men den är också bra för cellernas elasticitet och därför också bra mot rynkor
    Jag vet inte var man köper det, jag tänkte fråga på apoteket.
    Det innehåller nämligen omega 3 som är en trolig brist när man är så där torr och flagning i hyn eller eksemig.

Sara > Ja, jag ska kolla med dom om  hon är lika hängig idag när värmen kommer igång på riktigt. Nu ska vi ut en stund på Vilyas önskan. Det är fortfarande svalt så det lät som en bra idé tyckte jag.

AssarP> Haha, så sött. Ja dom ska göra nåt sånt där så blir de oförglömliga för de små   Ja jösses vad du var morgontidig då. Hoppas du tog en lång härlig frukost och han läsa tidningen kanske?

• Mandra
    asap skrev 2010-07-05 21:14:25 följande:
    Mandra - Linfröolja finns i mataffären. Det smakar för övrigt riktigt illa....

Pyttis - Vilken lyckad dag ni hade på Liseberg, härligt!
    Nej, jag hade nog inte heller tagit emot så mycket besök efter bara två veckor. Eller kanske besök, men jag hade definitivt inte bakat tårta och kokat saft!

juni - Oj, är det efter att hon slagit i tanden, tror du? Tur att det är mjölktänder iaf.
    Finns det där? Tack, hade jag inte en aning om, heh. Ja då var det ju inte svårt att få tag i.
    Gör det? smakar äckligt alltså? Ja då säger jag till barnen att det är medicin, det är alltid äckligt men går ner ändå Jag minns att det är fler barn med eksem i tråden. Jag kan berätta hur det gått för oss om ett par månader så kan ni ju ni ta ställning om ni vill testa det också i så fall?!
    Blir det mer Åland för er i sommar? får du ens någon sammanhängande ledighet? eller är du för ny på jobbet?

Lia > Så härligt med det där tivolit där också

Pyttis > Vilken härlig dag!! Hoppas vi får det lika gott på kolmården.

Milla > Heh, skönt ibland att inte vara den enda glömska

M73 > Haha

juni > Escha då, vilken otur. Mina barn har också slagit i tänderna en hel del verkar vara lite som rysk rolett om de ska bli missfärgat eller ej.

Vilya är betydligt piggare idag i alla fall det är också flera grader kallare ute. Hon sov som en stock inatt och även idag på dagen så allt känns okej.
    Jag ska kyla henne bättre under kepsen, det enda jag kan bättra på. Försöka få henne att sova ordentligt också i den utsträckning det nu går när man är överhettad?!
  • Mandra

Frk Kanin > Du är saknad när du inte är här men jag är säker på att vi alla förstår absolut att du har det tufft och gör det du måste för att må så bra som du kan. Det är alltid trevligt att se dig när du orkar kika in.
    Ledsamt att du råkat ut för missfall, mina varmaste kramar och jag ska skicka mina tankar till dig inför äggplock om att skörden ska bli riktigt stor.
    Tusen och tusen karmar till dig vännen.

Sara > *ugh* Vilken pers!  Har du hämtat dig nu när han mår bättre? Ja, allergier är alltid tråkigt för saker man måste avvara även om man efter ett tag lär sig leva med det och när det blivit en vana så är det inte så bökigt längre.
    Varma kramar till supermorsan i 140

• Mandra

Vi4 > Ojoj, hade ju helt glömt av att det var det du gjorde. Vilken tur att jag ens sa något i tråden då så jag blev klokare från ett proffs i ämnet. Tack snälla för den infon. Såg någonstans också att om man hade dålig lever var ren omega 3 bättre(än linfröolja) och att gravida skulle akta sig för linfröolja för den hade något ämne i sig som i konsentrerad form används vid igångsättning Förvånad
    Tänkte mest på att den hade rikligt med antioxidanter (när den är kallpressad) . Jag förstog som du sa att den innehöll ett ämne som kroppen gjorde om till omega 3 men också ett ämne som var bra för cellens sammandragande förmåga i glatt muskulatur?! (därav inte bra för gravida)
    Jag är inte långt nära så insatt som du är dock.

Fiffigt med oljan så där på sked som du ger E. Kanske det som dom behöver istället då. Tack igen som sagt
    Jag läste det också för ett tag sen, huga.. angående hur de matar fiskarna och 'utarmar dem på deras omega depåer' precis som vi utarmat våra odlingsmark när vi konstgödslar och ska ha så mycket på så kort tid att det bara är en tredjedel av nyttigheterna kvar i våra grödor och grönskaer typ.
    För övrigt, jag blir alltid lika glad att se dig. HjärtaJObba inte ihjäl dig och krya på lillbus.

malinkatarina > Såg du i 1-3 tråden så ska de ses i hagaparken någon dag med småbarn om du ville med och om det är någon du känner. Ska bli skoj att ses !

• Mandra
    M73 skrev 2010-07-08 10:15:53 följande:
    Lia; fy, jag förstår att du fick hjärtat i haldgropen! 

Pyttis; härligt med semester!

H har talat om vad hon vill göra på semestern; åka till Djurparken varje dag, Liseberg varje dag och till IKEA...

Behöver lite tips om bra turistmål i Stockholm som passar en fyraåring. Skansen och junibacken har jag redan kommit på... Vi viet inte om vi kommer iväg men det kan ju vara bra att ha lite ideer
    haha, IKEA.. haha...och hahaha
  • Mandra

Vi 4 > Åh så härligt för Hulda Stina Glädjande nyheter!

Drutten > Förstår att du har en hel del att pyssla med iom flytt

Själv stack jag en tur till sthlm i onsdags med flickorna, vi tog tågeet och lånade moderns lägenhet. I fredagsnatt slöt sambon upp och igår... Igår var jag och träffade malinkatarina, vi flanerade runt lite och slutade på söders mest levande torg?! Medborgarplatsen där vi drack lite vin och åt en god middag.
    Jättetrevligt och malinkatarina var lika go som hon är här i tråden.

Annars var vi på museum, på 4h gård, plaskis, lekparker och badplatser i sthlm Vädret har varit strååålande hela tiden och det var ganska skönt att smyga in på ett museeum som omväxling från den nästan obarnmhärtiga solen bland stadens stenfasader och asfaltsbeklädda gator. Solig

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*