• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni 07 > Heh, ja hon verkar ha energi din tösabit Svanskotan, ojda men jag tycker mig minnas att det annars är en ganska vanlig foglossningssmärta och har läst många sånna uttalanden i 30+ trådarna på vägen här.

Milla C > Ja finns det ork så tuut tuut. Tyra fick till en kiss på påttan igår och fick klistra dit ett klistermärke. Vi har backat med blöjlöshet (pratade lite vi med) vi vill få henne att acceptera påttan först.

Hörni kloka kvinnor. Jag kan för mitt liv inte minnas om de hade en utvecklingsperiod med kläninghet runt 2 och ett halvt för Tyra är ju som ett klistermärke i min famn. Super mysigt eftersom hon alltid är så självständig men man undrar ju lite var det kommer ifrån. Jag tänkte att det var för att hon är sjuk och emlig men jag tror inte det är hela svaret.

.
    Tyra har börjat 'rymma'. Rätt som det är så kommer hon med skorna på och informerar oss om
    -Mamma, jag ska bara öja (göra) en gjej.
    -Va? Vad ska du göra för grej, svarar jag.
    -Jag ska öja en GJEJ, förklarar hon för mig och sen går hon och låser upp dörren och drar ut. (vi bor ju i lägenhet på bottenvåning )  Jag går efter.
    -Mamma topp (stopp), jag ska bara öja en gjej. Så går hon en tur på gården om jag inte hämtar henne.
    Jag kan oftast inte låta bli att skratta för hon är så målmedveten och säker på sin gjej.

• Mandra

AssarP > Den där listan var inte alls en dum ide. Som sagt det är över sommaren främst men på så sätt får han lättare att bidra. Det är ju inte så att jag vill att vi städar hela dagen så fort han är ledig så det kan visst bli en bra kompromiss.
    Jag är inte orolig att vi ska lösa vårt dilemma för det gör man ju på något vis men du kortade nog ner samtalen om hur(lösningen)  vi ska få till det.

kaz > Åh vad skönt att det blir långledigt för henne med, då kommer hon nog med att ha chansen att hämta sig. Sista dagen idag då?!  Hoppas er semester blir mysig, händelserik men vilsam

• Mandra

m73 > Jamen lider hon av det så är du väl inte överhönsig. Ta upp det du på barnmedicin och se vad dom  har att säga. Absolut.
    Min systerson kräktes ju något vansinningt men han var en liten michelinbebis ändå. Det var riktiga kaskadspyor efter varje amning. Syrrans mjölkproduktion var ju sjukt hög då hon fick amma om .. igen och igen. Men han gick det ingen nöd på som sagt haha
    Skillnaden med honom var att han inte led av det och det växte bort. Men det var månad ut och månad in med handukstvätthögar till taket. Det var inga små tvättlapps kräkdukar för syrran, det var badlakan .. heh, stackarn.

• Mandra

m73 > Vad skönt att ni redan har en tid.
    När vi var på VC näst sist så sa jag till en läkare - Jag borde ha dokumenterat alla hennes förkylningar och jag borde ha sökt för varje en av det så de fick se hur det är.
    Då svarade faktist den läkaren till min stora förvåning.- Det behövs inte, vi litar på vad du säger om hur det är. Det var nog första gången som dom överraskade mig där nere åt det possitiva.
    Jag hoppas verkligen att du får ett lika fint bemötande på barnmedicin nu så du får lindra din lillas besvär. Alltid jobbigt när de mår dåligt och man inget kan göra.

• Mandra

oj, mitt inatten och jag är trött som busingen så kom jag på att jag ligger en vecka bakom i boktråden så jag förbannade mig själv och la in lite nytt..

Ooom någon känner för att joina oss på nästa bok så är ni så välkomna så
    Den (boktråden) är nu öppen för förslag, ett per man/kvinna som vill dela en skönlitterär titel men inte ett måste såklart. Tråden är för vårt höga nöje och för att ha någon att dela våra tankar ang boken om när den är färdigläst. Har man ingen titel så får man gärna rösta på de titlar som andra föreslår men orkar man inte det heller så kan man läsa den titel som majoriteten i tråden som la en röst, röstat fram.

Välkomna!

www.familjeliv.se/Forum-11-259/m52370990.html

• Mandra

hej och tack kaz, hon är hostig och slemmig och klängig fast jag tycker nog att alläntillståndet är  förbättrat
    Stackars Simon och jag hoppas verkligen att det är över redan, att det kanske var nåt han åt? och att lilla Sara blir frisk nu med.

Trevlig midsommar på er alla !!  {#emotions_dlg.flower}

• Mandra

Sara75 > Heh, det började som en kul grej. Vi är många som läser och många som tycker och tänker saker om det vi läser och ingen att direkt prata om det med för som sagt så läser man så sällan samma bok som vännerna gör.
    19 minuter var/är vår första bok och vi började här i tråden för att se lite om det fanns intresse och hur det funkade. Så vi har inte marknatsfört oss så hårt utanför detta rum ÄN men det kommer.

M73 > Hur gick det hos doktorn?

juni > Vilken härlig midsommar.

malinkatarina > Haha jamen 7 timmars tåg, du är ju en hårdhurdad resande mamma med små vid det här laget?!

kaz > Vad skönt att ni år på rätt sida om förkylningar och kräkningar (kanske något han fått i sig?). Jo Tyra mår också bättre tack. Hostar en el och är täpt i näsan men jag undrar om det inte är så att hennes körtel är lite förstorad efter alla förklningar.
    Första måndagen på semestern för dig idag va? weeee, måndag och ledig

AssarP > Men fy, tsackars liten. Nu får det väl ändå vara nog. *skickar friskus baciller i massor*

Vi firade sambons systers 40årsdag på midsommar, hon prickade in den på dagen i år
    Hon bor så vackert så det är galet. Solen lös och vi fick njuta skön sång i hennes trägård, då två skolade sångerskor var på kalaset, under äppeltråden. Barnen och djuren lekte tills de stupade och vi vuxna åt och drack tills magarna såg gravida ut.
    Midsommarlekar varvades med 40års tal och skålar. Nubbevisorna avrvades med födelsedagssånger.

På vägen hem igår , vi hade kanske kört i 5 minuter, så vände jag mig och kikade bak till Vilya. Då satt hon och gnuggade i ögonen och snyftade ljudlöst.
    Jag frågade varför hon var ledsen och hon svarade att hon itne visste. Jag frågade om det var tråkigt att åka hem från farmor? men hon svarade bara att hon inte visste och sen sa hon att det kändes så konstigt i halsen.
    Hon var verkligen ledsen att åka ifrån allt där   Det var första gången som hon verkligen kände nåt sånt och det kändes konstigt i halsen, hon kunde inte sätta andra ord på det. Lilla stumpan.

• Mandra

M73 > Ja, skönt att de lyssnade så till vidare att du fick bekräftelse men som du säger.. många dagar försent *grr*

AssarP > Åh så gott att det vänt

Jag är så slut, har målat tjejernas nya säng för andra kvällen irad. Kom just in och avrundar lite kort här. Dom ska få sin våningsäng innan veckan är över. Sova i egen säng och inte skava fötter mer. Hoppas de vänjer sig snabbt
    Har en del grejer kvar som ska slipas och målas *suckar lite* men det blir nog bra när det är klart.
    Vi har sagt att innan sommaren är slut så ska vi ha gått igenom rum för rum. Vad vi vill fixa till och sen rensa alla skrymslen och vrår så skolan och barnen är i prio när hösten börjar.

• Mandra

Plötsligt så får Tyra till det på pottan. Hon är så sugen på att gå på pottan nu så hon hinner inte stiga upp innan hon vill sitta där igen? vad hände? på två dagar så trilla visst poletten ner och nu sitter hon och krystar dagarna igenom ihopp om att få yla att hon gjort något på pottan
    Jag kör inte helt än med blöjfritt men kanske 50% av dagen är blöjfri. Hon ber ju om blöja ibland.
    Hur som haver så får vi väl smyga på det dag för dag nu så kanske vi har en dagtorr tjej till hösten ändå? Hon som knappt ville sitta på pottan för några veckor sen och fick absolut inte till det när hon satt där.
    ha! slippa byta bajsblöjor   inte för att jag är kännslig eller så men tänk att slippa blöjor på dagarna

Hur har ni det i sommarvärmen? Nu ska jag ut och slipa och måla...igen men jag hoppas att morgondagen blir den sista på deras säng. Ska måla om deras docksäng och en liten box med 2 lådor i. Nu har jag kommit i tagen Kanske målar om deras små barnmöbler också innan jag är klar hehe.

Jag vet inte vad det är med att måla men jag tycker det är så skoj. Jag tror det är för att man får sånt tydligt resultat på förändringen man ville ha.

Det är så tyst här inne, är allt bra med er?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*