• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Sara  > Tack, det var nog din tummhållning som löste det.
    Naturligtvis så hade de 'missat' en grej, typ mina 4års arbetslivserfarenhet som gör att jag ens kan söka De skulle försöka lösa det idag redan så jag är fortfarande med och slåss om 25:4ans kvot av platser. *phew*
    Jag inser att jag har hängt upp en hel del på att få börja plugga i höst. Vill vill vill lära nya saker
    Åh så tomt utan kissen

pyttis > Hoppas dagen varit lika lyckosam med frånvaro av kräkningar och bajsningar av det lösa slaget.

M73 > Okej, så skönt att de följer upp Inge skoj med konstanta förkylningar. Kan inte du berätta nästa gång vad de sagt? dels hur det går för lilltroll men också kanske jag kan lära mig nåt för Tyras del. Som hostar och slemmar och snorar i vanlig ordning. :-/

malinkatarina > Yey, snygg vändning. Det är så skönt när man får till det så. Det är en lång cykeltur, så duktig han är ! Och jösses, du var verkligen uppe i ottan du . Är du vaken än?

• Mandra

Sara 75 > Klart du får fråga, jag planerar att läsa Personal Vetaren på 3år . Tänkt skola om mig lite (är behandlingsassistent).
    Jag har alltid trott att jag lutade åt socionom eller psykolog men så satte jag mig ner efter att ha läst massor med böcker i ämnet Hur-man-blir-frisk-i-kropp-och-själ och ämnen i hur man växer som människa osv kom på att jag vill åt det hållet så småningom, personalvetare-aktigt.
    Har nog tänkt mig att... Om jag får drömma fritt utan att jag låter några hiner torna upp sig så blir jag egen/konsult i just de ämnena...Motivations/livs/företags coaching -aktigt.

malinkatarina  > Åh håhå, vilket lyxliv Det var du väl värd,en skumpalunch med vänner. Kan det bli bättre på en onsdag?
    Mina tjejer har visat sig från sina mindre charmiga sidor efter dagis idag så jag skulle nog också behöva lite skumpa ikväll haha
    Jag får nöja  mig med ett yougapass i vardagsrummet medans sambon putsar upp bilen, vi ska försöka sälja den/byta den till en automat och sen ska jag ta automatkörkort. Jag ska ta den enkla vägen och ALDRIG köra en attans kopplingsbil Det överlåter jag till er andra med 2.0 på högskoleprovet

• Mandra

Jösses vad vissa människor är drabbade. Jag bor ju i ett område som är så otroligt vårdtyngt och man har aldrig en 'tråkig dag', alltid händer det något. En granne, en familj/släkt som bor på lite olika gårdar här stog och skrek på gården medans halva släkten höll i dem för de ville slåss. Jag och tjejerna var påväg till glassbilen som vi hört och sån tur var så uppfattade dom itne bråket för de hade så fullt upp med att lyssna på glassbilssången och fråga mig om var den stog. Jag har inget emot heta kännslor och jag känner den familjen/släkten så jag oroade mig inte alls för att det fanns en lösning. Jag gled förbi och nickade till en av dom. Det var väl tjejerna jag oroade mig mest för. Jag vill inte riktigt att världen där vuxna blir så arga att de vill slåss ska ramla på dem än. Jag vill inte alls förklara en sån sak och jag kommer vara evigt tacksam för att det var glassbilen vi var påväg till, som spelade sången igen och igen
    Sambon blev klar med bilen tidigare än trott så jag tog en kvällspromenad istället för yogan. När jag gått min runda mötte jag en grannfru som var ute och gick med en väninna. Dom bjöd in mig och jag slog följe med dem ett varv till. På det varvet så fick jag veta att denna trevliga fantastiska kvinna hade förlorat ett barn vid 4 års ålder i en olycka för några år sen och nu bodde till hälften på sjukhuset med sin 3 åring som har cancer.
    Hon var glad och hon var stark och jag försökte att lyssna utan att få tårar i ögonen. Ibland känner jag (när människor berättar starka saker)... att kan hon leva i detta och berätta om det med kraft så kan jag lyssna med samma kännsla.

åter igen vandrade mina tankar till er och eran förlust.. *varma kramar till Vi4, Frk Kanin och Minimalla*

• Mandra

Minimalla > Ja tack, det vart lite ont i magen en stund men det löste sig för mig *phew* Det mest otroliga är att när jag kollade igårkväll, på min ansökan på webben, så hade de redan fört in mina arbetsintyg och satt en ny status som behörig. Weee
    Är det okej att fråga hur du mår och hur det går med graviditeten?

• Mandra

Åh, jag har just varit och hämtat hem Tyra. Dagis ringde och hon hade satt igång och kruppa igen. Stackars stackars Tyra. Det går aldrig över. Eller en och en halv vecka fick hon på dagis i alla fall.
    Nu gör vi sommaruppehåll, hoppas det hjälper lite iaf.
    Annars ringde jag också VC och BVC för att se om de behövs ngn utredning. Det går inte som hon har det. Nästa vecka skulle dom återkomma med ideér. Så nu hoppas jag bara att det går över fort för mitt lilla troll.

Pyttis > Åh fy, är hon itne frisk än. Stackars lilla vän, massor med krya på sig kramar från oss till henne i alla fall.

M73 > HAha, ja kom inte å säg att det är lika lätt att köra en med manuell låda till mig   vad skönt att du kännerefter vad du orkar, helt rätt och störst chans att orka genom dagen när man är så trött som du är

• Mandra

Minimalla > Jag kan absolut förstå att det är väldigt dubbla känslor som hälsar på. Å ena sidan att sörja en fölust förknippat med en graviditet och å andra sidan att det är fantastiskt att vara gravid och snart få barn, ett växande liv. Jag hoppas att de goda glada känslorna ändå får dominera.
    Ja, se till att härja med alla du behöver när du blir orolig och om du kan, försök härja lite innan det blir en sån där stark ångest. Du känner säkert igen när det startar vid det här laget? Be inte om ursäkt för din oro eller känn att du tar upp tid osv. Gör något så ovanligt som att tänka på BARA dig själv och gör dig trygg. På så sätt kanske du tom kan njuta däremellan ibland.
    Krämpmässigt var mina två graviiteter också väldigt lika i det stora hela. Hur är det med cravingsarna då? är de liknande? om du ens har några förståss

• Mandra

Minimalla > Haha, ja det räknas absolut som crawings. Juice e ju jummy

Tyra har så där galet hög feber med 40 grader och vaknade efter 5 timmars ipren med 40 igen. Hon babblar oavbrutet och sjunger som vanligt 3 meningar i varje sång innan nästa börjar och jag kan inte hålla mig för garv. Hon är galen när hon är febrig. Sambon filmade just henne när hon pratar och grejjar runt.
    Jag hoppas på några timmars sömn men just nu så ställer jag mig högst tveksam till att det kommer att ske med hennes tempo. Hoho Jaja

• Mandra

Sara75 > Men åh vad roligt! Då kommer jag absolut se dig som en tillgång när jag pluggar Vad tyckte du om den?
    Jag skrattade fram till 12 inatt då hon somna i en timma för att sen vakna när hon inte kunde andas längre.

Mini och Sara > Heh, jag åt pepparkakor, pepparkaksdeg och pepparkakassandiwch när jag var gravid med Vilya, i MÄNGDER.

malinkatarina > Skönt att han är hemma men ännu skönare att det gått så bra. Den där skumpalunchen måste ha bidragit till välbefinnandet?!
    Oj dina vänner är verkligen drabbade

Jag har sovit sammanlagt 3 timmar. Tyra kruppade och blev tät inatt. Först efter en ny dos ventolin... fast det krävdes också att jag satt utomhus med henne mellan 01.30 till 03.00 för att det skulle släppa så pass så jag vågade sova brevid henne. Då kund ehon andas igen utan att fåglarna kvittraade i halsen på henne. *urk*
    Sambon skulle upp och jobba så jag lät han sova. Jag satt där med ont i magen och hoppas att vi skulle slippa åka in.

Vi lämnade VIlya till hennes sista dag på dagis och sen skulle vi handla bananer. Tyra pekade på chipsen och sa att hon ville ha. Jag tror hon ätit det 2 ggr i sitt liv men jag tänkte, salt.. kanske ger törst och aptit. Hon fick en sån där pytte påse(annars äter mamma upp resten av påsen när Tyra fått sina tio Förvånad) efter 10 chips så tog hon emot vällingen och har nu ätit en flaska välling. Det första hon ätit sen igår morse. Hejja chips! heh

• Mandra

malinkatarina > Så ljuvligt att sömnen gettt med sig ! Så ljuvligt när ansträningar får resultat.
    Ja, jag har en läkartid idag, ringde imorse och sa att nu får de dokumentera alla förkylningar med krupphosta hon får. Det är ju VARJE gång. Hon kanske har fökylningsastma?

Ni med barn som har förkylningsastma, hur hadde ni det innan? Känner ni igen det som Tyra har det? Eller hur har det varit för er och är det bättre med medicinering ?

• Mandra

pyttis > Tack för att du beskrev hur ni gör och hur det funkar för henne

Vi fick decentol till Tyra, den innehåller ju antihistaminer för att kolla om det gör skillnad, att ta till natten eftersom man blir så trött av den. Luftrörsvidgande och lätt slemlösande.
    Jahapp, så en medicin till att ge?hmmm?
    Prover lämnas och skickas på måndag. Fredagsturen hade redan gått iväg till sjukhuset.
    Nu hoppas jag att det är en envis bakterie som ligger och gjort henne förkyld hela våren och att vi får en riktig antibiotika som löser ALLT!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*