• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

kaz > Ja, det var gott att se att det gick när vi lät henne ta det i hennes takt. Stötta hennes initsiativ och sen låta henne bli trygg med balans och så vips var hon redo Skönt när man gör rätt ibland som förälder ..  mellan tjat och gnat
    Hur är det med er annars?

juni 07 > Så gott att du fått hjälp med nålar! och känner dig bättre. Håller det i än?
    Så bra att du sa ifrån. Jag har försökt att lite lite mer på min intuition mer, inte på du vet oros delen för oro sig kan man göra för allt men den där 'gutfeelingen' du vet. Den som ger en rätt omedelbart när man vågar lita på den.
    Skulle jag med bråka om, helt klart. Diaréer, stackars liten. Har dom någon idé om vad det kan va? Har du någon känsla för vad som är tokigt?

malinkatarina > Jag står här på trotoaren och fortsätter vifta med min flagga det står malinkatarina på medans du springer mot mål   Skit att dom kastar ut hinder med vallgravar sådär i vägen (som att behöva byta webhost hundrasiljader gånger) tur du hoppar högt , du borde snacka med tränarna om lite najsare banor 
    *fnissar lite själv åt min liknelse* Men visst var den lite bra?
    Åh, filar du på marknadsföringsplan också? När jag ska dra igång min firma.. får jag komma till dig öfr inspiration då?
    Hur gick det för maken föresten med flygandet i sommar, vann han?

Nu är andra antagningen också iland. Jag fick ett besked där med även om vi redan visste utgången på den
    Ska få skickat massa böcker i management av en kompis som just skivit en uppsats i ämnet. Tänkte förkovra mig lite i det också. Ska jag bli egen så behöver jag ju kunna stärka alla led i ett företag? right?

• Mandra

Sara 75 > Haha, typiskt att jag var sent ute så. Aja, känns som man är där första gången och sen får återkomma och då göra allt lite 'smartare' fast ändå med utrymme för andningspauser och lite flow Det lät som du han med allt man hinner på en dag ändå. Vilken härlig tjejsemester!!
    Hur många nätter var ni borta?

Vi 4 > Aha, du det där med ficka låter som en smäck.. det skulle verkligen kunna vara så. Hon bajsar numer ungefär var tredje dag men den dagen är jobbig och det känns jobbigt att släppa henne till dagis med det där 3 dagars bajsandet. Det kommer en till 3 omgångar då beroende på hur hårt det är. 
    Ja mjölkprodukter borde vara enkelt att utesluta. Vi äter så lite sånt redan och Tyra gillar inte ens mjölk som dricka så det har vi aldrig. Vilya dricker ju inte mjölk för hennes avföring tappar färg då och så har vi minimerat mjölken i maten som sagt. Lätt att byta det lilla till havreprodukter.
    Vi kan nog köra på mjölkfritt ett par månader om du tror det ger bättre resultat? eller det är nog svårt att få mjölkfritt p dagis. men 3 veckor till är vi ju hemma. Vi börjar idag helt enkelt.
    Jo, jag minns precis hur smärtsamt hans bajsande var. Vi har väl haft 'tur' att Tyra fått det detta år. Hon är betydligt mer utvecklad i mag tarmsystem. Inga lavemang har behövts hittils *phew* men dom ligger redo i medicinskåpet.
    Tack för informationen och tipsen   Hjärta

juni 07 >  OJ, woow, det var ingen dålig respons din kropp gav. Du behövde verkligen det där. Du måste ta hand om dig mao emellanpt. Hällst innan du går på knäna
    Så skönt att få så mycket gjort utan 'baksmälla'. Vad är det du tömmer det för?
    Åh, så jobbigt. Jag avskyr när man inte kan hjälpa de små och som du säger.. hur får man det att funka på dagis från ett centralkök? det måste ju gå men visst är det meckigt.

AssarP > Åååh, så fin myshistoria du beskrev där. Satt här och småfnissa och mös. Vad gott att hon är så social än, ett av recepten på att leva länge (för att återknyta till gamla samtal)

Nu ska jag träna lite försiktigt. *flexar mad alla sina muskler*Skäms

• Mandra

Vi 4 > Aha, ja tack igen Vi ska nog få ordning på hennes mage såsmåningom.

juni > Tack du med för du delar dina kunskaper / ideer ang. trilskande magar. Jag är så glad att jag har er för uppslag och ibland en snabbare väg till kunskap genom erafrenheterna era.
    Ooh, ett helt nytt rum. Vad flitiga ni är! Låter som det blir toppenfint. Du får nog visa en före och en efter bild sen Sånt är så skoj.

Jag gjorde ju om tjejernas rum nyss också och insåg att vi inte hade några före bilder när vi var klara. Fast vi har inte rivit väggar och byggt dörrar. Bara köpt ny säng och målat den och barnmöblerna.
    Det är mycket saker med två barn som delar ett rum. Svårt att få det att få plats. Men det blev okej med lite lekyta kvar tillslut

Hur gick det på akupunkturen?

• Mandra

pyttis > Så härligt att komma bort. På något sätt så blir man mer ledig när man åker bort en vecka på semester och inte blir hemma i huset/lägenheten hela tiden tycker jag.
    Okej att vara tillbaka på jobbet då?

• Mandra

Sara >
    Jag brukar varva så jag ger ipren först och efter 4 timmar alvedon och sen ipren efter 4.. men det händer att jag ger iprenen 3 timmar efter alvedonen då mina inte svarar lika bra på alvedon som ipren. För ofta ska inte medicin ges utan läkarordination för att det trots allt är läkemedel man ger de små har jag lärt mig.

juni > Herre jösses, det är inte små projekt ni startar i graviditeten Fast ack så roligt att göra om och få fint. Tvärtemot pyttis är grönt en favvisfärg för mig så den går igen lite i alla rum här hemma , på något sätt
    Jag hade massor med inredningslänkar som jag tappade när jag bytte dator. Ska se om jag hittar nån rolig tapetsida. Ska länka svärmos senaste fondvägg som blev så himla bra. (pysslar med det ikväll  när barnen somnat)

Nu ska jag väcka Tyra annrs somnar hon aldrig ikväll.

• Mandra

Sara > Om det står 3-4 ggr per dygn på panodil så får du ge den var 8de timma ner till var 6e timma om man gör som pyttis säger.
    Ipren är väl också så .. 3-4 ggr per dygn? då är det som minst med 6 timmars intervall  men att föredra 8 (när den inte blir så där hög då) . Går man på det så är det var tredje timma du kan varva (om nu panodil har samma intervall som ipren.. jag har aldrig gett panodil så jag kan den inte)

timma 0  ipren
    timma 3 panodil
    timma 6 ipren
    timma 9 panodil     osv

På alvedon står det att man kan ge var 4de timma men högst 4 ggr på ett dygn. Dvs vill man ha alvedonet jämt fördelat på ett dygn så ska man ge var 6e timma annars blir det ett rejält glapp mellan dygnets fjärde dos och det kommande dygnet första.. haha, jag har tänkt till

kram Sara och krya på dom!! Vilya hade just nån tvådagars feber ed hög feber men inget annat. Nu är hon prickig på bröstet så nåt som passerade fort men med hög feber.

Jag har så ruggigt ont i huvudet av kaffeabstinens så jag kan knappt tänka mitt namn. Druckit en halv kopp här om dagarna men eftersom hjärtat inte lugnat sig helt än så tar jag bort den med. Vill inte ge 'stress' åt den som koffeinet ändå innebär.

• Mandra

Sara > Haha, nu såg jag att ditt inläggvar för länge sen och du har hunnit räkna själv både en och två ggr Skäms Sorry for stating the obvius.

• Mandra

juni 07 >
    www.borastapeter.se/provtapetsera/FondoCore/Viewer.aspx&li=1&iStoreId=0

Tapeten heter Hanna och det är den röd/blå aktiga. Svärmor tog den i ett litet sovrum som en fondvägg med resten vita väggar. Vart så himla snyggt!

Annars finns det en hel del fina och roliga tapeter på denna länk att fottera runt i , här jag brukar drömma mig bort, prisklassen är jag inte så medveten om då vi inte lagt egna pengar på att få tapetserat (bor i hyresrätt och tar snällt det värden betalar för)

tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper

• Mandra

Sara > Åh, vet precis hur jobbigt det är att vääänta på nästa sekund så man får ge ipren så det verkar. Hoppas att febern snabbt ger med sig i alla fall.

KOlla den här, den är rolig och fin med.. om man villha fondvägg. Kan bli liiiite mycket om man vill ha ett helt rum med tapeten dock
    tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*