• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis: Härligt att A är en sådan fin kompis!

Gbg: knepigt! Har tyvärr inga bra råd att komma med. Antar att ni reda försökt låta henne bestämma kläder. El vad tror du om att ni tillsammans går och shoppar nytt? Har ni testat boxerkalsonger istället för trosor? På Lindex finns det med tyg runt kanten istället påsydd gummikant! Svårt, klart det är gött att vara nakenfisen

• kaz

Hej Mini! Spännande med nytt jobb. Tänk vad stora barnen blivit! Kram

Här är en till med träningsplaner inför hösten! Jag längtar så efter att få komma igång! Har köpt nytt träningskort på ett gym nära jobbet och har i alla fall kommit i väg 2 luncher!

Mandra: wow, vad skönt det måste kännas!

Assar: mysig avslutning på sommaren!

Ngn som varit på ALV typ i sept? Är det bra även off säsong?

• kaz

Ja, det är så tufft att inte få sova! Att bli väckt 1 gång/timme är galet! Jag har fortf inte repat mig efter mina sådana år. Nu sovs det ofta ganska så bra hos oss men det räcker med ngn stökig natt för att jag ska vara helt slut! Många styrkekramar till alla som inte får sova tillräckligt!

• kaz

Ok, låter lovande med en tur till allv i sept med andra ord. Sara fyller snart och med tanke på att hon har allt och lite till kanske vi kan göra detta.

På dagis har börjat en ny personal och det känns inte alls 100. Hon har ett väldigt pushigt sätt. Simon har "problem" med att gå på toa i tid. Han skvätter ofta i kalsongerna och när han är hemma måste vi påminna honom hela tiden. På dagis har de inte riktigt koll och ofta luktar det kiss om honom när han kommer hem. Ibland blir han då röd om snoppen - såklart om han går i kissiga kalsonger och brallor. Den nya på dagis hade en lååång utläggning om att Simon skulle ha uvi och ville inte alls lyssna på mig om att byta kalsonger vore en lösning på problemet (efter 2 dagar på jobbet). Som tur är har han 2 andra bra personal och de har skärpt till kisskontrollerna. Nu undrar jag ändå om jag borde kolla upp honom? På natten händer nästan aldrig ngr olyckor. Om det vore ngr fysiska problem borde han väl kissa på sig också på natten?

• kaz

M73: kul att det känns bra med jobbet! Ingen möjlighet till förlägning?

Mandra: duktigt av dig att tala ut med maken innan problemen uppstår! Wow, ni är duktiga som pluggar båda 2! Lycka till m flytten

Nu är bussen framme så jag får skiva mer i eftemiddag! Kram

• kaz

I am back!

Vi4: oj vad intensivt det låter! Vi har också haft sådana perioder (särskilt m Sara) men inte lika ihållande! Har inga jättebra tips. Vissa fighter måste man ju ta och mycket kan man låta passera (gäller bara att hålla huvudet kallt). Hoppas du fått hjälp mot huvudvärken! Det är ju viktigt att du hinner fylla på energi så du orkar hantera E! Stor kram

Juni: krya på er'

Milla: låter som ett bra schema där också DU får utrymme! Kram

Drutten: håller tummar och tår för att det ska funka! Kram

Det har blivit bättre på dagis och personalen har bättre koll på Simon och kissandet. Skönt! Det är dock andra föräldrar som också känt det problematiskt m den nya personalen. Trist!

• kaz

Oh vilka glada nyheter Kanin! Skönt att Ärtis är gladare igen! Kram

När det trilskas med tandborstningen hos oss låter jag dem borsta mina tänder m min tandborste medan jag borstar deras. Tjänster och gentjänster, med det har ni säkert redan provat!

Assar: låter som jag skulle våga mig på en 3:a, ha ha! Skönt att det känns mysigt att vara hemma! Också lättare att slappna av och njuta om tänker att det är sista (?) gången. Kul ändå att känna sig eftertraktad av rekryteringsbyrå!

Ang den nya personalen så hade Simon och E (en kompis) försökt hindra E:s pappa att åka till jobbet en dag vid lämning. Då hade den nya satt sig på marken och föreslagit att S och E skulle åka rutchkana p

• kaz

Oups där gick det i väg..

På hennes ben. Simon hade bara avfärdat det med "Men vi är faktiskt 5 år"

Kanin: wow att Ä lärt sig både läsa och skriva redan! Kram

• kaz

Mandra: ha, ha för T

Pyttis: jag är rätt hård mot fejkgråt och försöker förklara att man kan prata m varandra istället. Om man vill ha en extra kram (el vad det nu kan vara) så kan man säga det och inte gråta sig till tröst. Funkar väl ibland! Sara gäller det att avstyra fejkgråt för hon gråter lätt upp sig till riktig gråt och glömmer vad det eg handlade om.

Assar: så var det m Simon när jag var hemma m Sara. G har väl kommit på att ni är hemma och vill vara med. Det är nog en fas och säkert har det gått över rätt snabbt och han haft en bra dag! Kram

Drutten: hoppas det var bara igår som det blev tokigt vid mellis!

Simon går på simskola och ska nog börja på tennislek (om han får plats). Han gick ngr ggr på fotboll i våras och det tyckte han inte var ngn höjdare. Nu säger han att han vill spela tennis. Vet du vad tennis är frågade jag? Nej svarade han (ha ha). Sara kom inte inte på gymnastik denna termin. Hoppas det blir nästa termin!

• kaz

Mandra: underbart! Tänk vad skönt det kommer att bli!

Assar: jättekul!

Malin: så jobbigt m stökiga nätter. Även vi har det lite stökigt. Sara sover inte längre på dagis så det blir tidiga kvällar (vilket iofs är skönt) men sedan sover hon oroligt framåt småtimmarna. Hon är som ett plåster på mig. Funderade på att köra ett race m henne men nu kommer min mamma på besök. Kanske efter det. I ert fall låter det bra med kortare vila. Kram!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*