• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Lia: bra att markera vad som är ok och inte men kanske också bra att ta en diskussion om det. De förstår rätt mycket nu de små liven

Vi4: 2 veckor till och sedan är det över! Förstår att det är tufft att vara själv med allt när du är så utarbetad! Stor stor kram! Simon dricker också mer nu. Tror de får i sig för lite vätska på dagis. Märks tydligt när det varit varma dagar.

Assar: yes, 4 dagar och skönt med lugn helg i siktet.

Nu våra släktingar åkt vidare. Båda barnen är sjuka. Maken drar tungt lass med vab och att dagis är stängt tor och fre.

• kaz

Juni: ja, sådana hade jag köpt om jag hade haft ngt bra ställe att sätta dem på.

Vi4: men det var det sista som behövde hända just nu! Stor stor kram och hoppas på en bra plan b/c!

Idag var de små i alla fall på dagis och nu håller de stängt i 2 dagar.

Simon tränar också på att skriva nu. Han skriver sitt namn och så får han välja ett ord som jag skriver och han härmar. Sedan brukar han skriva alla bokstäver han kan

• kaz

Malin: väldigt gulligt. Blir lite rörd

Hoppas ni alla goa mammor haft en bra dag! Kram

• kaz

Vi4: tänk att snart är det dags! Det är bra att vara lite nervös. Det är ett tecken på att du är taggad! Stor kram!

Malin: men fy! Hoppas du mår lite bättre nu! Kram

Mandra; låter som en underbar start på ledigheten! Det är du värd!

Milla: kul gör G! Simon (som inte haft springcykel) vågar knappt köra på sin cykel. Men han kör en del på sparkcykeln nu och får upp balansen där.

Assar: spännande! Snart är det dags! Kul med pottan!

• kaz

Milla: söte G! Antar att han är stolt över att kunna cykla!

Vi4: du är så stressad men nu är det snart dags och över! Ngr dagar till! Stor stor kram!

MalinK: hoppas du får trevligt i Swe!

Simon är lite krasslig så vi är hemma och kurerar oss. Jag har invigt balkongen (som vi typ aldrig utnyttjar) och det är nice. Har fått ett citrusträd som kräver omsorg och barnen turas om att spruta den med vatten jag vill ha en TOMT! Det bor ingen i lgh under oss. Det är en 2:à och har en liten uteplats med gräsplätt. Hade ju varit perfekt! Varför har man inte ngr miljoner på ngt konto

• kaz

Assar: låter så härligt! Jag längtar efter att kunna släppa ut mina men vi har begränsad utsikt över vår (iofs väldigt fina) innergård så ännu vågar jag inte. Känns som ett måste, att kunna släppa ut dem, med 3 barn. På sista tiden har jag fått en sådan innerlig längtan efter ett barn till. Gah, tror inte jag får med mig maken på den och är inte själv övertygad om att det är en bra ide för oss. Förstår att det är tungt nu. Men man ska hinna tröttna innan det är dags Stor kram

• kaz

Milla: härligt

Assar: det löser sig! Det blir väl som med nummer 2 (tänker jag). Till en början får de hänga på överallt och man har dåligt samvete över att de inte får ngn uppmärksamhet. Så en dag tar de bara all uppmärksamhet och det är de stora som får stå tillbaka. Jag funderar dock ibland över hur det blir för mittenbarnet. Den som är äldst är ju alltid först med allt - det är nytt för alla (svårt att ändra på det faktumet). Den som är yngst är ju liten vad tror du G säger över att inte längre vara minst? Kanske han kommer gilla att få vara lite stor?

• kaz

Och jag måste jobba idag (hela dagen). Bara så ni vet att det är SYND om mig

• kaz

Lycka till idag Vi4! Det kommer att gå super! Kramisar en masse!

Härligt Milla!

Assar: skönt ändå! Sara vill ofta vara liten. Hon säger ibland att jag ska bära henne för att hon är liten

• kaz

Olimipa: Även mina barn (på snart 5 år och 2½ år) har svårare att somna nu när det är ljusare. I deras värld går man och lägger sig när det är mörkt och inte när klockan visar XX Vi har skjutit på läggtiden något men de blir för trötta om vi lägger dem ännu senare och det är svårt att komma i väg i tid på morgonen. Den lilla lyckas jag lugna med musik/sagor på CD-spelaren. Hon ligger och lyssnar på dem (efter det vi läst saga och nattat). Ofta somnar hon ganska så snabbt och ibland tar det längre tid. Men då har hon i alla fall legat och vilat i sin säng. Knaske värt att testa för att få lsut på springandet?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*