Inlägg från: nericia77 |Visa alla inlägg
  • nericia77

Campingtråden längtar efter våren !

Wilowa skrev 2011-01-22 14:48:45 följande:
    Jag vill också ha sommar, men realist som jag är så inser jag att det inte kommer att ske än på många månader. Läget just nu är katastrofalt här just nu, så jag vill ha lite nysnö uppepå alla otrevlig is. Det går ju knappt att sticka ut näsan uran att vara rädd för hjärnskakning eller benbrott.

Vad det gäller vikariat så har vi ett bra vikariesystem här. Jag fyller i de dagar och de tider som jag kan jobba i min kalender och då ser bokarna om jag kan jobba eller inte. jag slipper på så vis det eviga ringandet i tid och otid. Läget är just nu så akut att jag oftast är bokad nån dag innan och är jag inte det så vet jag att någon ringer på morgonen. Fast för att slippa stressa på morgonen då så brukar jag skriva att jag kan börja jobba typ nio. Då hinner jag i lugn och ro få iväg barnan till skolan.
    vilket smart system. så skulle jag med vilja ha. för vore man själv vore det ju inga problem, men när man har småbarn så är det ju inte bara o sticka på kort tid, o speciellt min son, det finns inte någon 5:ans växel där inte

Libero: vilken fin stekpanna, nu blev man ju sugen på att åka o shoppa lite.
  • nericia77
    jmmm skrev 2011-01-23 12:28:46 följande:

mia. wecamp är ett sortiment under kama fritid, de har en del kul "porslin"  men ibland kan man ju fynda ia nadra butiker oxå lagerhaus har ju en del i melamin men vet itne hur de e med just tallrikar. våra har vi köpt på biltema, inga snygga men billiga o praktiska e dock sugen på nya matschande

nericia: jag e säljare, har en tid sålt husvagnar/husbilar men marknade sjönk så jag fick sluta

aha, vilket roligt jobb. , synd att du fick sluta.

här ska jag snart iväg till jobbet, har jobbat sen i fredags, jobbar imorgon oxå, men sen e jag ledig en dag. Det är avigsidan att jobba inom vården, när man måste göra helg. Men tur att jag trivs på mitt jobb, så då gör det inget.
  • nericia77

hej på er! skickar in ett inlägg så jag hänger med här när ni skriver , e så trött när jag kommer hem ifrån jobbet. Det är inte lätt att gå från soffpotatis till arbetande kvinna .

Kul o läsa om era tips på campingar.

• nericia77

Hej alla!

Välkommen till tråden maglan, vi har oxå en adria .

Här längtar jag till våren då man får hämta hem sin vagn.Men just nu känns det som lång tid kvar när det häromdagen kom drivvis med snö, bläh  Har lagt in om semester o hoppas jag får när jag vill så då bär det iväg uppåt landet, närmare bestämt lycksele där vi har vår släkt . har ni nå tips på bra campingar på väg uppåt landet?

Såg att nån skrev nått om ullared, ska oxå dit snart, finns det mycket o shoppa där, till vagnen o så jag har faktiskt bara varit där en gång, o det är typ 20 år sedan haha. Jag är ingen flitig besökare.

Nähä nu är det bäst jag sätter lite fart, en hel del o göra idag, sen sova lite o sen jobba natt o hoppas på att inte alla vill föda barn. Vi hade en slitsam dag igår men man ska inte klaga, är så skönt med ett jobb, men det är en stor omställning från att gå hemma.

nu slutar jag bubbla o hoppas ni alla får en härlig o trevlig helg!

• nericia77
    Maglan skrev 2011-02-12 14:21:13 följande:
    Tack Det är makens drömvagn. Han har drömt om en sån länge

jag kan tycker att ni absolut ska stanna till på sollefteå-camping! Superbra! www.solleftea-camping.se

Det är där vi står säsong men vi har varit där många sommrar innan också!
    ok , vilken tur att han fick en till slut då .

ska kolla in den campingen.
  • nericia77

Halloj alla!

ja nu drar det i campingtarmen . Funderar på när man ska hämta hem vagnen, vi har den ju inställd under vintern, o han som den står hos sa att i mars april kan vi hämta den, vi behöver den ju inte nu, men när ska man ta o hämta den, har lust o göra det nu, men den står ju bra där den är oxå eftersom vi inte behöver den riktigt än.

Vi har fått förfrågan om vi hyr ut våran, vi sa nej till just dom. hur gör ni, hyr ni ut? jag är lite "rädd" för det där, vet ju inte hur de hanskas med den, o vill inte få min kära vagn förstörd, eller skadad på nå vis. men tror inte heller att de skulle göra det med flit, men allt kan ju hända. så svårt det där hur man ska göra.

• nericia77

lite olika meningar om uthyrning av vagn, vi är fortfarande veliga. men har inte sagt ja än. men många som vill hyra den. vi använder ju inte våran såååå mycket under resten av året än när vi har semester. (än så länge ivarje fall). men men återstår o se hur det blir med det där.

ullared var jag till i fredags, jädrar va mycket det fanns o handla där.

• nericia77

men skriver man kontrakt själv, o där står att de står för alla kostnader om det är nått som händer. då är det verkligen det som gäller eller? hur många måste skriva under, ska man ha någon oberoende, som "vittnar" kontraktet? eller vad det heter

• nericia77

ullared är en byggarbetsplats just nu. ivarje fall ute på parkeringen, men det var liksom vid sidan om så inget man stördes utav kände jag.

ang uthyrning, så håller vi på o kollar upp det där men det lutar åt att vi kommer säga helt nej, känns för stor risk för att hyra ut den. jag kommer vara sååå nervös om vi hyr ut den tror jag.

här pratar vi för fullt om sommarsemestern, vi tänkte åka ner till helsingborg, o sen stå där o sen fara med bil över till danmark. någon som campat i helsingborg?

• nericia77

Hej på er alla!

ja nu har vi tagit ut vagnen o ska börja städa o fixa den inför åkturerna. En sak jag funderar på. kan någon förklara för mig det här med om man vill ta mer körkort över b körkortet så man får dra mer. är det E-kort man ska ta då. alltså så man har be körkort?

vi har köpt ny bil o får nu inte packa vagnen så mycket.

Glad påsk på er alla!

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !