Inlägg från: nericia77 |Visa alla inlägg
  • nericia77

Campingtråden längtar efter våren !

Välkommen hit! Ett tips jag kan ge som jag fick av min far var att pröva sätta upp förtältet hemma. För första gången tar det tid å inte kul då att stå på camping å krångla med sånt.

• nericia77

levandecharader skrev 2011-06-28 21:06:33 följande:

Ok om jag har förstått det rätt så ska kultrycket helst vara på 80-100kg. Hellre för högt kultryck än för lågt. Packa så jämnt som möjligt i vagnen men den mesta tyngden i mitten/fram. Se till att altt ligger säkert/sitter fast, att dörrar, fönster, taklucka är stängda. Har jag glömt något viktigt?

Hur kollar man kultrycket? Med en pinne eller liknande där draget ska sitta och ner på en våg? Eller?!

Vi kommer ha bilen lastad med barn och djur så där får vi inte plats med något så allt måste packas i vagnen.

Som sagt, vi är helt gröna så om jag missat något......Tala gärna om det då

vi har oxå djur, eller en hund o så ett barn, så vi packar inte heller så mycket i bilen. Vi har förtält o möbler m m i husvagnen. hur man väger det där kan man ha en badrumsvåg eller ännu bättre en kulttrycksvåg. eller va det heter.

Ja ni idag har jag då bokat tid för uppskrivining, är ett bra tag kvar men blir så nervös, vet inte hur jag ska komma ihåg allt i min lilla hjärna

• nericia77
    levandecharader skrev 2011-06-28 21:27:08 följande:

Tack, ska kolla efter kultrycksvåg. Ännu en sak att lägga i inköpslistan. Pengarna bara flyger iväg!

Lycka till med uppskrivningen, det kommer säkert gå jättebra. Man kommer ihåg mer än vad man tror

ja du det år så sant. många saker som måste införskaffas. fast våg måste man ju inte köpa. man kan ju åka förbi o väga någonstans. fast vart vet jag ej
  • nericia77

Vilket härligt väder vi har, tänk om man hade haft semester nu, blir så sugen på att sticka iväg, sola skiner ju även i Örebro, än så länge

• nericia77

sitter här o bara kom på, kan man ta reda på vart ens husvagn ligger i värde? letat lite men hittar bara där man kan värdera sin bil.

som sagt, vi är väl rätt nöjda med våran husvagn, men har insett att vi mer o mer börjar bli förtjusta i en hobby barnkammarvagn. så det vore önskan att få köpa. men man undrar ju då vart ens husvagn ligger i värde. vi har frågat på en firma, men de gav ett hutlöst dåligt pris. så känns som att om vi nu skulle göra det, så blir det o sälja privat. om vi nu gör det man kan ju få drömma ivarje fall.

• nericia77
    Wilowa skrev 2011-06-30 23:42:37 följande:
    Kolla på Blocket om det finns liknande vagnar till försäljning där.

Hobby barnkammarvagnar det är grejer det! Det står en sådan bakom vårt garage!
    ja de har en bra planlösning tycker jag. o så. fast jag tycker våran e bra oxå (adria) inte så men när o om man nu klarar körkortet så har man ju lite mer valmöjlighet o så funderar vi på att då hyra ut denna o sen köpa oss en annan. Vill inte hyra ut den vi ska åka i, men kan då hyra ut den gamla. men detta är i framtiden. bara lite drömmar man har. sen om de går i uppfyllelse är en annan femma fast till en hobby det lär det bli om vi köper en ny vagn.
    sen adria är ju lite plastiga, men väl värd pengarna. men hobby är inte så farligt dyra heller. men då mer värd sina pengar känner vi.
  • nericia77
    Wilowa skrev 2011-06-30 23:42:37 följande:
    Kolla på Blocket om det finns liknande vagnar till försäljning där.

Hobby barnkammarvagnar det är grejer det! Det står en sådan bakom vårt garage!
    kollat blocket, men det fanns ingen. vi har ju lite tillval o sen inte samma årsmodell, så svårt o värdera hur mycket mer eller om det inte gör någon större skillnad.
  • nericia77
    Wilowa skrev 2011-06-30 23:55:48 följande:
    Okej, ja jag är tyvärr helt fel person att hjälpa dig, jag har inte en aning om vad olika vagnar är värda. Kan du inte gå till en handlare och fråga vad den är värd och inte vad ni får för den i inbyte? Alltså vad de skulle ta för den om de skulle sälja den med avdrag för att ni inte lämnar någon garanti.
    ja för som i inbyte skulle vi få riktigt dåligt. ja man kanske skulle göra det. skulle ju bara vara kul o höra va den ligger i värde. sjunger husvagnar fort?
  • nericia77

Vad menas med sabbatsårsplats? Va kul att ni fick plats.

• nericia77

Hej alla campare, här har vi varit upp i landet, o är nu äntligen hemma. Vi har även tagit mod till oss o hyrt ut den, så nu är det en famlj (som vi inte känner sen innan) som hyr den en vecka. 

En undran om det kommer väldigt lite vatten när man spolar, då kan det väl vara stopp? hur kan man fixa iordning det själv, finns det nå medel man kan köra med eller hur går man till väga. 

• nericia77

hej på er. ett tag sedan jag var inne. Nu ligger våran husvagn ute för försäljning. Vi har insett att detta sättet inte var ritkigt vårat sätt o campa på. Vi föredrar vattenvägen.

• nericia77

jag är uppväxt med husvagn, så har gillat det skarpt men har blivit nu att varje sommar är vi mer i vattnet än på land. så känns som lite dumt att behålla den, men det är med lite sorg i mitt hjärta. .
    men campa kommer vi ju fortsätta med fast det blir i vatten. Ska bli kul.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !