Inlägg från: nericia77 |Visa alla inlägg
  • nericia77

Campingtråden längtar efter våren !

jmmm skrev 2010-07-12 23:07:24 följande:
    nericia77: ni skall helt klart satsa på bra speglar. det finns kanonspeglar nu hmmm skall bara komma på namnet... milenco tror jag att de heter. finns med två olika storlekar7former på speglarna men själva fästet på bilens spegel är lika. kostar ca 675 -750kr. KANON bra o fått bäst i test.

Ja medlem2 nu sitter vi i vars en vagn o e inloggade på familjeliv ska bli roligt att ni kommer o hälsarpå på jobb o framförallt kul o campa med er
    tack för tips, ska genast googla o kolla upp det.
    Mikah skrev 2010-07-13 16:44:00 följande:
    Vad kul med fler nya här.

Nericia77. Johannesviks camping var vi runt och tittade lite på nu när vi var  i Kungshamn/Smögen och campade. De har fixat lite barnvänligt vi stranden där.Den är stor men den verkar bra .Busshållplats utanför också. Vi låg på Wiggersvik mittemot men vi fick husvagnen till bollplank fastän vi sa till och sa till. Vi är tåliga både när det gäller väsen och annat på campingar och hänger inte upp oss så mycket men när vi får bollar på frukostbordet , husvagnen och hundarna i flera dagar så är tålamodet slut. Vaktnumrena fungerade inte heller och då fanns ändå tre stycken. Där fanns ingen som tittade till campingen på sen kväll heller. Annars är där fräscha toaletter. Smögens camping vid bron har vi också legat men där är klippigt när man vill bada plus att det är tillåtet för yngre att campa där så där kan bli stökigt och blockerat  på toaletterna när miljoner tjejer fixar till sig på en gång på kvällstid.

Vi kom hem i torsdags efter att ha varit i Kungshamn och i Söderköping och campat. Jättetur med vädret och härlig semester har vi haft. Maken klarade körkortet på tisdagen efter midsommar så 2 timmar efter det åkte vi .
    Vi har haft fullt upp med födelsedagar och annat nu under helgen och ett par vändor till festivalen inne i stan som pågår just nu har annars hunnits med.

Hoppas allt är bra med alla.
    ja tråkigt när det blir så, o till slut tappar man ju tålamodet. ja jag vill inte till nån camping där yngre får komma, alltså barnfamiljer e ok, men många har ju där yngre får campa. o det blir ju lite väl stökigt ibland.

här ska vi iväg till helgen, tänkte oss mot kungsör o så. vi gör lite småturer bara för att jag jobbar fortfarande.
    bara härligt o komma iväg lite .
  • nericia77

nu e ju jag lite nyfiken av mig, vart åker alla o campar? åker ni till samma ställen eller åker ni runt en del, själv har vi då som sagt tänkt o åka runt, o inte åka till samma ställe flera ggr. men det börjar redan att man velar om man ska åka tillbaka eller till nått nytt ställe haha

• nericia77
    marremask skrev 2010-07-15 06:41:25 följande:
    Nericia77: vi är ju väldigt nya på det här med husvagn, varken jag eller maken är uppväxta med det och vi köpte vår vagn i höstas. Så denna sommar åker vi runt en del. Har redan averkat Strandstuviken och nu Skeppsdockans camping. Idag bär det av till ALV i Vimmerby och senare rullar vi till Kalmar för en natts stopp innan vi tar oss till Böda sand. Från Öland tar vi båten till Gotland där vi också ska åka runt i en och en halv vecka innan hembåten går till Nynäs.

Där har du hela vår rutt i sommar
    aha, ja vi är ju oxå nya eller jag är uppväxt med det, men gubben e ny, men han gillar det redan. .

trevlig rutt ni gör,  tack för att du delar med dig, roligt o höra vart folk åker, man kan ju få lite ideer om vart man ska besöka
  • nericia77

en fråga!

hur gör ni med era husvagnar på vinter halvåret?, vinterförvarar ni dom i nån lada typ, eller har ni dom bara ståendes ute hemma, under carport.

• nericia77
    Chris skrev 2010-07-15 09:47:01 följande:
    Vi har haft husvagn i ca 4år och har åkt runt både sommar och vintertid. Nu till vintern skall vi ha våran vagn uppställd i Säfsen.  Under våren hade vi uppställt vagnen på försäsong på Hansagård camping i Falkenberg.

Imorgon drar vi ju iväg på en 4 veckor lång husvagnssemester och då campar vi allt från 1 natt/camping upptill 1 vecka. Jag försökte räkna lite snabbt och kom till att vi har besökt ca 30 olika campingar under dessa år. Sen har vi ju besökt vissa flera gånger.

På vintern har vi haft våran husvagn uppställd hemma på tomten under en enkel typ av carport. Det hur man skall förvara en vagn under vintern finns hur många "teorier" som helst om. Så det finns väl inget som är helt rätt eller fel
    ja det e ju så olika va folk tycker, en del tycker man ska ställa in den andra inte. vi vet varken ut eller in. min farbror ställer inte in den, men han har en äldre vagn, vi som har en nyare blir lite tveksamma. vill ju inte att den ska bli förstörd. men å andra sidan så ska de ju klara vintern.
    Wilowa skrev 2010-07-15 09:49:35 följande:
    Våran stod hemma på tomten mellan en granhäck och vårt garage...insnöad bakom alla snöhögar. Vi får verkligen hoppas att vi inte får riktigt lika mycket snö i vinter, för då kan det bli svårt för oss att komma iväg till vår vecka i Sälen. 
    nericia77 skrev 2010-07-15 09:03:32 följande:
    aha, ja vi är ju oxå nya eller jag är uppväxt med det, men gubben e ny, men han gillar det redan. .

trevlig rutt ni gör,  tack för att du delar med dig, roligt o höra vart folk åker, man kan ju få lite ideer om vart man ska besöka
    Jag håller med, det är trevligt att höra vart ni åker. Dela gärna med er om vad ni tycker om de campingar ni besöker. på väg hit så stannade vi på KronoCamping i Göteborg och det var verkligen ingen camping som jag skulle vilja stå mer än en natt på. Fast vi kan ha fått fel uppfattning, för vi stod bara på quick stop och de var ju även snälla och lät oss stå på en vanlig plats. 

ja vi funderar oxå på att ställa våran på tomten, men vette sjutton . vill ju inte att den blir förstörd. men det blir den väl inte. de ska ju klara vintertid. men det borde vara bättre om den står inne eller?
  • nericia77

halloj, ja då har vi varit ute en sväng igen, åkte till en liten camping i köping., det var helt ok, men blev lite sur att hundbadet var såååå långt bort, när vi var på öland så var det lång sandstrand o så var det i utkanten av den stranden, tillåtet för hundar o sånt tycker jag e helt ok. att man som människa kan bada på samma ställe som hunden, men här var det en strand för människor o sen typ en halvtimmes eller nått sånt, till hundbadet. så det fick bli bad för hunden bland båtarna o vi bada inte alls .
    e det någon som har hund? vi funderar på det här med o lämna hund i husvagn, vi har ju ac, men hur om ni nu har hund, hur har de reagerat på att stanna kvar i husvagnen`?

men men, vi känner oss ännu mer säkra på det här nu, så om två helger då far vi till smögen, ska bli härligt.

men en sak jag undrar, vi funderar på att ta med tv. men vi har ju ingen boxer, om de har sånt på campingen behöver man en boxer ändå eller hur får man det inkopplat?

• nericia77
    marremask skrev 2010-07-16 12:13:48 följande:
    Vi kommer ju tyvärr inte vara nån längre tid i Kalmar. Stannar bara för natten för att korta av resan till böda sand. Vi är ju idag på ALV och känner jag mina barn rätt dröjer det innan vi rullar.

Nericia77: vi kommer ställa upp vår vagn på säsong i bjursås, så den kommer stå ute .
    men då står den inte under tak utan helt ute  alltså?

e del säger ju att de ska stå inne o en del ute, man vet ju inte vem man ska lyssna på., men vi funderar på att bygga en carport här hemma. då har vi koll på den.
  • nericia77
    jmmm skrev 2010-07-20 21:56:06 följande:
    medlem2: tack själva har avrit jätte trevligt! saknar er oxå! Skickar upp dotern till er när hon e olydig
    NÅn annan här inne som träffats live föresten?
    Jag har ju då träffat medlem2 m familj ett par ggr (supertrevliga) o så visade de sig att jag dykt på mikah i duschen  på kalmar ca,ping o sen kom de o pratade en stund med mig i montern på elmia. Roligt att få ett ansikt på folk.
    Ska ni till elmia gott folk?

har inte stött på någon här live, tror jag. men vi e ju nybörjare. men anar sen att alla håller till lite längre ner i landet eller?

det där med längden, våran e ju 520 sen bil på det. men tycker man får plats, än så länge, för sen har vi 3 m tält till. men får se nu när vi ska till smögen. där är det ju större o fler som ska få plats . men det kan alltså vara lite trixit med å få plats?

• nericia77

någon som kan förklara detta med tv, kan jag ta med våran tv, en mindre o måste man ha nån digitalbox för o få tvutbudet som campingen erbjuder?

• nericia77
    trazzlan skrev 2010-07-24 23:01:00 följande:
    De nyare tv apparaterna har ju inbyggd box. Vi köpte en smidig på Ö och B som funkar. Finns dvd i den också om man vill se någon film.
    tack, ja nu har jag förstått det hela. fick reklamblad från mediamarkt om en sån tv. va kosta den på ö o b?
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !