Inlägg från: nericia77 |Visa alla inlägg
  • nericia77

Campingtråden längtar efter våren !

trazzlan skrev 2010-07-25 21:19:09 följande:
    Vår kostade mellan 3000 och 4000 något...det var förra året. På vintern har en av tonårsdöttrarna den på rummet.
    e det med sån box inbyggd?
    Wilowa skrev 2010-07-25 08:56:49 följande:
    Jag vet att många har en liten tv som de har i typ sitt sovrum när de inte är iväg med husvagnen. Det är ju dumt att ha en tv som man bara använder ibland.
    ja vi har ju en mindre,26 tummare men den är det ju ingen box på.

kan man ha vilken tv som helst i husvagnen, det slår inte ut på nå vis, att de e för stora o så. att elen blir för överbelastad.

Ni som ska till kristinehamn, trevligt, nu börjar ni komma till mina kvarter
  • nericia77

nu har vi införskaffat oss en tv med inbyggd boxer o dvd. så nu ska vi bara få igång alltihop . sen bär det av till smögen, hoppas bara vädret blir lite bättre. Vem har snott solen

• nericia77

halloj på er!

vi var på eskilstuna djurpark för någon vecka sedan, o vi tycker att kolmården är mycket bättre. men det e ju dyrare där, men det e mer värt varenda krona. tyckte inte eskilstuna va så värst bra. så för oss lär det bli kolmården hädanefter.

någon som varit på zoo:t på öland, e det bra?

• nericia77

gött att ni gillar örebro, det e där jag bor

• nericia77
    Wilowa skrev 2010-08-05 08:38:57 följande:
    Vad bra! Utomhusdelen var inte öppen än när vi var dit och det var lite därför jag undrade om man inte saknar stranden...inte mycket strandkänsla där då. Upplevelsebadet är inte anpassat för barn över 6 år som inte kan simma, men för äldre barn är det ju perfekt.
    nericia77 skrev 2010-08-04 22:15:56 följande:
    gött att ni gillar örebro, det e där jag bor
    Ja det är en fin stad och en underbar camping. Fast tyvärr så är det lite för nära hem för att jag ska kunna tänka mig en längre vistelse där. Örebro är för mig dit man åkte förr när man behövde nått från IKEA...innan vi fick ett eget varuhus i Karlstad.
    ja jag skulle inte heller kunna campa där, av förklarliga skäl .
    mrseriksson skrev 2010-08-05 10:27:40 följande:
    hej hopp...

Första camping natten gjorde vi utanför örebro på tisarestrands camping....mysig och fint servichus...:)
    ok. det e mina gamla hemtrakter, mina föräldrar bor i närheten där
  • nericia77

me2: välkommen hit. vi köpte oxå en vagn denna sommar, o har hunnit med några kortare turer. kan tyvärr inte ge dig nå tips på det där med gardinerna, men de tips du fått verkar bra, jag är usel på sånt där .

• nericia77

Då gör väl jag lite reklam för närliggande campingar, tex Gustavsviks camping i örebro, eller Harge som ligger lite utanför askersund.

Annars gillar jag solviks camping.

• nericia77

Tolta: aha den kanske man ska besöka nästa år, den i karlstad, för den är ju en bit ifrån oss.  nä jag har inte bott på de jag angav men varit där o badat o så. är lite för nära hem (1,5 mil) haha.

gör ni olika rutter varje år? vi sitter o spånar på nästa års rutt. vi har tänkt o åka mer då, för då tänker jag inte jobba hela sommaren, (hoppas jag).  så då tänkte vi vara ute i några veckor. o åka till öland bland annat. men det kan ju ändras till nästa sommar. långt tills dess tyvärr

• nericia77
    mrseriksson skrev 2010-08-17 21:43:12 följande:

hej hej

Vi planerar nästa års rutt redan vi med...gotland står med på listan + high chaparall....Nån som vet vart man kan köpa wisky glas i plas ??????

ja gotland är fint.
    Wilowa skrev 2010-08-18 07:46:03 följande:
    Jag kan även tipsa om Frykenbadens camping i Kil, det är en liten trivsam camping som ligger lite avsides. Fast det gäller att man står så man hör till det nedre servicehuset, för det övre är inte roligt. Vi stod där i juni i år och jag tyckte det var så lugnt och skönt där ute och ändå finns det lite lagom för barnen att göra. Sunne och Torsby har också fina campingar, men de är rena rama norskkollonierna. Däremot kan jag starkt rekommendera ett besök i Skidtunneln i Torsby. Det är jättehäftigt att gå från sommarvärmen in i kylan och dra på sig skidorna. Det går att prova på i 45 minuter och då ingår skidhyra...kan tillägga att jag inte är någon längdtjej, men jag uppskattade besöket ändå. Dessutom kan man ju även få se en och annan kändis susa förbi som det står Sweden på ryggen på.
    haha åka skidor mitt i sommarn, ja det vore ju fränt, men e det bara längdåkning?

hur var det nu, hur vinterförvara ni era husvagnar? vi funderar fortfarande. han på firman där vi köpte våran sa att det gör inget om den bara står ute. men vi e lite oroliga för att den ska bli förstörd, man vill ju inte att nått ska hända. men ändå vill vi ha den hemma för då har vi koll på den haha.
  • nericia77
    mrseriksson skrev 2010-08-18 08:43:24 följande:
    hej

Vi förvarade vagnen hemma på gården förra vintern...gubben byggde upp ställning och vi drog en presening över den och det funkade bra tycker jag...
    ja det e så vi oxå har tänkt o göra, fast bygga tack då. men funderlurar så på om det är det rätta sättet eller om man ska ställa in den någonstans.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !