• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Cupcaken
    am76 skrev 2010-01-29 12:02:50 följande:
    Skruttis > Grattis till husköp! Kungälv är väldigt trevligt, vi har kikat på några hus där oxå. AmandaBrun > Stort grattis till pojken! Gick allt bra? Jösses vad tiden går fort, en vecka redan sen Timon föddes! Jag har varit själv ½ dagar då sambon måste jobba och det har gått bra, även med storasyster hemma, hon är så hjälpsam och har tom börjat fixa toabestyren själv, så skönt! Vi njuter i fulla drag - allt är annorluna med Timon jämfört med Tea, Hon hade ju så ont i magen och höll på att driva oss till galenskap i 4 månader med sitt dygnet runt skrikande. Inget jag önskar någon! Timon äter med 2½-3h mellanrum är vaken allt längre stunder och kan sova 2-3 h i sträck på natten, gud vad underbart det är! Åh hoppas ni som ff väntar på bebis snart får träffa era små! Dagens stora suck är de glashala gatorna i stan, helt livsfarligt att gå ut så nån vagnpromenad har jag inte vågat på mig än . Fogarna värker ff oxå så jag tar det lugnt, började smått med knipövningarna igår - tråkigt men ett måste.
    Vi har det nog lika bra, lilltjejen äter med ca 3 timmars mellanrum och sover 2-3 timmar på dagarna, på natten ställer vi klockan så hon inte sover längre än 4 timmar...men hon vaknar på minuten innan klockan ringer!

Tesan L: Ja, det är helt fantastiskt! Nu förstår jag vad alla menar med att man ska njuta av varenda sekund av alla dessa små tår och fingrar!
  • Cupcaken

När ska det sluta att göra ont där nere då man kissar?
    Sen att göra nr2 är ju helt kört, får ta laxoberaldroppar idag igen...

Jag tycker det är lite obehagligt med knipövningarna då jag fortf. är så öm där nere, men jag måste väl antar jag...

• Mamma Tes
    Cupcaken skrev 2010-01-29 12:45:24 följande:
    Vi har det nog lika bra, lilltjejen äter med ca 3 timmars mellanrum och sover 2-3 timmar på dagarna, på natten ställer vi klockan så hon inte sover längre än 4 timmar...men hon vaknar på minuten innan klockan ringer! Tesan L: Ja, det är helt fantastiskt! Nu förstår jag vad alla menar med att man ska njuta av varenda sekund av alla dessa små tår och fingrar!
    Ja precis, att man ska njuta ja! Detta har ju ändå bara hänt på 7 veckor.
    På första bilden är hon 2 veckor och väger 2010 och på den andra , idag, 9 veckor (och 2 dagar) och väger 3910!
  • Harelis

grattis till lilla nellie peos skönt att hon äntligen är här hoppas förlossningen gick bra {#lang_emotions_baby}

• Harelis
    Mamma Tes skrev 2010-01-29 15:16:24 följande:
    Oj! Har "peos mamma" fått?!!
    japp
  • Mamma Tes
    Harelis skrev 2010-01-29 15:56:58 följande:
    japp
    Åh, då måste det satt igång ordentligt sen kväll eller natt. Det var nog bebissnuffet som satte igång hormonerna ordentligt Vad rooooligt!
    Grattis "Peos mamma"!!!
  • Peos Mamma

Tack kl10:11 i morse föddes nellie 52cm 3995g. Vaknade av första värken kl01:00 var på fölossningen kl 7:00 hann inte få Eda då jag öppnade mig från 6 cm till 10cm på endast 5 min så narkos läkaren vände i dörren. Skriver mer när jag kommer hem i morron kram

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden