• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Cupcaken
    Harelis skrev 2010-01-27 15:30:48 följande:
    hur ofta äter era små skruttar? ja börjar känna mig som en kossa eller ett vandrande bröst...har ni gett dem napp än?
    Jag gav min napp redan på hemfärden från sjukhus, men hon är inte så intresserad av den. Den funkar ibland...men det gör inte så mkt...hellre en nöjd bebis utan napp än med napp.

Sen jag pumpar ur brösten äter hon var 3-4e timma, innan åt hon kanske varannan timma och sov oregelbundet...nu har vi fått lite mer regelbundenhet på det.
    På natten ställer jag klocka så det inte går för lång tid mellan matningen.

Måste också fråga, ska man ge bebisen några vitamindroppar eller ngt? Kommer ihåg att man gav sånt förr? Har inte fått till mig ngn info om detta {#lang_emotions_surprised}
  • Hundägare i Gbg
    Cupcaken skrev 2010-01-27 15:42:56 följande:
    Jag gav min napp redan på hemfärden från sjukhus, men hon är inte så intresserad av den. Den funkar ibland...men det gör inte så mkt...hellre en nöjd bebis utan napp än med napp. Sen jag pumpar ur brösten äter hon var 3-4e timma, innan åt hon kanske varannan timma och sov oregelbundet...nu har vi fått lite mer regelbundenhet på det. På natten ställer jag klocka så det inte går för lång tid mellan matningen. Måste också fråga, ska man ge bebisen några vitamindroppar eller ngt? Kommer ihåg att man gav sånt förr? Har inte fått till mig ngn info om detta
    Du ska ge d-droppar från fyra veckors ålder. Du får dropparna av BVC.
    Vi har inte börjat med napp, tänkte vänta tills amningen är helt igång. Visserligen funkar det för henne men eftersom det gör lite ont och så vill jag inte blanda in ytterligare något att suga på. Vi har ju reda introducerat flaska även om vi slutat med det igen. Men sen ska hon ha napp, tror att hon kommer att somna lättare då.
  • Mamma Tes
    Cupcaken skrev 2010-01-27 15:27:12 följande:
    Idag har lilla "oliven" varit fotomodell www.familjeliv.se/hem/cupcaken/gallery/phpjhy... www.familjeliv.se/hem/cupcaken/gallery/phpwos...
    Så söt och vilka fina kläder! Alla byxor är så höga på dom små Tur att de flesta byxor har kant som man kan vika ner. Lite lustigt... jag ser små likheter med Felicia då jag tittar på eran snutta. Speciellt då Flisan var ännu mindre
  • Peos Mamma

Fick just en Ide....*S*.....
    Kansk skall gå ut och skotta bort all blötsnö på utsidan.....så kanske det blir bebbe???? Vad tror ni?

Fast med min tur så är det säkert så att jag bara får jävligt ont i fogar/rygg och inte att det blir nån bebbe

• Skruttis1979

Cuppis: SÅÅÅ söt hon är!! Jättefin verkligen!! Jag har svårt att fatta även denna gång, att det verkligen kommer ut en bebis snart!!

• Skruttis1979
    Peos Mamma skrev 2010-01-27 17:08:45 följande:
    Fick just en Ide....*S*..... Kansk skall gå ut och skotta bort all blötsnö på utsidan.....så kanske det blir bebbe???? Vad tror ni? Fast med min tur så är det säkert så att jag bara får jävligt ont i fogar/rygg och inte att det blir nån bebbe
    hehe, jaaaa, det låter som att det är en dum idé faktiskt, med din tur hittills.
  • Cupcaken
    Skruttis1979 skrev 2010-01-27 18:12:51 följande:
    Cuppis: SÅÅÅ söt hon är!! Jättefin verkligen!! Jag har svårt att fatta även denna gång, att det verkligen kommer ut en bebis snart!!
    tack tack, ja jag försöker suga i mig sååå mkt av henne som det går, dessa små händer och fötter, och så luktar de så gott!!!

Måste fråga, era avslag, hur länge ska man ha ont? Hur länge blöder man?
    Detta är ju jobbigt. {#lang_emotions_frown}
  • Harelis
    Cupcaken skrev 2010-01-27 20:05:12 följande:
    tack tack, ja jag försöker suga i mig sååå mkt av henne som det går, dessa små händer och fötter, och så luktar de så gott!!! Måste fråga, era avslag, hur länge ska man ha ont? Hur länge blöder man? Detta är ju jobbigt.
    jadu jag har funderat på samma sak...
  • Peos Mamma
    Cupcaken skrev 2010-01-27 20:05:12 följande:
    tack tack, ja jag försöker suga i mig sååå mkt av henne som det går, dessa små händer och fötter, och så luktar de så gott!!!Måste fråga, era avslag, hur länge ska man ha ont? Hur länge blöder man?Detta är ju jobbigt.
    jag hade inte ont så länge....ca 1 vecka.....avslaget höll däremot på i 6 veckor nästan exakt....

Hade en morron då peo var ca 1 vecka som jag fick kraftiga eftervärkar....altså livmodern drog ihop sig rejält.....då läg jag dubbelvikt men fick i mig en panodil och då släppte det.....annars var det emr som mens värk och så onte i nederdelen.......
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden