• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Hundägare i Gbg
    am76 skrev 2010-01-26 11:54:01 följande:
    De kostar ju en del de elektriska - känner du att det är tillfälligt behov kan du hyra en på BB! Vet inte vad det kostar per vecka men det är ju ett alternativ. Fråga idag när du ändå ska till sjukhuset, (vi ska oxå det!)
    Kostar 350 kr för 10 dagar sen 18 kr dygnet. Vi ska lämna tillbaka vår nu...
  • Peos Mamma
    Cupcaken skrev 2010-01-26 11:44:29 följande:
    Morning tråden!!Inatt har vi fått SOOOVA så underbart, känns som mjölken har runnit till nu, äntligen och lillan är nöjdare och sover längre.Idag ska vi tillbaka på återbesökt till storken. Håll tummarna nu för oss att lillan inte gått ner för mkt i vikt, här är en mamma som är toknervös.Hoppas ni mår bra allihopa, Peos mamma o kaktusblomman, håller tummarna för er att ni slipper gå över tiden för mkt.Förresten, jag måste köpa en elektriskt amningspump idag känner jag, att handmjölka gör mina armar så trötta och den vanliga handpumpen tycker jag är svårhanterad.Har ni några tips och rekommendationer om vilken pump som är bra?
    Angående pump.....jag hade en avent pump (ej elektrisk) men jag insåg efter ett tag att jag gjorde fel......jag pumpade för snabbt.....tryck låååångsamt in  handtaget då kommer det mer....så var det för mig i alla fall...*S*
  • Peos Mamma

Asså med min vanliga osis så kommer det säkert sätta igång i morron när det skall bli snö kaos......ja ja...får väl åka tidigare så man hinner in...*S*

• Cupcaken
    Hundägare i Gbg skrev 2010-01-26 12:08:15 följande:
    Kostar 350 kr för 10 dagar sen 18 kr dygnet. Vi ska lämna tillbaka vår nu...
    Är det för att du kommit igång med amningen som du lämnar tillbaka den?
  • Hundägare i Gbg
    Cupcaken skrev 2010-01-26 12:29:08 följande:
    Är det för att du kommit igång med amningen som du lämnar tillbaka den?
    Jajamensan! Det gör lite ont men det beror bland annat på att jag har mycket mjölk Lova växer som hon ska och förhoppningsvis blir det snart bekvämare för mig med. Köpte förresten PureLan, en salva för bröstvårtorna igår. Den verkar väldigt bra hittills. Fanns på Babyproffsen. Det är 100% lanolin, jättebra för huden och behöver inte torkas bort före nästa amning.
  • am76
    Cupcaken skrev 2010-01-26 11:57:49 följande:
    Carlanderska, de kommer på hembesök till oss nästa tisdag
    Oj lyx med hembesök! Vi får minsann knalla dit. Fick vi med förra barnet oxå fast då var det till Kungshöjd. Valde Carlanderska nu för det är ju mkt närmare. 

Hemma ef besök på Östra, jodå har mjölk så det räcker 3975 g vägde han nu, såå skönt! Hur gick det för er?
  • Cupcaken

Så äntligen hemma! Tjejen växer som hon ska vägde 2840 g vägde han, åh vad jag har kämpat med att få i henne tillräckligt med mjölk... jag tippar på att hon vägde lite till då hon gjorde stort A ifrån sig precis då vi åkte hemifrån och 2 ggr!! på Mölndal innan vägning, hon måste blivit av med minst 50-100 gram där... Var på babyproffsen sen och shoppade lite kläder i Lundmyr kläder i strl 40 och en bröstmjölkpump, den kostade 1699:- men jag känner att jag får igen de pengar då jag inte behöver köpa ersättning sen... ska bara komma igång med denna apparat. Hundägare: Jag köpte bröstvårtssalva från apoteket , men idag på babyproffsen så säger försäljaren att denna purolan är mkt bättre än den från apoteket då Purolan inte innehåller koncerveringsmedel onte inte behövs tvättas bort. Så jag köpte oxå en sån tub idag, sen är den bra på hela kroppen på bebisen och även på oss vuxna som läppcerat

• Cupcaken

Hmm mitt tidigare inlägg ser knepigt ut!! Alla mellanslag försvann, men det går nog att läsa ändå

• Hundägare i Gbg

Vi fick också hembesök från BVC, det var väldigt skönt att slippa ta sig iväg och passa en tid när man var så ny på allt. Och vet ni vad förresten, jag fick föräldrapenning idag!

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden