• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Peos Mamma
    Skruttis1979 skrev 2010-01-27 12:38:10 följande:
    vi har inte råd med så mkt heller...är det villa så kan vi lägga max 1,5 milj.hojta till om du ser nåt i eller under den prisklassen
    Lovar jag....hur "lantligt" är ni berädda att bo?
  • Skruttis1979
    Peos Mamma skrev 2010-01-27 12:38:55 följande:
    Lovar jag....hur "lantligt" är ni berädda att bo?
    inte jättelantligt.
    vi har inte råd med 2 bilar, så det måste vara smidigt med kommunikationer för calle...
    för mig blir det bilen om vi har hus utåt det hållet, då kommunikationerna med alla byten etc. in till stan etc. tar såååån tid.
  • Mamma Tes
    Cupcaken skrev 2010-01-27 10:43:55 följande:
    Jaa jag vann bodysen och klänningen! Oj den var rosa! But I like! Ska buda, kanske får den för en billig peng
    Klart du ska ha den! Sååå passande till ditt nick ju
    På tal om hus i olofstorp. Fanns ju massa där i sommras. Verkar som folk fått upp ögonen för det området. Själva valde vi bort det, tyckte det var för långt bort och tänkte att inte skulle komma och hälsa på oss där. Kanske får tänka om så smånigom. Nu när jag är ensam hemma är jag glad av att vara mitt i stan iaf. 
  • Peos Mamma
    Mamma Tes skrev 2010-01-27 12:41:52 följande:
    Klart du ska ha den! Sååå passande till ditt nick ju På tal om hus i olofstorp. Fanns ju massa där i sommras. Verkar som folk fått upp ögonen för det området. Själva valde vi bort det, tyckte det var för långt bort och tänkte att inte skulle komma och hälsa på oss där. Kanske får tänka om så smånigom. Nu när jag är ensam hemma är jag glad av att vara mitt i stan iaf
    Men Olofstorp är faktiskt itne så längt från stan...det är 2 mil......inne i från Olofstorp går en snabb buss in till Nisse platsen den tar 15-20 min....*S*.....
    Med bil tar det ca 20 min in till nordstan.....

OK det smidigaste är om man har 2 bilar för då har man lite mer alternativ att ta sig i väg.....det är ca 7 km till Lerum från Olofstorp....och 1 mil till Gråbo... 1½mil till angereds centrum----

Det som är nackdelen är att här finns Inte VC mvc och bvc.....utan då får man åka till hjällbo, gråbo eller lerum.....som är närmast.....

Det finns ingen större affär heller emn det är på g innom ett par år är det sagt....

Ang förskola och skola så finns det rätt många förskolor.....4 kommunala 1 föräldrar koperativ och ett personal koperativ....
    Skola finns inne i Olofstorp f-9 och i Björsared 3 km utanför olofstorp f-3 tror jag det är där...*S*
  • Sköna Emma
    Peos Mamma skrev 2010-01-27 10:57:11 följande:
    Är det nån mer än jag som vågat sig ut i snön idag??
    Jag har varit oss BM nu på morgonen sen till ett par kompisar och drukigt morron kaffe sen hem med bussen. Jag tror jag stannar inne rästen av dagen. Nu ska jag bädda ner mig i sängen
  • Mamma Tes
    Peos Mamma skrev 2010-01-27 12:50:34 följande:
    Men Olofstorp är faktiskt itne så längt från stan...det är 2 mil......inne i från Olofstorp går en snabb buss in till Nisse platsen den tar 15-20 min....*S*..... Med bil tar det ca 20 min in till nordstan..... OK det smidigaste är om man har 2 bilar för då har man lite mer alternativ att ta sig i väg.....det är ca 7 km till Lerum från Olofstorp....och 1 mil till Gråbo... 1½mil till angereds centrum---- Det som är nackdelen är att här finns Inte VC mvc och bvc.....utan då får man åka till hjällbo, gråbo eller lerum.....som är närmast..... Det finns ingen större affär heller emn det är på g innom ett par år är det sagt.... Ang förskola och skola så finns det rätt många förskolor.....4 kommunala 1 föräldrar koperativ och ett personal koperativ.... Skola finns inne i Olofstorp f-9 och i Björsared 3 km utanför olofstorp f-3 tror jag det är där...*S*
    Du gör fin reklam för olofstorp Nej skämt å sido så är väl allt en vanesak. Men jag är rädd för att bli sittandes "där ute" då min sambo tar bilen till jobbet. Jag vet att jag inte skulle orka baxa med mig bebis och barnvagn på buss och jag har rätt bekväma kompisar som inte skulle orka komma till mig. Så jag tror att jag skulle känna mig rätt ensam. Sen är det väl klart att man lär känna folk i området också. Som sagt, säkert bara en vanesak! Men nu i vår och sommar ska jag "bo" i slottsskogen med lillan. Får väl se hur det blir med det. Som hon är nu med sin kolik så vågar vi inte ens åka och hälsa på hos folk
  • Peos Mamma
    Mamma Tes skrev 2010-01-27 13:03:33 följande:
    Du gör fin reklam för olofstorp Nej skämt å sido så är väl allt en vanesak. Men jag är rädd för att bli sittandes "där ute" då min sambo tar bilen till jobbet. Jag vet att jag inte skulle orka baxa med mig bebis och barnvagn på buss och jag har rätt bekväma kompisar som inte skulle orka komma till mig. Så jag tror att jag skulle känna mig rätt ensam. Sen är det väl klart att man lär känna folk i området också. Som sagt, säkert bara en vanesak! Men nu i vår och sommar ska jag "bo" i slottsskogen med lillan. Får väl se hur det blir med det. Som hon är nu med sin kolik så vågar vi inte ens åka och hälsa på hos folk
    *S*....ja jag insåg det efter att jag läst det...lät som ett reklam inlägg...*ASG*.....

Men som du säger det är en vane sak.....jag är ju uppvuxen här och är så van vid att det är en bit till det mesta.....man planerar sitt liv som man bor lite...*S*...
    Innan vi skaffade en bil till (i dec) så åkte jag alltid och handladepå vkällen när Peo somnat.....tex...*S*....
    Måste oxå säga att ibland önskar man att man bodde i stan oxå...så man slapp all res väg men i slut ändan så vinner nog Landet ändå....friheten är total!
  • Hundägare i Gbg

Vi tänkte som du gör Tesan så det bidde ett litet radhus i Högsbohöjd. Ruddalen  vid knuten och stombuss och tre spårvagnslinjer inom 10 min. Vi stormtrivs!

• Harelis

hur ofta äter era små skruttar? ja börjar känna mig som en kossa eller ett vandrande bröst...har ni gett dem napp än?

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden