• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Fröken L

GRATTIS till er som fått era bebisar de senaste dagarna och hoppas att bebisarna som är kvar i magen tittar ut snart!

Till mig sa man också att värktabletter med paracetamol är okej vid amning, typ alvedon, men inte ipren och liknande...På tal om amning så funkade det inte alls för oss. Ammmade Elias 2 ½ vecka, sedan pumpade jag och gav honom i ca 2 månader men det kändes som att man inte gjorde annat än pumpade och matade plus att jag fick mjölkstockning på mjölkstockning så jag la ner det också. Sen dess får han bara ersättning.

Det låter som lite blod du förlorade Cupcaken....jag förlorade ca 1200 ml....

• Hundägare i Gbg

Det där med smärtstillande

"Om man har mycket ont kan man tillfälligt ta smärtstillande läkemedel. Man kan ta mediciner som innehåller ibuprofen, till exempel Ibumetin och Ipren, eller paracetamol, till exempel Alvedon och Panodil. Man ska inte ta ibuprofen om man är överkänslig mot acetylsalicylsyra. Alla smärtstillande medel går över i modersmjölken, men det finns inget som tyder på att de skadar barnet. "
    Det står på Västra Götalandsregionens hemsida under amning. Det är kanske när man är gravid man ska hålla sig till paracetamol?
  • Cupcaken

Har pratat med BM idag och det var ok att ta Ipren om man ammar...

Nu tjuter knytet igen...{#lang_emotions_surprised}

• Peos Mamma
    Cupcaken skrev 2010-01-25 12:27:41 följande:
    Har pratat med BM idag och det var ok att ta Ipren om man ammar...Nu tjuter knytet igen...
    *S*....
  • pregnantandhappy

Grattis allihopa som fått och vi väntar med spänning på de som är på väg....

Hinner inte in så mycket, men allt går bra med amning etc. bara att det tar lite tid.

BF 3 januari - Besök gärna min FL blogg
  • ErikaR

Idag är Thea 1 vecka {#lang_emotions_laughing}
    Fick en chock igår när jag ställde mig på vågen och upptäckte att jag är tillbaka på min normalvikt efter en vecka. Trodde det skulle ta längre tid, men sedan vet man ju inte hur kroppen reagerar på amningen heller.

• am76
    ErikaR skrev 2010-01-25 15:16:13 följande:
    Idag är Thea 1 vecka Fick en chock igår när jag ställde mig på vågen och upptäckte att jag är tillbaka på min normalvikt efter en vecka. Trodde det skulle ta längre tid, men sedan vet man ju inte hur kroppen reagerar på amningen heller.
    Oj grattis vad snabbt du gått ner!
    Fint namn på lillfröken samma som min dotter.

Hur har ni andra gått ner? Jag hade gått ner 7,5 kg i lördags när jag kom hem - så återstår en del, hoppas de försvinner fort för längtar efter mina vanliga kläder!!! 
  • virre85

Jag har gått ner 10 kg men jag gick upp 21kg så jag har en del kvar plus att jag hade ungefär 10 kg kvar från förra graviditeten.

Nu har äntligen mitt avslag slutat och förut hade jag sex hihi
    Gick jätte bra, ömma inte eller nått. Skönt att allt funka lixom hihi

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Peos Mamma

Morning girls....

Här händer inte mycket......börjar fundera på om jag blivit lurad...*ASG*

Skall på akupunktur idag och tänkte be henne sätta en nål i varje lilltå och se om det har bättre effekt......

I natt/morse vaknade Peo kl 04:00 och jag lyfte in han i godan ro till oss......sambon vaknade oxå och efter ca 20 min satte han på tvn.....då vände jag mig för att sova lite till.....men det tyckte minnsan inte Peo var en bra Ide och började grina....villket resulterade i att Sambon fick sig ett spel på honom......och han åkte in i sin säng igen......skrikandes...*S*.....efter ca 20 min vart det rätt lungt där inne.....gott tänkte jag.....då hör jag ett brak.....Peo slog huvet i väggen när han vände sig.....då började allt igen......hummmmmm så 20 min till.....kl 05:20 somnade jag igen och 05:45 började sambons klocka ringa......hummm ja ja...jag får ta igen det på dan idag tror jag allt...*S*.

Nu skall jag snart hämnas lite på Peo och gå in och väcka honom!!!!!
    Kram

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden