• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • am76

Förresten, nån som vet om H&M säljer amnings-nattlinnen?

• Cupcaken
    am76 skrev 2010-01-24 22:33:28 följande:
    Förresten, nån som vet om H&M säljer amnings-nattlinnen?
    Hmm ingen aning, hade varit käckt att ha faktiskt....

Här är det knepigt med amningen, men jag gör allt för att det ska fungera, hon ska äta så ofta hon vill, vilket är hela tiden, men då hon är lite svag och trött så somnar hon efter 10 min vid bröstet. Så jag får ge henne lite ersättning om jag märker att hon fått i sig för lite mat...

Ang. amningsté...jag förlorade 200 ml... BM tyckte det var lite...vet inte vad man brukar förlora?

Jag har så ont i min kropp....träningsvärk Allan, har ni också så? Jag måste spänt varenda liten muskel som finns i kroppen...har inte sovit på 3 nätter, jag är sååå övertrött så jag kan inte sova.
  • Hundägare i Gbg

Man kan äta både ibuprofen (ipren, ibumetin) och paracetamol (alvedon, panodil). Amningen funkar här men gör ont. Jag har inte hysteriskt med mjölk men tillräckligt verkar det som. Vi fick också ge lite ersättning efter några dagar när hon fick gulsot men har slutat med det igen sen en vecka tillbaks. Nu sugen hon bra men har för tight grepp. Det ser jättebra ut med underläppen ut osv men bröstvårtan blir lite platt. Tror faktiskt att hon har för liten mun... Bröstvårtorna är ömma som bara den. Hoppas att det ordnar till sig snart, utdrivningsreflexen gör skitont! MEN hon får i sig det hon ska och det är ju det viktigaste. Men någon mysig stund är amningen inte just nu.

• Mamma Tes
    am76 skrev 2010-01-24 22:31:00 följande:
    Hur funkar amningen för er som fått bebis? Jag är väldigt lycklig då pojken direkt fick rätt tag, hade ju enorma problem med Tea, koppmatning, pumpande och amningsnappar. Nu är det andra bekymmer, har mjölk för flera bebisar känns det som, gör ju såå ont och han äter inte upp allt. Har tagit fram pumpen nu om det krisar inatt. Vill ju inte börja pumpa ur för då kommer det ju ännu mer. Från B-kupa till D eller E kupa över ett dygn är inte roligt. Måste ut och handla ett Boob-nattlinne imorn och större amningsbh! Hoppas mjölkmängden balanseras snabbt. Förstoppning ja, usch - vågar inte trycka på (än) så kör med milt medel som finns på apoteket i kylen; "Relaxit"   * Nån som vet vad man får man ta för smärtstillande när man ammar? Läser på FASS men hittar ingen som verkar helt ok. Tagit panodil nu i alla fall. Mycket värre eftervärkar eller vad man ska kalla det, denna gången. Dock har hallonbladstét nog gjort stor nytta här gissar jag, sist blödde jag enorma mängder, nu efter allt té drickande knappt nåt. Enorm skillnad! 
    När jag var på BB så fick jag panodil och nåt starkare som jag inte minns namnet på nu. Alla tabletter med paracetamol är ok tror jag. Alltså INTE tex. ipren...
  • Mamma Tes
    Hundägare i Gbg skrev 2010-01-24 23:49:02 följande:
    Man kan äta både ibuprofen (ipren, ibumetin) och paracetamol (alvedon, panodil). Amningen funkar här men gör ont. Jag har inte hysteriskt med mjölk men tillräckligt verkar det som. Vi fick också ge lite ersättning efter några dagar när hon fick gulsot men har slutat med det igen sen en vecka tillbaks. Nu sugen hon bra men har för tight grepp. Det ser jättebra ut med underläppen ut osv men bröstvårtan blir lite platt. Tror faktiskt att hon har för liten mun... Bröstvårtorna är ömma som bara den. Hoppas att det ordnar till sig snart, utdrivningsreflexen gör skitont! MEN hon får i sig det hon ska och det är ju det viktigaste. Men någon mysig stund är amningen inte just nu.
    Hmm ok. kanske jag har fel då...
  • virre85
    Cupcaken skrev 2010-01-24 22:57:41 följande:
    Hmm ingen aning, hade varit käckt att ha faktiskt....Här är det knepigt med amningen, men jag gör allt för att det ska fungera, hon ska äta så ofta hon vill, vilket är hela tiden, men då hon är lite svag och trött så somnar hon efter 10 min vid bröstet. Så jag får ge henne lite ersättning om jag märker att hon fått i sig för lite mat...Ang. amningsté...jag förlorade 200 ml... BM tyckte det var lite...vet inte vad man brukar förlora?Jag har så ont i min kropp....träningsvärk Allan, har ni också så? Jag måste spänt varenda liten muskel som finns i kroppen...har inte sovit på 3 nätter, jag är sååå övertrött så jag kan inte sova.
    Diklofenak fick jag på förlossningen, man fåräta det tillfälligt. var 7 timma, det sa de till mig för jag hade en burk hemma.
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • virre85
    Cupcaken skrev 2010-01-25 04:54:06 följande:
    www.familjeliv.se/hem/cupcaken/gallery/phproi...Några timmar gammal Hundägare: mina bröstvårtor är också super ömma.... tror också denna dockan har lien mun...eller jag väldigt stora bröstvårtor, håller tummar o tår att det bli bra för oss snart.
    åh vilken sötis!!
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Peos Mamma

CUPCAKE!

Angående att gå på roa.....jag tog lite xylocain och smörjde med ca 10-15 min innan....gick sedan på toa.....tog en bit papper...och höll emot vid kisseriet/slidan....då försvann en del av det onda och så kändes det inte som om jag skulle trycka ut hela underlivet......

Tänk på att dricka mycket ......när man ammar så kan det leda till att man blir så hård i magen om man glömmer dricka.....så försök ha en flaska vatten med dig hela tiden....
    KRAM
    PSSST sååååå söt hon är....

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden