• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • am76

Yepp har en pigg krabat, idag har han varit vaken 8:30-15:30 (!rekord!) han vill vara med oss & äter & äter - så han försöker nog öka produktionen på mjölkfabriken igen! Minns första barnet att jag tyckte detta var jobbigt att inte få gjort nåt - nu vet man ju att det är övergående, om ett par veckor går amningen väldigt mycket snabbare.

• am76
    virre85 skrev 2010-02-01 14:35:12 följande:
    Usch vad jag är hungrig, började med vlcd diet idag.. Magen kurrar ihjäl sig.Mitt tålamod är redan i botten trots att jag nyss börjar haha hur ska detta sluta.. Människorna får se upp på onsdag då jag ska till ullared=)
    Vad är vlcd diet för nåt *nyfiken* ?
  • Stina1982

Här ammas det väldigt olika... ibland äter han bara 15 minuter från ena bröstet, ibland ca 20 minuter från båda. Oftast somnar han när han ätit från ena och då brukar jag låta honom sova och inte väcka honom för att amma från andra... vet inte riktigt vad som är bäst. Brukar ni väcka om de somnar??

• virre85

Det är dom här nutrilett, naturdiet och allevo, very low calorie diet.
    Shake och soppor.

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Stina1982

Har ni förresten läst boken "Så överlever du första året som mamma"? Om inte så kan jag verkligen rekommendera er att införskaffa den!!!!! Finns i pocket så den kostar inte skjortan. Där står allt man behöver veta om sitt eget och bebbens beteende (beskrivet med humor) och man fattar att man kanske är normal ändå fast allting känns superkonstigt emellanåt, haha!!{#lang_emotions_cool} Jag vägrar släppa den ur sikte och läser så fort jag har en ledig stund över!!

• Moonlight Gbg

Hej tjejer!

Tack för alla gratulaioner!!! och Stort Grattis till er nyblivna mammor. 
    Förlåt att jag varit borta ett tag. Allt har bara gått i ett sen lille Oscar tittade ut och energin tröt när jag fick 40 graders feber och fick tillbringa ytterligare 4 dygn på Östra pga en kraftig infektion (antagligen i livmodern). Tredje dagen blev jag sövd och skrapad och sen dess har allt blivit mkt bättre (ni kanske redan läst det på bloggen ). Dock har det inte hunnit bli några direkta rutiner här hemma. Snurrar mest runt tycker jag. Oscar är dock världens snällaste trots att han är lite dålig i magen pga den antibiotika som jag måste äta.
    Nu måste jag tömma tvättmaskinen, får passa på när lillen sover. Undrar när jag ska kunna ta en dusch?? Antar att ni känner igen er
    Kram på er!
  • Cupcaken

Är det bara jag som ömmar i underlivet??!

Hur länge ska det vara så, orkar varken sitta eller stå för länge utan att det gör ont  {#lang_emotions_frown}

• Hundägare i Gbg
    virre85 skrev 2010-02-01 14:54:35 följande:
    Jag ammar inte.
    Ah, då så. Då önskar jag istället lycka till!
  • virre85
    Hundägare i Gbg skrev 2010-02-01 20:21:55 följande:
    Ah, då så. Då önskar jag istället lycka till!
    Tack, kan behövas
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • am76

Första BVC besöket avklarat, lilla matvraket har ätit upp sig, 4410 g / 55 cm. (Vägde 3835 vid utskrivning för 10 dgr sen, 4085 g vid födseln).

Cupcaken > Nä inte ont alls där nere. Pratat med din bm om det? Min frågade just om jag hade ont eller besvär där när hon ringde häromdagen. Gick bvc hembesöket bra?  

Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden