• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Cupcaken
    am76 skrev 2010-01-30 15:38:19 följande:
    Usch jag är febrig, inatt 40 grader och frossa, typiskt när Timon vakade 21-03 *gäsp*. Undrar om feberfrossan har med mjölproduktionen att göra och såren på tuttarna kanske aj aj var ont det gör. Använder nu bara "uppsamlingskoppar" så att boobsen får andas. Har testat amningsnapp men han vill inte ta den så det är väl bara att bita ihop... Ser framemot längre fram när amningen inte gör så ont, just nu ondare än själva förlossningen. Hoppas ni har det bra! Så himla kul med alla bebisar, inte många kvar i magarna nu!
    Har säkert med mjölken att göra, så kände jag oxå 3-4 första dagarna men jag hade ont i heeela kroppen,feber och såriga bröstvårtor, fick äta naproxen i några dagar...men sen jag pumpar har såren på brösten läkt och febern är borta... jag har typ F kupa just nu när brösten är tömda, helt otroligt.
  • am76

Nu är ferbern borta, så skönt, säkert mjölkproduktionen som ni säger. Äntligen idag så lyckades Timon tömma brösten helt, säkert det som påverkat att det varit så mycket mjölk kvar. "Uppsamlarna" har även hjälpt mot såren - ena läkte helt på ett nafs idag, otroligt.

Cupcaken > pumpar du ut allt och ger med flaska eller ammar du oxå fortfarande?

• Cupcaken
    am76 skrev 2010-01-30 18:40:22 följande:
    Nu är ferbern borta, så skönt, säkert mjölkproduktionen som ni säger. Äntligen idag så lyckades Timon tömma brösten helt, säkert det som påverkat att det varit så mycket mjölk kvar. "Uppsamlarna" har även hjälpt mot såren - ena läkte helt på ett nafs idag, otroligt. Cupcaken > pumpar du ut allt och ger med flaska eller ammar du oxå fortfarande?
    Jag pumpar det mesta och ger med flaska, men vissa stunder på tex på morgonen då jag är toktrött för att gå upp innan henne så ammar jag henne liggandes i sängen och sen är mjölken fetare på morgonen vilket gör henne snabbare mätt.
    Men jag blir lite osäker hur mkt hon får i sig då jag inte pumpar. Nu ser jag iaf att hon får i sig minst 60 ml per gång. Pumpar ut max 80-90 ml åt gången var 3-4e timme.
    Än så länge märker jag inte av att jag producerar mer mjölk trots att jag pumpar, men det kanske ändras?

Märkte stor skillnad idag på att amma och pumpa, vi var iväg på 3 husvisningar idag och sen var vi hos mina föräldrar på middag, var borta hemifrån ca 8 timmar, under de timmarna ammade hon 3-4 ggr, kändes inte som hon var riktigt nöjd, sov 1 timme i stöten...men klart miljöombyte gör väl också skillnad.

Är det avgörande vad man äter? Blir det mer mjölk av viss mat? Någon som vet?
  • Hundägare i Gbg

Det enda jag vet är att anis, fänkål, kummin och brännässla stimulerar mjölkproduktionen.

• Sköna Emma
    Cupcaken skrev 2010-01-30 21:53:03 följande:
    Jag pumpar det mesta och ger med flaska, men vissa stunder på tex på morgonen då jag är toktrött för att gå upp innan henne så ammar jag henne liggandes i sängen och sen är mjölken fetare på morgonen vilket gör henne snabbare mätt. Men jag blir lite osäker hur mkt hon får i sig då jag inte pumpar. Nu ser jag iaf att hon får i sig minst 60 ml per gång. Pumpar ut max 80-90 ml åt gången var 3-4e timme. Än så länge märker jag inte av att jag producerar mer mjölk trots att jag pumpar, men det kanske ändras? Märkte stor skillnad idag på att amma och pumpa, vi var iväg på 3 husvisningar idag och sen var vi hos mina föräldrar på middag, var borta hemifrån ca 8 timmar, under de timmarna ammade hon 3-4 ggr, kändes inte som hon var riktigt nöjd, sov 1 timme i stöten...men klart miljöombyte gör väl också skillnad. Är det avgörande vad man äter? Blir det mer mjölk av viss mat? Någon som vet?
    Jag fortsätter att länka till den bloggen jag har länkat till innan, Cupcaken läs och se om du får svar på några av dina frågor beckahbitch.blogg.se/2009/june/amning.html
  • Peos Mamma

Hej!
    Igår kom vi hem! Altt är toppen bra och vi mår prima!

Lilla är blande de snällaste..:*S*.....fick "order" att väcka henne var 4 timme.......och försökte med detta i natt....var Lönlöst...*S*...hon vaknade inte och ville itne alls äta så hon fick sova 3 timmar till....då väckte jag henne hpn åt och sedan stensomnade....*S*...vid halv tio i morse tyckte hon det var dags att vara lite vaken...så nu ligger hon här brevid i babysittern och bara tittar...... hade lite ont i bröstvårtorna igår men efter att smörjt ordentligt med bepanten så var vårtorna lite mer fit for fight vid nästa ammning..... tack för alla gratulationer!!! kram Linda

• Sköna Emma

Vilken natt, igår va jag oss en kompis och kände att jag inte kunde sitta riktigt, det gjorde så ont! Detta va vid nio, så jag åkte hem och duscha och bara tog det lugnt. La mig i sängen och titta lite på film vid ett, då kom det! GUUUUUUDD va ont i magen jag fick, vet inte om det va samandragningar eller om det va värkar. Men det vara i 35sek och kom ungefär var 3-7min. Lång och försökte slappna av, tillslut somna jag och vakna kl 06 och sen dess har jag varit vaken. Men nu när jag gick upp vid 10 så sluta det göra ont vist är det konstigt. När man ligger gör det ont och när man går upp släpper det.

Bara 3dagar kvar i dag

• Cupcaken
    Sköna Emma skrev 2010-01-31 11:17:12 följande:
    Vilken natt, igår va jag oss en kompis och kände att jag inte kunde sitta riktigt, det gjorde så ont! Detta va vid nio, så jag åkte hem och duscha och bara tog det lugnt. La mig i sängen och titta lite på film vid ett, då kom det! GUUUUUUDD va ont i magen jag fick, vet inte om det va samandragningar eller om det va värkar. Men det vara i 35sek och kom ungefär var 3-7min. Lång och försökte slappna av, tillslut somna jag och vakna kl 06 och sen dess har jag varit vaken. Men nu när jag gick upp vid 10 så sluta det göra ont vist är det konstigt. När man ligger gör det ont och när man går upp släpper det.Bara 3dagar kvar i dag
    Låter som om det är på G nu, kanske inatt?? spännande!
  • Harelis
    Cupcaken skrev 2010-01-30 21:53:03 följande:
    Jag pumpar det mesta och ger med flaska, men vissa stunder på tex på morgonen då jag är toktrött för att gå upp innan henne så ammar jag henne liggandes i sängen och sen är mjölken fetare på morgonen vilket gör henne snabbare mätt. Men jag blir lite osäker hur mkt hon får i sig då jag inte pumpar. Nu ser jag iaf att hon får i sig minst 60 ml per gång. Pumpar ut max 80-90 ml åt gången var 3-4e timme. Än så länge märker jag inte av att jag producerar mer mjölk trots att jag pumpar, men det kanske ändras? Märkte stor skillnad idag på att amma och pumpa, vi var iväg på 3 husvisningar idag och sen var vi hos mina föräldrar på middag, var borta hemifrån ca 8 timmar, under de timmarna ammade hon 3-4 ggr, kändes inte som hon var riktigt nöjd, sov 1 timme i stöten...men klart miljöombyte gör väl också skillnad. Är det avgörande vad man äter? Blir det mer mjölk av viss mat? Någon som vet?
    tar hon både bröstet å flaskan?
    vi har blivit avrådda från flaska för att det skall störa amningen... men vi e i valet å kvalet har skickat upp maken till bb för att hyra en pump den vi har hemma har lagt av...
    igår kväll å natt har jag haft jätte hög feber å mjölkstockning så där lagom kul å alla säger olika hela tiden med flaska eller kopp... inatt funderade jag allvarligt på om det va värt å amma men idag när man ser lite ljus i tunneln så vinner nog amningen...
  • Harelis
    Sköna Emma skrev 2010-01-31 11:17:12 följande:
    Vilken natt, igår va jag oss en kompis och kände att jag inte kunde sitta riktigt, det gjorde så ont! Detta va vid nio, så jag åkte hem och duscha och bara tog det lugnt. La mig i sängen och titta lite på film vid ett, då kom det! GUUUUUUDD va ont i magen jag fick, vet inte om det va samandragningar eller om det va värkar. Men det vara i 35sek och kom ungefär var 3-7min. Lång och försökte slappna av, tillslut somna jag och vakna kl 06 och sen dess har jag varit vaken. Men nu när jag gick upp vid 10 så sluta det göra ont vist är det konstigt. När man ligger gör det ont och när man går upp släpper det. Bara 3dagar kvar i dag
    spännande börjar närma sig håller tummarna på att hon vill titta ut i natt
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden