Noemi skrev 2010-07-30 16:07:21 följande:
Hej Happyme!
Nej, jag läser inte så ofta här, kollar in då och då när jag har tid... Vill ju se så att det går bra för alla! Vilken vecka är du i nu?
Lily mår fint, växer som en raket. Och appropå att ha en lugn bebis i magen så kan jag bara säga att det är skönt med en lugn bebis när hon väl är född! Lily sov mycket i magen och hon sover mycket nu när hon väl är född också. Så jag får sova på natten förutom när jag ammar såklart men ändå! Och hon är även lugn och tillfreds på dagen. Otroligt skönt och en enorm skillnad mot min vilda son!
Jag följer tråden en del men är lite dålig på att svara snabbt bara... Kram!
Hej Noemi
!!
Kul att höra av dig, har saknat dig i tråden även om det är positivt att inte behöva hänga här om du förstår vad jag menar ..
Så du har fått en bebistjej som gör allt i raketfart ?! Var in o skrotade på din profil, tänkte kanske du hade smugit in en bild
Vad skönt att ni har fått en nöjd tjej, speciellt när man har en vilding hemma. Jag hoppas ni kunnat njuta av sommaren även om jag förstår att det varit rätt hett o inte helt lätt att hålla en nyföding sval.
Idag är det 32+0, jippi! Men jag säger att jag är i v 33, känns bättre så. Nu ska jag bara gå 3 fulla veckor till innan jag vågar ut o ta lite promenader o släppa på oron. Gjorde ett TUL o hon var då -0,7% men det var v 26, har fått för mig att hon kommer vara över genomsnittet innan detta är över men det är nog för att jag tycker magen är gigantisk och jag ligger över genomsnittet på SFkurvan. Fast jag vet att den kurvan inget säger om bebis storlek. Låg över med William också men han vägde ju bara 3140...men så kom han ju i v 35 också. Förhoppningsvis har jag en bra bakugn som gör att bebisarna blir färdiga ngn vecka i förtid o därför vill komma ut..man kan ju alltid hoppas. Har inte tagit ngr Briccisar på länge nu, har ibland väldiga förvärkar på natten men hittills har de släppt på en varm dusch så jag håller tummarna för att det ska fortsätta så tre veckor till.
Senaste tappkollen var den mogen men efter ett akut VUL konstaterades den vara lång iaf, ca 4 cm ( för två veckor sedan) men jag är fortfarande sjukskriven vilket börjar kännas trist nu när man inte är lika skraj att vara upp o röra sig lite. Dagarna går långsamt när man väntar på ett litet troll
Kram