Vi som har prematura sammandragningar
Skit oxo PennyJenny, kan de inte ta lite hänsyn till dina tidigare erfarenheter? Det i sig borde ju vara en anledning för att gå till spec mödravården. Hoppas det löser sig!
Välkomna ni nya, även fast man helst inte vill se ngn ny här.....
Har varit till specmvc idag för uppföljning av min sjukhusvistelse och proverna är återställda så allt är på rätt väg, lågt hb men det hör ju till, lite trassligt bara att magen inte vill ta emot järntabl. bara.
Heltidssjukriven till mitten av juli, skönt. Tror inte det blir mer jobb för mig.
Mina sd har ju varit lugna men ändå är tappen blivit ngt kortare, dock forfarande på rätt sida . Dvs 3-4 cm. Cervix låg i mittimellanpos. mot tidigare helt tillbakalutad och man kunde få upp ett finger i livmodermunnen, jag är alltså inte öppen men ngt lite mjukare längst fram i mynningen.
Den här infon gjorde ju mig lite ängslig då jag ju inte ens haft sd. Men hon menade att det kan se ut så här för omföderskor i den här veckan ( är ju 25+2) utan att det betyder en prematur baby. Kan också vara så att det varit lite så tidigare men de inte sagt ngt för att oroa, på läkarintyget skrev hon ändå opåverkad cervix men jag ska ändå vila o inte lyfta tungt eller ta långa promenader.
Så var det med det.
Noemi så du snarkar också som en gris Hoppas förkylning släpper o ni kan njuta lite av allt mysigt som händer i stan!
Önskar er en fin dag