Vi som har prematura sammandragningar
Noemi, väntar besök mellan 14-15 men tittar in sen en stund innan du får besök
Noemi, väntar besök mellan 14-15 men tittar in sen en stund innan du får besök
Nä jag skojade med dig PuH. Men visst är det märkligt att det ska stopppas i ena änden sen kanske behövas sättas igång i andra! Sex ska ju vara bra, prostaglandinerna i sperman kan sätta igång en förlossning- om cervix är mogen vill säga. Så förför mannen Hallonbladste ska man dricka från v 36 3 ggr om dagen har jag hört, men hur många liter kan man få i sig på ett dygn, du får testa !
Ja visst är världen liten att hitta en trådvän vägg i vägg, finns ju miljoner trådar och lika många aktörer. För att inte nämna antalet sajter..
Shee barn har i snitt 10 infektioner per år de första åren de ska bygga ett immunförsvar, lägg till att varje sådan kan hänga i 2 veckor, då blir det inte många friskveckor kvar.
MEN har man ett barn som får bakteriella infektioner som kräver antibiotika ( förutsatt att läkaren verkligen kollar det och inte behandlar virus...) typ lunginflammationer, bölder eller andra besvärligare sorter än vanliga virusförkylningar- ska man dra öronen åt sig och kolla lite på immunfösvaret. Tyvärr blir antibiotika en ond cirkel där även de bra bakterierna kommer ur balans och på så vis skadar immunförsvaret och barnet blir mer mottaglig för ny infektion. Innan ab sätts in ska man helst ta blodprov och odla så man inte behandlar ett virus som är helt okänsliga för ab. Utan behandlar av rätt orsak.
Det är säkert gjort men ibland går det snabbt att få medicin utan att riktigt kolla.
Det brukar bli bättre under sommaren och jag skulle testa probiotika, finns som droppar från Semper-stärker vår nyttga flora
Demyra ursäkta att jag frågar men jag hittade inte listan, vilken vecka är du i nu?
Som om det inte räcker med sd, att ha foglossning med ont ont ont är skitjobbigt. Vad skönt att sonen tar lååånga tupplurar just nu, du passar väl på att sova eller koppla av i soffan med en bra tidining under tiden ..?
De vet inte alls hur det kommer se ut, en dag i taget men ngn vecka till med näringsdryck iaf. Om systemet vill komma igång att smälta mat alls. Just nu är jag så långt ner att näringsdrycker tills september känns ok. Bättre än TPN... man får jämföra neråt när det är tungt.
Glömde ju säga, tror du skulle bli en toppensjuksköterska Noemi! Det är aldrig försent
Godmorgon! Vaknade medan himlen var glödande röd av att en liten bebis sparkade ivrigt. Nästan som hon ville säga Grattis mamma på din dag Ibland är livet alldeles underbart vackert - som i tidig morgonstund bara jag och bebis vaken...och ingen magvärk.
Att komma hem var skönt men jag ska inte sticka under en stol med att det kändes nervöst också. Sjukhus är inte roliga men är man riktigt dålig känns det tryggt att veta att hjälpen är en knapptryckning bort. Igår var dagen upp o ner men jag tror det går sakta framåt. Imorse vågade jag dricka lite fil som omväxling från näringsdryckerna som smakar konstgjort , blä. Helt smärtfri i natt, helt otroligt! Hoppas hoppas hoppas....
Molvärken du beskriven Noemi känner jag väl igen, jag har den inte lika ofta och länge som dig men den kan komma ngr ggr i veckan och hålla i sig ett par timmar varje gång. Har frågat fyra läkare ( senast på förlossningen då jag lades in då jag hade både ont i min mage och mensvärk i bebismagen) och ett antal bm men ingen kan ge ngt besked om vad det skulle kunna vara. Men precis som MariaOMarkus skriver så tror jag det kan vara ngn slags förvärkar, trots att magen inte drar ihop sig på klassiskt sdvis. Men det är en vild gissning från en amatör
Hoppas ni alla får en fin dag och att PuH kanske ligger med sin trollunge på armen
Inga bebbar så långt ögat kan nå alltså PuH och Fröken sol
Jmynt, det låter som en snårig vecka. Men om du tycker det blir för mycket kan du inte säga nej till ngt av det som inte känns livsviktigt ? Om jag vore du skulle jag köpa tårtbottnar istället för att baka, man överlever färdigköpt då och då
Vad skönt Noemi att det lungnat sig lite med molvärken och första dygnet var nog upp o ner mkt pga oro här hemma också. Psyket spelar större roll än vad man tror ..har jag upptäckt sådär mitt i livet.. Min sambo kom hem med en cdkurs i Mindfulness som jag verkligen försökt ta till mig. Hittade en gravidkurs med mindfulness o yoga som en kombo men den hade redan börjat Men stunderna jag lyssnar och slappnar av ger verkligen effekt mot både magont och sd!
Önskar er en fin dag