• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • MalloryKnox

Hulda, Hildur och Hilda är hemskt att döpa någon till må jag säga. Men jag reagerar inte lika hårt om det är någon äldre som heter det, men om någon i dagsläget döper sin unge till nåt av de där tre eller för övrigt NÅT av alla fula namn som nämnts i denna tråden, ja då ryggar jag faktiskt tillbaka lite och undrar vafanken dom tänkt med.

Har en bekant som fick barn i augusti, och hon döpte sin son till... Ja, håll i er verkligen:

LEMMY!!

Tänk om han får acne problem när han blir äldre, han kommer garanterat bli kallad BLEMMY. Och lemmy för övrigt låter som en kroppsdel

• FridaB09

Kom på att jag också hade en Desirée i min parallellklass i högstadiet. Hon har lidit mycket i sina dagar. 

Som tur är döper nog inte särskilt många barn till Ull-Britt, Gert, Jöns-Olle och Klas-Göran nu för tiden. Jag ser dem inte riktigt som ett hot just därför, då fasar jag hellre för Tindra, Vilja och andra ...öhm... verb
    Eller när alla ska ha -li (alt. -lee) i slutet, Tuva-li och Lova-li osv. Jag trodde det var smeknamn och att barnen hette Tuva och Lova, men tydligen inte?
  • MansonDust

Magnus
    Klas
    Linda
    Beata
    Jerker
    Torkel
    Linus
    Patricia
    Ulla
    Ivan

♥ Fick äran att bli mamma 2002, 2006 & 2008 ♥ Två döttrar & en son ♥
  • MansonDust
    FridaB09 skrev 2010-01-12 13:33:53 följande:
    Vilja , Tindra, Engla, Melody, Destiny, Melissa, Cewin, Cevin, Cimon, Elion, Eddilou Sen är jag väl inte tokförtjust i idén att människor ger sina barn smeknamn direkt på papper ist för riktiga namn, t.ex. Alex istället för Alexander ... Och jag känner till en liten flicka som har andranamnet Decibel, jag förstår faktiskt inte hur de resonerade där. Men ja, smaken är som baken .
    Jag blir istället irriterad på folk som ger sina barn namn men aldrig säger det namnet, utan bara smeknamnet. Smeknamnet BLIR ju barnets namn. Varför heta Alexander om man aldrig, aldrig blir kallas det ?? Som att jag skulle ge mitt barn namnet Anna & alltid säga Maria.
    ♥ Fick äran att bli mamma 2002, 2006 & 2008 ♥ Två döttrar & en son ♥
  • FridaB09
    MansonDust skrev 2010-01-12 14:32:45 följande:
    Jag blir istället irriterad på folk som ger sina barn namn men aldrig säger det namnet, utan bara smeknamnet. Smeknamnet BLIR ju barnets namn. Varför heta Alexander om man aldrig, aldrig blir kallas det ?? Som att jag skulle ge mitt barn namnet Anna & alltid säga Maria.

Intressant poäng! Jag har alltid varit glad över att ha ett namn som inte går att hitta på så mycket med! Min man "heter" däremot sitt smeknamn, den enda som ibland använder hela namnet är hans mamma och då är det ofta för att hon säger till "på skarpen"
  • Lussekatten87

Myra -...är ett djur,hallå!!
    Vera -Jag får träsmak i munnen av att säga det.
    Selma -Tänker oundvikligen på Semla!
    Tindra - Putinuttiplutt!!kräks....
    Assar.
    Balder.
    Nova- har inte det med rymden att göra?Supernovor...?!

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bettsy

Eller när folk döper barnen efter "kändisen just då"  "Kevin, Britney, kom in och ät!" hahaa..

En kille på gården hette Dick Persson, han åkte till USA och pluggade, usch vad han hade det tufft!!  "Dickperson"

• Rude Billy

Styr-BJörn, Es-björn,Ragnhild och Leah.
    Sedan alla "moderna" stavningar eller folk som ska amerikanisera sina barns namn blääääääääääääääk!

I rule, you dont. Deal with it!!
  • Vemi

Bland de fulaste namn jag vet är Torgerd! Blä för de!

Svar på tråden Fulaste namnet?