Inlägg från: MansonDust |Visa alla inlägg
  • MansonDust

Fulaste namnet?

Magnus
    Klas
    Linda
    Beata
    Jerker
    Torkel
    Linus
    Patricia
    Ulla
    Ivan

♥ Fick äran att bli mamma 2002, 2006 & 2008 ♥ Två döttrar & en son ♥
  • MansonDust
    FridaB09 skrev 2010-01-12 13:33:53 följande:
    Vilja , Tindra, Engla, Melody, Destiny, Melissa, Cewin, Cevin, Cimon, Elion, Eddilou Sen är jag väl inte tokförtjust i idén att människor ger sina barn smeknamn direkt på papper ist för riktiga namn, t.ex. Alex istället för Alexander ... Och jag känner till en liten flicka som har andranamnet Decibel, jag förstår faktiskt inte hur de resonerade där. Men ja, smaken är som baken .
    Jag blir istället irriterad på folk som ger sina barn namn men aldrig säger det namnet, utan bara smeknamnet. Smeknamnet BLIR ju barnets namn. Varför heta Alexander om man aldrig, aldrig blir kallas det ?? Som att jag skulle ge mitt barn namnet Anna & alltid säga Maria.
  • MansonDust
    FridaB09 skrev 2010-01-12 14:56:16 följande:
    Min sambo med, han heter sitt smeknamn. Han har det "riktiga" på papper bara & tyckte att det var drygt i skolan när lärarna sa KARL för han har aldrig kallats det !
  • MansonDust
    Red76 skrev 2010-01-12 16:41:07 följande:
    Min ena dotter heter Ninja. Det är ett gammalt svenskt namn faktiskt. (Och flicka på spanska = Niña)
  • MansonDust
    Emeli skrev 2010-01-14 21:36:08 följande:
    Ninja är för mig en benämning på en japansk krigare, och så tänker jag på Teenage Mutant Ninja Turtles . Har aldrig hört att det skulle vara ett gammalt svenskt namn. Var har du hittat den uppgiften? *nyfiken* Niña betyder flicka på spanska, helt rätt, men det har ju en helt annan stavning.
    Ja en annan stavning men det uttalas ju likadant. Ninja uttalar man på ett annat sätt på amerikanska. Och ja jag förstår att man tänker på ninjor, men det är ju en vanesak. Heter man t.ex Axel tänker jag på en axel, men det är ju även det en vanesak. Bara för att Axel är mer vanligt än Ninja gör inte det ena namnet mer rätt än det andra.
Svar på tråden Fulaste namnet?