• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • phale

Dubbelnamn alla kategorier!

sedan har jag senaste åren fått sjukt svårt för Tindra. Det måste vara supervanligt! Alla ungar heter Tindra

• Madonna

Det finns ju så klart många EXTREMT fula och kanske oxå då ovanliga namn men om jag får välja det fulaste namnet jag vet som det faktiskt är hyggligt vanligt att man döper sina barn till idag så är det: FILIP!!! Bläääääää!!!

• MalloryKnox

Vet många som döper sina stackars flickebarn till ALVA! Det låter ju som SALVA! Vad är det för vackert i Alva, snälla tala om det för mig! Nästan så man vill skaka om föräldern som döper sitt barn till något så fruktansvärt som ALVA (sALVA)

• XLadyInRedX

Hahaha, vilken rolig tråd!{#lang_emotions_laughing}

Som många andra ogillar jag dubbelnamn, Klas-Kent, Jöns-Olle, Ulla-Stina,
    Karl-Bertil
    och ja, ni vet...

Andra namn jag har lite svårt för är:
    Rutger, Ludvig, Gunhild, Ursula, Petronella, Björn, Berta, listan kan bli lång!

Hoppas ingen tar illa vid sig, alla tycker ju olika, som tur väl är. {#lang_emotions_tongue_out}

• FridaB09
    Vilja {#lang_emotions_throwup}, Tindra, Engla, Melody, Destiny, Melissa, Cewin, Cevin, Cimon, Elion, Eddilou

Sen är jag väl inte tokförtjust i idén att människor ger sina barn smeknamn direkt på papper ist för riktiga namn, t.ex. Alex istället för Alexander ... Och jag känner till en liten flicka som har andranamnet Decibel, jag förstår faktiskt inte hur de resonerade där. Men ja, smaken är som baken {#lang_emotions_undecided}.
  • Stinky

Min bror och hans ex döpte sina barn till Cristopher, Philip och Daniel för att de skulle vara "internationella". Min svåger kontrade med att uttala namnen precis som de stavades, vilket lät rätt lustigt... {#lang_emotions_laughing}

• Min högsta önskan

Ett annat otroligt fult namn jag bara inte kan med är Gert...
    Och Gertrud med för den delen..

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • star83

min faster heter, håll i er nu, Sig-Britt! hahahahah Hulda är ett snorfult namn också. Sölve är inte heller vackert.

• Arentorpbebis

Gunlög tycker inte ja e någe vidare fint flicknamn

Svar på tråden Fulaste namnet?