• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • ljusgläntan3030

Greger, Esbjörn, Elias, Jesper, Elin, Per, Pierre, Petter, Peter, Liana, Ian, Diego

sedan tycker jag inte att dessa är så fula men jobbigt med att alla döper sina barn till de för såå fina är dom inte heller: wilma, lucas, elias, hugo

• Beckiz86

Rut, Wilma, William, Lisa, dubbelnamn, Melker m.m. :)

• Towanda
    Bine78 skrev 2010-01-12 22:02:06 följande:
    Jag tror inte jag gillar några namn. Mina barn får bli namnlösa :)jag har svårt för de namnen som är populärast för tillfället som:LucasEliasLiamAlexanderOscarMajaemmajuliaelsaAlvamest för jag minns att det inte var så kul för många att vara en av 5 i klassen som hette johan,mattias,Anna,Linda eller nå liknande på min tid.Men en del av namnen kan iofs vara fina om de inte vore så vanliga och uttjatade.Har även svårt för amerikaniserade namn och konstlade namn som:KevinMelvinKianModestynovalieTindraEnglaDraperiaSå vad ska man döpa barnet till? Känns som man kanske ska ge dem ett namn som har en betydelse för en. Utan att vara fult...Rutger,Ulrik,Greger,Britta,Berit och Rhodis tycker jag är fruktansvärt fula namn.
    Draperia kan gifta sig med Pippi för hon heter ju Rullgardina också!
  • Zixi

Åslög, Brynhilde, Jerker, Gert, Jörgen, Rutger, Gerd... finns många fula namn

Sen har jag lite svårt för wt-namn som inte går att uttala normalt, samt folk som vill att engelska namn ska uttalas på svenska eller tvärt om

Juli - 2010
  • Blitz

Ang. inlägg 105. Du kan inte på fullaste allvar mena att det finns folk som ger sina barn namnet draperia? JAg blir ju sjuk, det e HEMSKT..

Har själv svårt för gamla namn, Ansgar, Botvid, Hilda o sånt på små barn... Usch

• Swinghunny

Brutus, Henning, Konrad...listan kan göras oändligt lång! MEN smaken är som baken

Life is like a rollercoaster!
Svar på tråden Fulaste namnet?