• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • NicoleKidman

Roligt inlägg!

Min dotter som är 9 år har en klasskompis som heter Rolf det är ju udda o kanske inte så fint.
    Sen hade jag en klasskompis som hette Frideborg tror hon bytte namn i högstadiet.
    Gunborg är oxå väldigt fult....givetvis Glen iiiiuuu.

• Min högsta önskan
    Tilda21 skrev 2010-01-12 10:04:55 följande:
    Görgen - jag jag stavade rätt med G.Truls - Stackars, stackars barn.Gert och Bert - Ni förstår ju liksom. Men vill man att barnet ska ha en tuff period mellan dagis och 1:an på gymnasiet så varsågod.Vanessa eller Samantha - Är det inte bara så "Sunset Beach" det kan bli?
    Haha, Truls heter min mammas frisörs barn. Fösta gången hon pratade om Truls frågade mamma om det var hennes katt..  Snacka om att hon kände sej dum eftråt.
  • Bettsy

hahaha... så många ofina namn det finns..
    Själv gillar jag inte de gamla dubbel-namnen ni vet:
    Bert-inge, Clas-göran, Maj-lis, Knut-arne, Rosa-Lie...ahahaha... hoppas de aaaaldrig kommer tillbaka!!

Fick själv ett 40-tals namn och är född på 70 talet så jag har själv ett "tanta"-namn...

• Bettsy

Jo, glömde säga: min dotter  vill döpa vår ofödda till : Bertil.... då fnissade mannen och jag, aningen opedagogiskt men guud vilket namn på en bebbe...!!!!

• Tilda21
    Min högsta önskan skrev 2010-01-12 10:14:35 följande:
    Haha, Truls heter min mammas frisörs barn. Fösta gången hon pratade om Truls frågade mamma om det var hennes katt..  Snacka om att hon kände sej dum eftråt.
    Haha, jag kan hålla med din mamma. Det låter som en katt eller kanske en Shetlandsponny :)
  • fdavidsson
    Min peronliga 'favoriter' för

Tjejer:
    Britta
    Mona
    Gunhild
    Berit
    Liselotte
    Anna-Lotta
    Vera
    Erene
    Marita
    Klara (färdiga, gå?)
    Katarina

Killar:
    Manfred
    Karl
    Göran
    Jörgen
    Bengt
    Bertil
    Jonny
    Stig-Björn (Ja, det finns folk som heter så)
    Filip
    Kevin
    Klas
    Carl

Man kan hålla på hur länge som helst, och jag har säkert glömt av dom värsta namnen...
  • Min högsta önskan

Hörde för några år sen en som hette Ing-Ulla.. Inte särskilt vackert enligt mitt tycke..
    Trodde först jag hörde fel, och att hon hette Ingela.. Men jag hörde rätt..

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • fdavidsson

Ja folk kan verkligen sätta ihop dom mest konstiga namnen.. Sätter man ihop två fula namn blir dom ju inte direkt vackrare tillsammans ;)

• FeliXia
    Bettsy skrev 2010-01-12 10:21:43 följande:
    Jo, glömde säga: min dotter  vill döpa vår ofödda till : Bertil.... då fnissade mannen och jag, aningen opedagogiskt men guud vilket namn på en bebbe...!!!!
    HAHAaaaaa!!!! Gud va roligt! Jo; kör på det. Bebisens namn har ju en rolig story =)
Svar på tråden Fulaste namnet?