• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • Stinky
    Rosa Helena skrev 2010-01-11 22:16:28 följande:
    Hmm , 2 på en gång!! Hur gör jag nu då? Jo jag slänger iväg två själv så klart.. Ducka, för nu kommer de! Melody och Lexter
    Maj gad! {#lang_emotions_surprised} Under vilken sten hittade du dem? *ryser*
    Jag tycker Vera är riktigt fult, men du bräckte mig med hästlängder med de där två. {#lang_emotions_kiss}
  • gofoten

En undran:
    Ni som inte gillar "gubb-o-tant"-namn, gillar ni istället mer "moderna" namn som Filippa, Natalie, Kevin osv?

Själv gillar jag de äldre namnen men inte namn som Kevin, Melissa, Tindra, Liam m fl.... 

• MalloryKnox
    gofoten skrev 2010-01-11 23:15:48 följande:
    En undran: Ni som inte gillar "gubb-o-tant"-namn, gillar ni istället mer "moderna" namn som Filippa, Natalie, Kevin osv? Själv gillar jag de äldre namnen men inte namn som Kevin, Melissa, Tindra, Liam m fl.... 
    Melissa, Kevin,Liam och Tindra är väl inte direkt moderna, skulle jag påstå? Eller tja, Liam och Tindra är väl kanske det. Men nej, jag gillar inte Tindra för fem öre, det låter jättelöjligt tycker jag. Påminner om julpynt eller någon psalm! Liam är sött dock.

Det finns ju modernare versioner av gamla namn, som t.ex Nathalia ist. för Nathalie (Gillar verkligen inte Nathalie). Får jag en flicka ska hon heta Nathalia faktiskt, inte för att det är modernt eller så, utan för att jag vill ha det så likt pojknamnet jag valt som möjligt då det är ett släktnamn. 
  • Stinky
    gofoten skrev 2010-01-11 23:15:48 följande:
    En undran: Ni som inte gillar "gubb-o-tant"-namn, gillar ni istället mer "moderna" namn som Filippa, Natalie, Kevin osv? Själv gillar jag de äldre namnen men inte namn som Kevin, Melissa, Tindra, Liam m fl.... 
    Natalie är väl inte ett modernt namn? Eller är det bara jag som inte hänger med i svängarna? {#lang_emotions_tongue_out} Min lillasyster har Natalie i mellannamn, och är född på 80-talet.
    För övrigt så gillar jag varken de "moderna" namnen eller gubb- och tantnamnen. 
  • zanna80

I princip alla påhittade namn, eller "moderna" som dom kallas

Väljer tidlösa namn som ofta kommer från kungaleden.

♥ bf 16 februari 2010 ♥
  • drakvinge

Hittade namnet Kunorado i en namnbok. Det distraherade mig så dock att jag inte riktigt kunde tänka på annat än det fula namnet, när jag borde letat efter fina namn, haha.

• Stinky
    Tyra är ett superfult namn. För övrigt så associerar jag det namnet med brorsans gamla minigris som hette just Tyra.
  • sofializa

Bruno, Leif, Kjell, Ove, Sören, Lars, Tomas, Stefan, Göran, Ingemar, Gunnar, Bengt, Claes, Bert, Sven osv

dvs. alla namn som lärare och pappor hade när man var liten. Gubbar som är i 50-60års åldern nu.

• Tilda21

Görgen - jag jag stavade rätt med G.
    Truls - Stackars, stackars barn.
    Gert och Bert - Ni förstår ju liksom. Men vill man att barnet ska ha en tuff period mellan dagis och 1:an på gymnasiet så varsågod.
    Vanessa eller Samantha - Är det inte bara så "Sunset Beach" det kan bli?

Svar på tråden Fulaste namnet?