• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • Kimmy

Ja men det var någon innan som skrev att tvåkönade namn så som Kim och Charlie var fult, var tvungen att försvara mig lite :)

• kristinah

Jag tycker fortfarandea tt det roligaste namnet är en gammal försvarminister vi hade i Sverige

Försvarsminister som heter Gun Hellsvik
    Gun Hellsweek
    hehe

• liselotteh

Jag tycker Ronja är ett fruktansvärt fult namn!

• LinnyUK

Jag tycker att det gammla namnet Gudmor är mycket märkligt. Kanske inte fult men det känns fel att ha "Gud" i sitt namn...
    Lika så skulle jag ALDRIG döpa min son till Jesus även om det är vanligt i anda latinska kulturer. De andra bibliska namnen är OK dock :)

• Lilla Lime

Klemens är fult.

o inte vidare förtjust i dubbelnamn heller med alla kombinationer av britt eller inger... britt-inger, siv-britt, ann-britt, sol-britt, inger-marie, osv...

ett namn jag däremot inte vet om jag gillar eller inte är Englis... mötte en kvinna i övre 50års ålders som hette.

• MansonDust
    Emeli skrev 2010-01-14 21:36:08 följande:
    Ninja är för mig en benämning på en japansk krigare, och så tänker jag på Teenage Mutant Ninja Turtles . Har aldrig hört att det skulle vara ett gammalt svenskt namn. Var har du hittat den uppgiften? *nyfiken* Niña betyder flicka på spanska, helt rätt, men det har ju en helt annan stavning.
    Ja en annan stavning men det uttalas ju likadant. Ninja uttalar man på ett annat sätt på amerikanska. Och ja jag förstår att man tänker på ninjor, men det är ju en vanesak. Heter man t.ex Axel tänker jag på en axel, men det är ju även det en vanesak. Bara för att Axel är mer vanligt än Ninja gör inte det ena namnet mer rätt än det andra.
    ♥ Fick äran att bli mamma 2002, 2006 & 2008 ♥ Två döttrar & en son ♥
  • Miew

Jag avskyr Emma, Julia, Ronja, Vilma. Jag fattar inte hur de kan vara så populära. Sen är ju Tindra, Vilja, Rasmus, Kevin, Hampus, Max, Jesper, Linus också extremt fula.

Viggo & Gry & Veras mamma
Svar på tråden Fulaste namnet?