• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • Fridalusen
    alvaereva skrev 2010-02-06 17:29:41 följande:
    Borka tycker inte jag är nån höjdare direkt
    Åh gud, jag skrattar så jag gråter just nu....Borka....
  • southernbelle
    StarkMamma skrev 2010-02-06 16:55:09 följande:
    Djohnny tog jag för ville ha ett namn som fungerar överallt dessutom gillar hag att det uttalas amerikanskt. Han lär inte bli fängelsekund! Robiin just för att det passar henne Inget annat var HON!
    Uttalar du det Djohnny eller johnny? Tror du inte det kommer bli jobbigt för honom att alltid bokstavera hans namn? Det är väl inget land som stavar det Djonny? Detta är inget påhopp utan jag är mest nyfiken
  • alvaereva
    Fridalusen skrev 2010-02-06 18:28:58 följande:
    Då ska jag berätta något ännu roligare;
    4 Män har namnet i sverige.
    60 KVINNOR har namnet i sverige!

• Miew
    LinnyUK skrev 2010-02-06 16:52:14 följande:
    Nej men det är ju fullkommligt normal namn! Jag måste försvara dem, har inget emot något av dem. Mina småbröder heter Linus och Kevin. Har desutom en kusin som heter Rasmus!
    Visst, det kanske är fullkomligt normala namn, men jag tycker de är fula. Jag vet att det finns namn som jag tycker är så vackra som andra rynkar näsan åt. Men alla är vi olika. De namnen jag sa skulle jag aldrig kunna tänka mig att ge mina barn och det var det som var frågan.
    Jag känner många som heter de namnen och min kusins barn heter Rasmus och Linus, hatar namnen, älskar barnen {#lang_emotions_smile}
    Viggo & Gry & Veras mamma
  • StarkMamma
    southernbelle skrev 2010-02-06 18:35:40 följande:
    Uttalar du det Djohnny eller johnny? Tror du inte det kommer bli jobbigt för honom att alltid bokstavera hans namn? Det är väl inget land som stavar det Djonny? Detta är inget påhopp utan jag är mest nyfiken
    Uttalar det Djohnny precis som amerikanska uttalet. Har den bokstaveringen för att få rätt uttal.
    Tror inte han får problem att stava namnet.
    2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • Highlandertess

Om föräldrarna gillar ett namn så är det fint i deras öron och därmed tycker inte jag att det egentligen finns ett fult namn När det gäller min personliga smak så är jag inte speciellt förtjust i bibliska namn, men det handlar egentligen inte om namnet i sig utan om att jag är så mån om bakgrunden till ett namn. Jag tycker att namn ska ha en personlig betydelse för en. Det är därför som jag aldrig skulle kunna välja ett namn på måfå ur en namnbok

• southernbelle
    StarkMamma skrev 2010-02-06 19:13:09 följande:
    Uttalar det Djohnny precis som amerikanska uttalet. Har den bokstaveringen för att få rätt uttal. Tror inte han får problem att stava namnet.
    Nä vi får väl hoppas att han kan stava sitt eget namn , jag menade mer att han kommer alltid få bokstavera sitt namn när nån annan skall skriva det (vilket jag får göra och jag tycker det är super jobbigt).
    Vart tvungen att fråga min man (som är amerikan och vi bor i USA) hur kan skulle reagera på Djohnny och han vart helt confused (men han kanske inte är den skarpaste kniven i namn lådan heller ). Jag hade nog valt att döpt mitt barn till Johnny och sedan sagt att vi vill att man skall uttala det amerikanskt.
    Vi har en Viggo och det var inte något smart val i USA då han heter Wegoo nu förtiden.
  • Användarnamn är för mesar
    StarkMamma skrev 2010-02-06 16:55:09 följande:
    Djohnny tog jag för ville ha ett namn som fungerar överallt dessutom gillar hag att det uttalas amerikanskt. Han lär inte bli fängelsekund! Robiin just för att det passar henne Inget annat var HON!
    Intressant. Din dotter var så speciell så hon var inte en Robin som alla normala flickor och pojkar med namnet, hon var en Robiiiiin, det var det enda som passade?
  • Emeli
    StarkMamma skrev 2010-02-06 10:18:24 följande:
    Då ska jag väl få alla moralkärringar att sätta i halsen då! Min yngste som heter Djohnny! Han var nr 2 med den stavningen i Sverige!Jag har en dotter som heter Robiin! Hon var nr 1 med den stavningen i Sverige men fler har tagit efter nu!Där fick ni något att tugga på!
    Nej tack, de namnen vill vi inte tugga på. Smakar för illa. Stackars barn!
Svar på tråden Fulaste namnet?