• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • ica003

namn som börjar på sig- : sigbritt, sigrid, sigrun osv.

osborn, anders, sten, gunde, ville, malcolm
    En prins (041013), en ängel (070214-070413) och ett pyre i magen (BF juli)
  • Dandie
    Cecilia01 skrev 2010-01-16 06:39:00 följande:
    Bland kvinnonamnen så gillar jag inte Barbro, Agneta, Ann-Christin, Ros-Marie, Doris m.fl. dom namnen som var populära under senare delen av 40-talet och första delen av 50-talet. Urrrrrrrr!!!Själv skulle jag gärna velat heta Alfrida eller Nanna.
    Ha ha jag hette Ann-Kristin och syrran heter Rose-Marie
  • hejpa
    April Mamma skrev 2010-02-08 17:42:32 följande:
    Vilka namn tycker du om då? Inte nya och inte gammal =)
    haha, bra fråga faktiskt! för jag gillar inte riktigt vanliga och tråkiga namn heller ;)
    gillar lite ovanliga, fast inte FÖR ovanliga.
    mina grabbar heter elvis och albin, jag valde elvis, sambon valde albin. jag hade inte valt albin om jag fått välja ;P
  • hejpa
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-08 18:27:58 följande:
    Mm eller hur... Jag i min enfald trodde att ett bra föräldraskap berodde på hur man tar hand om sina barn, inte på ens eget hälsotillstånd..
    samma här. hur är det då med de mammor som är friska, är de dåliga då eller? O_o
  • KalleKn
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-08 18:27:58 följande:
    Mm eller hur... Jag i min enfald trodde att ett bra föräldraskap berodde på hur man tar hand om sina barn, inte på ens eget hälsotillstånd..
    Röker man är man inte bra, har man en sjukdom som förvärras av rökning till den grad att man kommer trilla dit så har man ju inte gjort sitt yttersta för att ge sina barn en bra start eller är det ett bra sätt att låta barnen bli moderslösa?
  • Användarnamn är för mesar
    KalleKn skrev 2010-02-08 22:21:09 följande:
    Röker man är man inte bra, har man en sjukdom som förvärras av rökning till den grad att man kommer trilla dit så har man ju inte gjort sitt yttersta för att ge sina barn en bra start eller är det ett bra sätt att låta barnen bli moderslösa?
    Hey, det är inte jag som påstår att hon är bästa mamman, you're preaching to the choir
  • April Mamma
    hejpa skrev 2010-02-08 21:40:43 följande:
    haha, bra fråga faktiskt! för jag gillar inte riktigt vanliga och tråkiga namn heller ;) gillar lite ovanliga, fast inte FÖR ovanliga. mina grabbar heter elvis och albin, jag valde elvis, sambon valde albin. jag hade inte valt albin om jag fått välja ;P
    Elvis är ju lite ovanligt, men inte Albin kanske...=)
    Det går en Elvis på sonen dagis men jag vet inte så många andra barn som heter det...

Gillar du Elvis P? Eller hur kommer man på det namnet, coolt namn absolut men inget som jag skulle välja. Men tur att smaken är som baken, annars så skulle våra kära kids heta likadant =)
  • Noiis

alltså jag e mer inne på fula stavningar! Det känns som att ju konstigare stavningar ett vanligt namn har desto bättre! Cewin är ett namn jag aldrig kommer att gilla just för att i mina öron utalas det sevin.

men priset till fulaste stavning på namn går till: Jeycka.... det är tydligen det nya jessica!

• mammageno

Cazzandra! DET är fult, det låter som en porrskådis för mig

• Lottaa
    Noas mamma skrev 2010-02-08 23:19:43 följande:
    alltså jag e mer inne på fula stavningar! Det känns som att ju konstigare stavningar ett vanligt namn har desto bättre! Cewin är ett namn jag aldrig kommer att gilla just för att i mina öron utalas det sevin. men priset till fulaste stavning på namn går till: Jeycka.... det är tydligen det nya jessica!
    Jejka???
    Så blir det ju när man försöker uttala det!
    *hrm*
    aja..
    BF 100312
Svar på tråden Fulaste namnet?