• hejpa

Fulaste namnet?

nova, tindra, engla/ängla. uh, de låter så... gittriga O_o
    sen tycker jag att det är fult med gubb/tant-namn på barn. typ folke, bertil, inger, britta, greta, osv..

• hejpa
    StarkMamma skrev 2010-02-07 09:42:28 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m50581864.htmlDetta gör mig till bästa mamman!
    ja, fett bra mamma som är lungsjuk men fortsätter röka.
    tycker snarare synd om dina barn, som har en så egoistisk mamma.
    och på ett läskigt och sorligt sätt så låter din tråd som en skryt-tråd...
    tjena, jag är dödssjuk och jag är bäst!
  • hejpa
    April Mamma skrev 2010-02-08 17:42:32 följande:
    Vilka namn tycker du om då? Inte nya och inte gammal =)
    haha, bra fråga faktiskt! för jag gillar inte riktigt vanliga och tråkiga namn heller ;)
    gillar lite ovanliga, fast inte FÖR ovanliga.
    mina grabbar heter elvis och albin, jag valde elvis, sambon valde albin. jag hade inte valt albin om jag fått välja ;P
  • hejpa
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-08 18:27:58 följande:
    Mm eller hur... Jag i min enfald trodde att ett bra föräldraskap berodde på hur man tar hand om sina barn, inte på ens eget hälsotillstånd..
    samma här. hur är det då med de mammor som är friska, är de dåliga då eller? O_o
  • hejpa
    April Mamma skrev 2010-02-08 22:31:11 följande:
    Elvis är ju lite ovanligt, men inte Albin kanske...=)Det går en Elvis på sonen dagis men jag vet inte så många andra barn som heter det...Gillar du Elvis P? Eller hur kommer man på det namnet, coolt namn absolut men inget som jag skulle välja. Men tur att smaken är som baken, annars så skulle våra kära kids heta likadant =)
    hehe, nej det var många som protesterade när jag sa att jag funderade på det, men tror att alla har vant sig nu :)
    yes, det kommer från the king, jag gillar namn som betyder något för en. som mellannamn har vi valt släktnamn, dock vanliga. erik och emil. men det är själva betydelsen som är grejen :)

jo, nog är det tur att man har olika smak! trist om alla barn skulle heta samma sak.
    håller med ni som skriver om konstiga stavningar, SÅ irriterande och inte ett dugg vackert. cewin liksom... uh :S
Svar på tråden Fulaste namnet?