Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Liian. Nej vi har inte fått komma till dietist än, tycker att vi skall få komma dit bara för mjölkallergin men nej, vi måste vänta på detta glutensvar.

<tråkigt för er att ni var sjuka just då men- det blev ju fler kalas,= mer firande Kan faktiskt vara bra så att de små får lagomt med intryck och hinner med. Sedan tyckte vi att det var skönt att sprida ut presenterna också

• längtan 80

bananflugan, vad bra att ni får hjälp med att kolla upp synen redan, toppen!!

Min lilla tös har mått sååå bra i dag så jag blir rörd, så goo, glad, rolig- en  riktigt spelivink :--)

• längtan 80

Vi sitter på gårdspanen än så länge å leker med grus. Jag håller koll och tar bort hande om någon sten är på väg in, händer OFTA

• längtan 80

Här har det gvarit tandgrin i snart 2 veckor. 2 tänder inne- uppe har tittat fram och nere är det spännt å knölig. Vi är lite lätt trötta, kan ingenting få gå lite smidigt!!!??? Efter glutenprovokationen ala helvetet utan sömn fick vi sova normalt hela 2 dagar, eller var det 3? å det är väl ca 3 veckor sedan Kan hon aldrig få må bra ett litet tag i varje fall? tror jag bryter ihop snart... men gör det inte Ush vad man klarar av mycket har vi märkt!   Hon sov väldigt mycket på dagen i går å jag lät henne sova, det blir inget sämre eller bättre på natten ändå pga dessa tänder. Så då har lilla hjärtat fått sova lite i varje fall. Själv har jag städat lite, krattat lite ute, stickat på mössa nr 2 då hon håller på att växa ur den gamla.

• längtan 80

Bananflugan, här har det varit jättebesvärligt i 3 veckor pga kindtänder. Nu har 2 äntligen kommit upp i överkäken och jag tyckte att jag såg en till nere igår men måste kika vidare, inte så lätt att se med lilltungan i vägen Men supersvullet och rött, har inte alls varit lätt .

• längtan 80

Huga vad jobbigt med magsjuka, stackare!! Men vad bra att ni är på bättringsvägen.

Här har vi FÅTT ETT LIV, kan inte förstå hur bra hon mår, man bara förundras. Är i farten i 200 knyck, hon är jätteglad och jätterolig. Sover och har inget ont i magen.

Vi var till dietisten i måndags och fick höra att vi gör rätt, det är ju alltid skönt. Att hon klarar sig på det lilla vi ger men vi måste öka oljan-sätta till en tesked vid varje mål, det gjorde vi tidigare men drog ner på detta för att hjälpa den trasiga magen. Samt att hon får börja dricka risdryck för kalciumet.  Vi har ju fått backa på all mat så nu ger vi ingen fisk, ingen lök, inga kryddor nästan, ingen paprika, inga citrusfrukter, ingen havre, ingen gluten, inga mjölkprodukter... hm, lättare att skriva vad vi ger

potatis, ris, glutenfri pasta
    gurka tomat, morot, broccili
    mosad päron, banan
    glutenfritt smörgåsrån.
    kött, korv, kyckling
    risvälling, risgröt.

vi fick order om att fortsätta så och inte prova mer och så säger dietisten till när vi skall prova någonting, hur det skall gå till- SÅ SKÖNT ATT SLIPPA PROVA PROVA HELA TIDEN OCH NÄSTAN BESTÄMMA SJÄLV NÄR HON SKALL BLI DÅLIG.

Vi fick också hem 4 sidor  recept på glutenfria mjöler, pasta och smörgåsrån att hämta ut på apoteket.

'det braiga i det hela är också att hon sa att många saker kan hon säkert äta sedan när tarmen har läkt och vilat.. så kanske till och med mjölk!! (men kanske inte fisk) .

Kramar till er- LIVET LEKER

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3