Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Kimso--Huga för dåliga magar på de små, hoppas att det går över snart.

Paincake--- bra att ni åkte in, men det är ju som sagt typiskt

I present- duplo, plastdjur, ritsaker,  sedan vet jag inte mer, å behövs det igentligen

• längtan 80

Liian: Vilekn sötis, å fint foto
    Här är tv poppis, nästan lite skrämmande vad hypnotiserande. Speciellt reklam eller om det är tv hallåor eller reportrar.
    Pippilångstrumpbarn är sött

Här hade jag avvänjning i natt. Det gick ganska bra men jag fick lyfta en hel del känns det som i rygg å nacke. Hon var bara ledsen vid läggningen, 35-40 min kanske ¨å mest vid 1 tiden då hon brukar äta. Sedan lyfte jag å rättade till när hon ville fisa men så fort hon fes så somnade hon om. Hon åt på mig kl 6, då tyckte jag att det var ok istället för att gå upp å göra välling.  Håller tummarna för natten som kommer.

• längtan 80

Å vilken natt Läggningen gick fort 25 min med lagomt grin. Sedan vakna vid 1, tröstade ganska fort å somnade om. Sedan vaknade hon vid 2, grinade, försökte somna om, håll på så till halv5 då hon var halft hysterisk. Tog då upp henne till mig å gav henne mat för då är det juj nästan morgon- å morgonmat ska hon få fortfarande. Men det har ändå gått bra på någe vis, förstår om det är svårt för henne att sova över nattmål om jag ligger i sängen strax brevid å svämmar över. Å jag har deffinitivt ONT i BOOOBBBIIISSSAAARNA i dag så jag har lyckats minska på matningen.

• längtan 80

Här har vi haft drama vid blöjbyten  en period, klädbyten mm men det har varit tyst i 2 veckor- peppar peppar.
    här har vi torkat spya hela natten, nu ligger hon i famnen å tittar på pettson å findus.

• längtan 80

Banan= Verkligen 2 underverk!!  Men vad bra att sjukhuset har koll. Å helt rätt att ta en sak i taget.'' 
    Goseplutt, grattis

Här har vi haft veckan som gud glömde. Karln hemma, feber, ont i huvet, halsen å kroppen, dagen efter- mija vinterkräksjuka, dagen efter sjöng jag med i spykören ( skall bara säga att det var den värsta magsjuka jag någonsin haft!!! tog alvedon för magkramperna!) Nu ligger karln däckad i magsjukan sedan i förrigårnatt, han är så knäckt så man blir rakt orolig. Har försökt få i honom vätskeersättning, han har mycket ont i huvudet. Under denna tid har mija varit gnällig, rosslig emellanåt i rösten å kväljs när man försöker mata.  Min pappa blev inlaggd på sjukhuset, vatten i lungorna å hjärtflimmer, han är hemma nu, de skall försöka stöta tillbaka hjärtrytmen sedan.Som sagt, veckan som gud glömde!

• längtan 80

Föresten: vi har tid till barn på tisdag, äntligen.

Banan: glasögon kan barn ha utan att va albino, skydda dem från som måste man vara noga med också så för mig är det som vilka andra barn som helst fast RIKTIGA  söta blondisar, supersöta!!

• längtan 80

Kimso: Nej men åååå stacakrs er. Vad bra att de tänker kolla lite mer på det.Många styrkekramar från oss.

• längtan 80

Silje: jobbigt med flytten å förstår att du inte kunde sova. Vad skönt för er när flytten är gjord å vad roligt'"

GRATTIS TILL FRÖET!!

här är tand 5 å 6 på väg fram så det är såååå jobbigt med mat å sova. Vi får visst aldrig lugng å ro här   Såååå gnälligt så det suger musten ur en. Å från att ha slutat med nattamningen å nästan inte amma alls så är det snuttmaraton närhelst hon vill sova   Hoppas att de spricker igenom det lilla sista snart, sedan är det bara 2 till nere innan rest är på väg som skall vara mindre"onda".

• längtan 80

Har varit på barn  i dag. De sa att hon deffinitivt har mjölkalergi även fast det inte visas på blodprover.
    gluten- tog de blodprover om ifall att de skulle hitta några spår, men mycket tveksamt då hon in te äter gluten nu. Vi väntar på svaren som tar ca 2 veckor. Om det inte syns något så skall vi provocera med gluten i 2 veckor å ta en biopsi.
    Känns skönt att prata med folk som vet vad de pratar om. Vi vill också ha hjälp med att utreda gluten då vi inte orkar prova å ha det eländigt här hemma om det inte resulterar i någonting bra efterråt. Vi  hoppas att glutenkänsligheten är för att tarmen är känslig efter mjölken bara, så vi får se.
    I övrigt hade hon gått ner 300g på en vecka pga magsjukan men växt 4,5cm på en månad, kurvorna ser helt knas ut Det var läskigt att ta venprov på tösen men vi kunde distrahera bra

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3