Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Paincake- lycka till!!
Paincake- lycka till!!
Liian: vad härligt att vara slut efter så roliga "julanledningar" -. Hoppas att nattningarna går bättre för er snart.
Paincace: hahaha, han har klurat länge så han är säker på sin sak
Meh, vad hände- var inte klar
Men visst är det roligt med typ öppna förskolan eller andra samlingsplatser , att se hur barnet agerar å reagerar med andra barn, vuxna å leksaker
Kan ni förstå (det kann inte ens jag) hur bra det är när gumman mår bra. I dag sov hon 45 min på fm. 2 h lunch, i sin säng. Jag hann under lunchen fålla, sy, stryka å hänga upp 2 par nya julgardiner, Vi fick främmande varav en högljudd pojke som skrekbusade med katten utanför sovrumet (dörren öppen) Katten rev ner en kaffekopp utanför dörren å barnet SOVER.
Nu somnade hon 7 efter lite barnknorr, har vaknat en gång. Jag stoppade i nappen, låg en liten stund å gick hit å satte mig igen. Vill bara passa på att skriva när det är positivt klang på det hela, det har kanske inte varit så ofta
I morgon skall jag å gumman fara iväg tills på söndag. Jag skall på tjejsyskonträff. Vi brukar hyra 2 stugor,och umgås. Denna gång skall vi baka julgodis, kakor å winerkammar. Äta julgröt, julmat å gryta med julmustmarinerat kött (någe nytt) Lyssna på julmusik å snacka skit Nackdelen är att packa.. Att packa för 2-3 dagar är som att packa för en veckoresa när man har bebis
Julkram på er!
Paincace- Om du behöver en liten gaffeltruck för den lilla tiden?? Ta snarare 2 långtradare för jag behöver en mindre lastbil Packar in i det sista. Sitter här på en kaffepaus
Hemma igen å med frysen fyll av lussekatter, kanske en så där 7 olika sorters kakor, polkakolai knäckform med choklad, mosartkulor och tryffel med glöggsmak ( problem med frysplats) Läser era inlägg å garvar.
Å visst kan det bli intensivt men här är klösningen å bitningen avsevärt mindre nu!
Men blöjbyten är besvärligt... men jag har kommit på att om man vägrar låta henne segra att lyckas rulla runt så ger hon upp efter ett tag och lugnar sig... Fast hon precis verkat vara på vippen att bli hysterisk. Å Påklädning- häromdagen tog jag fram bilstolen och grejerna ochg la alla sakerna framför henne på golvet å började sedan. Hon´var hur nöjd som helst, liksom redo för att bli påklädd.... Skall prova om det var så eller bara ett nyck.
I natt fick jag sova från 12-7!!
Friid4: Jobbigt med lös mage, om dagen.Men som sagt- detär tur att det inte är många blöjor om dagen,. Var försiktig med mjölkprodukter och fullkorn just nu efterssom magen kan vara känslig för det just nu. Äpple är väll stoppande? Allt med majs, omogen banan.
Här är 2 länkar som jag tycker var bra om mat:
hm... var inte klar ännu
här en bra matlänk till tycker jag:
http://user.tninet.se/~qnv528z/om_mat.htm#TIDTABELL FÖR MAT - GRÖNSAKER
Sedan ser jag att det kanske var ett litet barn till på G! Håller tummarna och vad skönt att du har en sådan inställning. Kramar till er,.
Liian: Visst är det jobbigt ibland, separationsfasen kan tänkas... Vissa dagar känns det som om man vill skrapa av barnet från sig .-)
Annars har vi det bara toppen nu, sååå skönt att inte stoppa i tösen något som hon inte mår bra av- nu sover hon igen Vaknade 2 korta gånger i går natt, en gång i natt och sover på dagarna .-)
Bananflugan : Det ser ju ut som om man ser dubbelt!! SÅ söttt!!!! Å 11 månader.. Man glömmer bort att det är lite spännvidd vad gäller ålder på våra sötingar, mija är 9 mån den 19e.
Lindai : Åh vad det låter heljobbigt!! (skall försöka slänga av ett foto på klippet sedan)
Bananflugan: JA SHITTTTTTT VA TIDEN GÅR FORT!!