Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

I morse staplade lillan klossar, å som med allt annat  som man ser för första gången så fortsätter hon

• längtan 80

Bananflugan:  i bland kan de göra saker men sedan vila med övandet... så helt plötsligt börjar de igen å är kanonduktiga å man står som ett frågetecken .-)

Här är vi dunderförkylda men vid gott mod å glada Fattar inte hur hon orkar, kan knappt andas för näsan är täppt ändå går å går å går å går hon. Nu är krypet helt gone, saknar det också litegrann.. Tänk vad många saker som vi får uppleva med våra små som är en kort stund å kommer aldrig igen- VILKA MIRAKEL!!

• längtan 80

Lindai Hoppas att kalaset blir bra å att han får vara pigg.- Grattis till lillgrabben!!

Paincake- grattis till lillgrabben!

• längtan 80

Grattis till min lilla tös på födelsedagen.
    Men jag sitter här å blev lite lätt stel å stressad. Dr ringde nyss och sa att proverna om ärftligh av celialki var tillbaka och hon hade den genen. Så hon ville att vi skulle börja ge henne gluten igen och göra en tarmbiopsi.

Hon fick en liten egen tårta i går gjord på gluten och mjölkfri muffins, jordgubbssylt och sojagrädde... ÅÅÅ vad on tyckte det var toppen, hon la tillslut ner huvudet mot tallriken å slickade!   Har gjort en till kalaset i dag med.

• längtan 80

Jag blir såååå jla upprörd!!!!!v Har nyss pratat med sjukhuset då jag vill se till så att mitt barn får i sig det hon ska. Då låter det så här.
    Jag- Hej. Jag ringer angående min dotter och hennes mat. Jag vill vara säker på att hon får i sig det hon ska. Hon äter ingen mjölk pga mjölkallergi som är konstaterad samt ingen gluten och vi är under glutenutredning.
    Dietist  - ja men har ni inte fått prata med en dietist?? Men hur länge har hon varit utan mjölk?
    Jag- Sedan hon var ett halvår.
    D- Ett halvår!!??!!!!! Ja men har ni inte en remiss hit ??
    Jag- Nej det har vi inte.
    Ja men det är klart att ni måste till en dietist, omgående!
    Vi ringer upp i morgon och bokar en tid, hon som har mopt barn är borta i dag. Men vi ringer i morgon. Ni måste komma hit omgående.

Fyy faan, jag mår rakt illa!  Vården  fungerar!!??

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3