Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Lite lätt emotionellt utmattad av denna glutenbelastning. Känns så hemskt att ge henne när man vet att hon får ont i magen av det. Vi började i Måndags, skall hålla på tills på fredag då biopsin görs på morgonen. Hoppas bara att det  syns någonting efter ¨så kort tid för vad jag förstår så skall man igentligen äta gluten i ett par månader innan en biopsi. Vilketfall, oavsett proverna- garanterat sista gången vi ger henne detta!

• längtan 80

Å så där, då var man tillbaka till vagning för  att få henne att sova,,, jag mår illa rakt.

• längtan 80

Har fått ett par småkängor av en kompis, nästan helt oanvända. Letade på byn men de hade bara ett par stövlar som räckte upp till knäna. Har tänkt att vara ute på framsidan och leka men de senaste 2 veckorna har det BLÅÅÅÅÅSSSSTTT så in i norden

• längtan 80

Nu åker vi till sjukhuset för att lägga en droppnål på gumman inför tarmbiopsin i morgon bitti.

• längtan 80

Hemma igen efter en ren pärs. Det gick inte att sätta nålen i gårkväll då venerna bara sprack. Ett hysteriskt och övertrött barn, 2 helt utpumpade förldrar som turades om att böla, ca 12-13 försök, emla och 2 omgånger lugnande och 4 timmar senare sätter en överläkar  en nål i pannan på henne medans hon sov!! (de brukar inte göra det på så stora barn annars) 

Biopsin gick bra, behövdes endast ett försök, jobbigt att få in slangen man annars så gick det som hejsan ( annars hade jag satt mig på E4an)  Hon hade gått ner 200 på 10 dagar som hon har ätit gluten nu, Läkaren som gjorde biopsin var "expert" på celiaki å sa att han skulle bli förvånad om provet inte visade någonting. Han
     sa att vi gjort rätt att inte hålla på med gluten när hon har mått så dåligt av det och att vi nu fick fortsätta utan gluten igen PHU!!
    En eloge till all personal, vad de gör det bra. Ett tag var det 5 st inne med oss.

• längtan 80

efter 20h glutenfri kost har vi ett barn som går runt och är glad och nöjd.  Ett helt annat barn.

• längtan 80

Goseplutt. Ja ni har ju riktig vår därnere så det går att vara i sandlådan. Häruppe har vi varit ute på garageuppfarten, hela gården har minst en halv meter snö som täcket annars Men visst är det härligt med vår!!!

Vi äter ingen mjölk, det slipper vi prova för
    lax. går inte
    havre och havreprodukter, troligtvis inte - kommer magsjukediareer. ¨
    gluten, absolut inte, det är det vi testar för nu. Vi är så säkra så vi har ågren, tänk om inte provet visar någonting!! Jag vet inte hur lång tid provsvaret tar. någon sa 2-3v en anna 5-6 v.

kram på er

• längtan 80

Jo jag vet det om havren. Men vi väntar på svaren om gluten först innan vi provar vidare. Men jag tror att det är kört då det luktar död när vi haft i tex havremat i maträtter också

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3