• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • Tina08

Hej tjejer..

Ja, nu är det hårda sparkar som kommer :) Tänkte bara höra om det är någons bebis som oxå är fixerad? kommer precis från BM, och hon sa att min är fixerad och ligger långt ner.. :) Är nu i v 30+4

• Silje84
    Tina08 skrev 2010-01-12 15:41:09 följande:
    Hej tjejer.. Ja, nu är det hårda sparkar som kommer :) Tänkte bara höra om det är någons bebis som oxå är fixerad? kommer precis från BM, och hon sa att min är fixerad och ligger långt ner.. :) Är nu i v 30+4
    Ska till BM på fredag.. Men sist jag va hos henne så va min oxå fixerad fast ruck bar... Så vi får väl se vad som hänt på Fredag... Är i vecka 33+1 idag...
  • Sedorika

Jag ska till Bm idag så då får ja reda på lite mer. Känns som bebisen är en bit ner iaf. Huvudet nedåt var det förra gången. Får se om lillen har stannat där eller bytt plats. Det känns fortfarande som han/hon grö volter och vänder och vrider på sig =)

• Paincake

Jag ska också till bm idag, fast jag ska träffa deras läkare och förlänga min sjukskrivning. Ska göra tillväxt-ul också, men vet inte om det blir idag eller om vi bara bokar en tid till det. Spännande,spännande! 

• Tina08

Hela min mage har fått en helt annan form nu, den har lixom blivit mindre och den är mkt längre ner nu :) Ser lite roligt ut! Men Bm sa att hon ligger så långt ner med huvudet, hon kännde tydligen bara axlarna på bebisen..

• Sedorika

Det blev inget möte med Bm, hon var tvungen att vabba. Förhoppningsvis blir det imorgon istället. Håll tummarna!

Var ju helt inställd på att sluta jobba kl 14. Dom tre timmarna var de längsta i mitt liv. Mentalt hade jag redan gått hem! Haha!

• HelenaOlivia
    Goseplutt skrev 2010-01-12 13:26:04 följande:
    Förstår precis vad du menar, jag ska jobba 5 veckor till med denna och jag är sååå fruktansvärt omotiverad. Innan kände jag att jag ville jobba så länge som möjligt men så känner jag inte alls längre. Den enda fördelen jag ser är att tiden går snabbare om man jobbar än om man är hemma (tycker jag iaf). Idag börjar föräldragruppen, ska bli kul!
    jag var oxå helt inställd på att jobba nästan ända in men nu känner jag att jag behöver va hemma för att landa och komma ner i varv och ta hand om mig förbereda mig, så kommer väl jobba 3veckor till om inget drastiskt händer och då har jag 4 veckor ca till BF
    Ska bli skönt!!
  • HelenaOlivia

nu går det fort, det märks att bebisen växer fort för magen känns större hela tiden och svårare att röra sig och allt sånt.

Vagnen köpt idag, skönt att ha det gjort. en cresent classic blev det, hoppas verkligen den e bra, har velat som en tok.

• Paincake

Ja, vagnfrågan... Vi började med att nästan köpa en Brio Sing, sen var det Teutonia fun som gällde men till sist råkade vi ut för en finlandssvensk, suggestiv, hypnotiserande försäljare när vi bara skulle kolla lite och det hela slutade med att vi köpte en Emmaljunga Nitro City med massor av tillbehör. Jag vet fortfarande inte riktigt vad det var som hände...

• Goseplutt
    HelenaOlivia skrev 2010-01-14 20:38:44 följande:
    jag var oxå helt inställd på att jobba nästan ända in men nu känner jag att jag behöver va hemma för att landa och komma ner i varv och ta hand om mig förbereda mig, så kommer väl jobba 3veckor till om inget drastiskt händer och då har jag 4 veckor ca till BFSka bli skönt!!
    Jag har förberett 3 veckor semester innan BF men nu ska vi flytta precis då så det blir väl inte mycket till vila. Är lite orolig för hur det ska gå med allt men det är ju inte så mycket att fundera på utan bara köra på. Fredag imorn, bara 4 veckor kvar till ledigheten då =)
    Var hos BM igår, min mage har växt ifatt nu och hamnade på normalkurvan (låg lite under innan) och det känns. Som du skriver, man börjar bli orörlig osv. Jag har kommit på mig själv med att vagga fram några gånger...hehe.
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3