• Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
  • HelenaOlivia
    bananflugan82 skrev 2010-01-24 12:39:08 följande:
    Ja, det ska bli skönt att få koma hem sen så småningom! Men vi har det bra på neo också. Men man vill ju gärna tillbaks till verkligheten. Och jag skrev ju fel... Ludvig väger inte 1190, han väger ju 1990 såklart.
    ja jag tyycket det va lite:)
    Skönt att de tar hand om er ordentligt.
    Ta hand om er{#lang_emotions_heart}
  • HelenaOlivia
    Smulison skrev 2010-01-23 23:58:44 följande:
    Sedorika: De 10 dagarna som pappan får ta ut vid födseln räknas inte in i de andra föräldraledgihetsdagarna utan står helt för sig själv. Dock får man bara de 10 dagarna om han har ett arbete under tiden och får förlorad arbetsinkomst. Pappor har alltså inte 10 dagar med ersättning om de är studerande eller arbetslösa. Vi var på FK's infoträff för en vecka sen och de berättade då att det inte ska bli fler infoträffar. Februari är sista månaden som infoträffarna ska hållas. Dåligt med tanke på att det blir fullbokat på 5 min och det verkar vara ett jätteintresse att gå på infoträffarna. De senaste dagarna har jag varit ute och gått på tok för mycket och har jätteont i magen nu så nästa vecka ska jag hålla mig vilandes så mycket jag kan. Min sambo väckte mig en natt när jag var förkyld för då snarkade jag så han trodde det var något fel på mig. 
    det va ju j-vla typiskt att de ska sluta med dem!! Ja då får man väll ringa dom istället som en galning!

Men det är tur att ni på FL finns oxå till hands att fråga.{#lang_emotions_laughing}
  • Paincake

Hej tjejer!

Tänkte bara fråga er om ni vet en bra film man kan se på i helgen. Gärna förslag på romantiska komedier eftersom jag och en kompis ska sitta hemma och mysa medan min sambo går ut och tar (förmodligen) den sista ölen innan bebisen kommer. 
  • Silje84
    Paincake skrev 2010-01-26 19:19:18 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara fråga er om ni vet en bra film man kan se på i helgen. Gärna förslag på romantiska komedier eftersom jag och en kompis ska sitta hemma och mysa medan min sambo går ut och tar (förmodligen) den sista ölen innan bebisen kommer. 
    Jag kan rekomendera en mycket rolig film med mycket skratt... den är iof svensk men jag totalt diggade den. Sommar med Göran, sjukt rolig... Nu kanske jag har dålig humor, inget jag vet så mycke om... men jag tycker  ni ska se den :)
  • HelenaOlivia
    Paincake skrev 2010-01-26 19:19:18 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara fråga er om ni vet en bra film man kan se på i helgen. Gärna förslag på romantiska komedier eftersom jag och en kompis ska sitta hemma och mysa medan min sambo går ut och tar (förmodligen) den sista ölen innan bebisen kommer. 
    holiday, bridget jones, 50 first dates, en andra chans, Hur man blir av med en kille på 10 dagar, music and lyrics, sex and the city filmen

Detta några jag gillar, hoppas ni får en riktigt trevlig helg båda två
  • Paincake

Tack för tipsen! Har sett de flesta av dem men ska kolla upp några i samma genre

• Liian

Hej! Igår var vi på föräldragrupp för första gången. Trevligt och så, men vi tittade på förlossingsfilm {#lang_emotions_undecided}. Jag har inte varit nåt nervös för förlossningen innan, men hjälp vad stor bebisen som kom ut var. Förstår inte riktigt hur det ska gå till....

Har även hunnit med ett besök tillBM som konstaterade att allt var bra. Bra hb (139) och sf-mått 31 cm (v 32). Bebisen har oxå vänt på sig från att ligga tvärs över magen till att ligga med huvudet neråt.... Duktig bebis {#lang_emotions_laughing}

Nu väntar 1 veckas ledigt innan slutspurten på jobbet. Så skönt!

• längtan 80

Hej.

Sitter här och är hemma och är "sjuk" Har ont i armarna så jag gick hem i går, kan inte tänka eller focusera pga att det gör ont och bränner. Var till doktorn och tog prover i fredags, fick i dag höra att ämnesomsättningen är låg. Gränsvärdet är 12 jag hade 10. Doktorn skall ringa i morgon. Så... nu sitter jag här hemma och är orolig.

• Tikka1986

snacka om skit dag alltså :( började me att takläggarna väckte mig imorse när dom började rensa taket från snö och is.sen ringde besiktningsmannen som hade gjort en slutbesiktning på lägenheten jag håller på o flyttar ur.han hade hittat några fler anmärkningar som resulterade i att han tog dit en firma som sa att både golv i kök och hall ska bytas.plus renovering av vardagsrum och kök(väggarna)..fint de här!*suck* hela kalaset kommer antagligen gå på ca 4-5000 {#lang_emotions_cry} 
    känns ju som om man inte har tid till och vara glad över graviditeten..och det e bara att hoppas på att bebisen inte väljer att komma ut för tidigt för jag har inte tid att föda barn just nu :( fattar inte att allt inte bara kan flyta på utan problem,iaf såhär i slutet.
    nåja,hoppas ni andra har det bättre iaf!

längtan80:hoppas du blir bättre snart!

kram på er

• Paincake

Hej tjejer!

Hur mår ni idag? Själv har jag en riktigt downdag - ont i fogarna, tjock och less och tung och neggo, massor med sammandragningar och biverkad av medicinerna. Blev gråtfärdig när jag tänkte på att det i absolut värsta fall är nästan två månader kvar innan Gnutten kommer ut. För två månader sen var jag frisk som en nötkärna, dansade och sjöng  på scen, arbetade som vanligt och hade massor av energi. Nu ligger jag i soffan och kan inte ens tömma diskmaskinen utan att få sammandragningar  (jag kan inte ens gå ut till köket utan att få sammandragningar. Gnnn!). 
    Men jag har lite ljuspunkter - om exakt en vecka är det sista dagen med bricanyl (mot sammandragningarna) och vi ska iväg på TUL. Dessutom är det första föräldrautbildningstillfället på måndag! 
    Jag försöker VERKLIGEN behålla humöret, men idag är det svårt. 
    V 35 imorgon. Heja oss.
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3