Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Då blev jag sjukskriven från och med idag och fram till förslossning, såå skönt! Nu kan jag fokusera på bäbisen och vad som komma skall.
22 dagar kvar till BF idag. Jag har klarat mig väldigt bra under graviditeten, jobbat fram till förra veckan utan problem (jobbar som personlig assistent) knappt någon sammandragning eller förvärkar, men nu de senaste två dagarna kommer allting på en gång. Mina fötter har blivit dubbelt så stora på två dygn! Min pojkväns stora fula foppatofflor får jag inte på mig!
Nej nu börjar det här tankarna "nu får du snart komma ut" vilket är ganska skönt för jag har vart lite förlossningsnojjig, eller är kanske man ska säga, men då är det skönt att man blir så less på att bära bebis o allt vatten så ge mig nån vecka till så längtar jag till förlossningen.
vår barnmorska har blivit sjukskriven (vet inte för vad) och de vet inte när hon kommer tillbaka, fick träffa en annan sist, också jättegullig visst, men man vill ju ha "sin" som man haft hela tiden. hoppas hon hinner komma tillbaka innan födseln :(
nu lät det här som bara massa klagomål, men så är det inte. nu ska jag fortsätta boa, barngardiner ska upp i barnrummet :)
kram på er alla
Hej på er!
Ja, just det. SF-måttet var 32 cm idag, v 35+3.
Jag la på mig rejält med västska typ 3 veckor innan våra bebbar kom, det var hemskt. Som tur var höll det sig till fötterna och vaderna bara! Efter att dom kommit ut blev jag ÄNNU mer svullen, min ben blev groteska. Det har nog varit det värsta med hela graviditeten! Nu, efter 4 veckor, är allt äntligen borta, men det har tagit tid.
måste bara få skriva av mig att i fredags så fixade jag en överraskning till gubben min :) vi har kikat på massor av ringar till förlovningen men inte känt att vi har haft råd men i fredags bestämde jag att nu får de va nog me räknandet av pengar hela tiden så jag gick in och beställde ringar och betalade dom direkt utan hans vetskap :) så på söndag smäller de ;)
kan uppdatera att bebisen ligger helt fixerad oxå så nu e det bara den sista väntan kvar :) vi frågade även om den gamla skrönan att kunna lista ut kön via hjärtljuden och tror man på gamla skrönor så såg de ut som att de e en pojke vi väntar. så vi får väl se om skrönan stämmer på oss eller inte :P bebisen ligger 1 vecka över i tillväxtkurvan så de e en stor och välväxt bebis som ligger där inne :)
fick dessutom en trevlig överraskning,förra gången vi kollade mitt järnvärde så va de väldigt lågt,113, och nu en vecka senare hade det gått upp till 123 :D
oj detta vart längre än jag hade tänkt mig men men :) nu ska jag laga mat tills gubben kommer hem.
kram på er
tack tack :) vet bara inte hur jag ska ge honom ringen.har ni någe tips på nåt romantiskt sätt? :)