Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Sista biten nu, snart är dom här.
Del 2:
www.familjeliv.se/Forum-11-228/m47940059.html
Då blev jag sjukskriven från och med idag och fram till förslossning, såå skönt! Nu kan jag fokusera på bäbisen och vad som komma skall.
22 dagar kvar till BF idag. Jag har klarat mig väldigt bra under graviditeten, jobbat fram till förra veckan utan problem (jobbar som personlig assistent) knappt någon sammandragning eller förvärkar, men nu de senaste två dagarna kommer allting på en gång. Mina fötter har blivit dubbelt så stora på två dygn! Min pojkväns stora fula foppatofflor får jag inte på mig!
Nej nu börjar det här tankarna "nu får du snart komma ut" vilket är ganska skönt för jag har vart lite förlossningsnojjig, eller är kanske man ska säga, men då är det skönt att man blir så less på att bära bebis o allt vatten så ge mig nån vecka till så längtar jag till förlossningen.
vår barnmorska har blivit sjukskriven (vet inte för vad) och de vet inte när hon kommer tillbaka, fick träffa en annan sist, också jättegullig visst, men man vill ju ha "sin" som man haft hela tiden. hoppas hon hinner komma tillbaka innan födseln :(
nu lät det här som bara massa klagomål, men så är det inte. nu ska jag fortsätta boa, barngardiner ska upp i barnrummet :)
kram på er alla
Hej på er!
Ja, just det. SF-måttet var 32 cm idag, v 35+3.
Jag la på mig rejält med västska typ 3 veckor innan våra bebbar kom, det var hemskt. Som tur var höll det sig till fötterna och vaderna bara! Efter att dom kommit ut blev jag ÄNNU mer svullen, min ben blev groteska. Det har nog varit det värsta med hela graviditeten! Nu, efter 4 veckor, är allt äntligen borta, men det har tagit tid.