Inlägg från: Tikka1986 |Visa alla inlägg
  • Tikka1986

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

haha jag såg bebisens ena fot idag när jag låg ner(okej,de va inte skönt men f*n så coolt) :D
    de där me o va törstig har jag oxå problem med,de e ju såååå gott me ett stort glas me isvatten på kvällen men som er andra,de e inte lika härligt me de extra springandet på toa på natten :P
    nån mer som känner sig fruktansvärt öm över magen nu? känns som om jag ska spricka när som helst :S
    Goseplutt: va roligt me bilbyte :) har ni kollat på någon speciell bil eller? vi har oxå bytt bil från volvo till hyndai santa fe,stor,rymlig o billig i drift :)

• Tikka1986

Massa grattis till er!! :D skönt att allt gick bra iaf. så nu har första fått,nu kommer det säkert bara rulla på med fler som kommer kläcka :D åter igen,massa grattis kramar till er och pojkarna

• Tikka1986

snacka om skit dag alltså :( började me att takläggarna väckte mig imorse när dom började rensa taket från snö och is.sen ringde besiktningsmannen som hade gjort en slutbesiktning på lägenheten jag håller på o flyttar ur.han hade hittat några fler anmärkningar som resulterade i att han tog dit en firma som sa att både golv i kök och hall ska bytas.plus renovering av vardagsrum och kök(väggarna)..fint de här!*suck* hela kalaset kommer antagligen gå på ca 4-5000 {#lang_emotions_cry} 
    känns ju som om man inte har tid till och vara glad över graviditeten..och det e bara att hoppas på att bebisen inte väljer att komma ut för tidigt för jag har inte tid att föda barn just nu :( fattar inte att allt inte bara kan flyta på utan problem,iaf såhär i slutet.
    nåja,hoppas ni andra har det bättre iaf!

längtan80:hoppas du blir bättre snart!

kram på er

• Tikka1986

guuud va söta era pojkar är :D här hemma är det full rulle,fick veta att lägenheten jag har flyttat ur måste renoveras vilket innebär att de blir sjukt dyrt plus att när hantverkarna e klara så måste lägenheten städas IGEN :( känns ju inte så värst roligt nu när man e som mest osmidig och det inte e långt kvar :/ plus att både jag o grannen o hennes familj har fått ont i halsen inatt så antar att det e nå skit som går nu :( men annars mår vi bra,bebben knölar runt på den lilla ytan som finns kvar o petar kärleksfullt in sina tår mellan mina revben,man riktigt känner kärleken flöda hehe

• Tikka1986
    swiitii skrev 2010-02-03 18:39:03 följande:
    usch vad trist, måste ni betala hela summan? Verkligen inte kul att behöva städa igen, det finns inget tråkigare än flyttstädning!Hihi känner igen det där med revbenen, vår kille har en förkärlek till min högra sida, både revben och höftben, underbart :)
    ja men dom ringde idag och det verkar som att dom faktiskt kan känna lite sympati :P de vart billigare än vad vi hade räknat med och jag slipper betala vissa saker så det var en trevlig överraskning :D sen det där med städningen var inte så farligt,dom ville bara att jag skulle torka av golven lite och sen var det bra :)

hehe visst e det underbart? ;) höger revben och vänster höftben e det som gäller här :)

nu ska jag kila över till grannen och fika lite men jag kikar nog in här ikväll igen :)
    ta hand om er!
    *over and out*
  • Tikka1986

måste bara få skriva av mig att i fredags så fixade jag en överraskning till gubben min :) vi har kikat på massor av ringar till förlovningen men inte känt att vi har haft råd men i fredags bestämde jag att nu får de va nog me räknandet av pengar hela tiden så jag gick in och beställde ringar och betalade dom direkt utan hans vetskap :) så på söndag smäller de ;)

kan uppdatera att bebisen ligger helt fixerad oxå så nu e det bara den sista väntan kvar :) vi frågade även om den gamla skrönan att kunna lista ut kön via hjärtljuden och tror man på gamla skrönor så såg de ut som att de e en pojke vi väntar. så vi får väl se om skrönan stämmer på oss eller inte :P bebisen ligger 1 vecka över i tillväxtkurvan så de e en stor och välväxt bebis som ligger där inne :)
    fick dessutom en trevlig överraskning,förra gången vi kollade mitt järnvärde så va de väldigt lågt,113, och nu en vecka senare hade det gått upp till 123 :D

oj detta vart längre än jag hade tänkt mig men men :) nu ska jag laga mat tills gubben kommer hem.

kram på er

• Tikka1986

tack tack :) vet bara inte hur jag ska ge honom ringen.har ni någe tips på nåt romantiskt sätt? :)

• Tikka1986
    NiklaasKaroliine skrev 2010-02-09 22:37:37 följande:
    hallå, tänkte hänga på här om de går för sig :) har bf 6 mars, alltså 25 dagar kvar .. och mår utmärkt.. men svullna fötter/händer.dels så börjar man bli lite trött på magen , vill ha bebis nu :Dhur mår ni ? har ni packat bbväskan o så ? :) min står klar i hallen redan, då jag fick åka till förlossningen för 2 veckor sedan, fick då bricanyl mot värkarna, så de lugna ner sig som tur var =)
    välkommen in i värmen hos oss :)

bb-väskan e packad o klar,nu e det bara att packa en väska till mig o sambon sen e allt klart.sambon satte in bilbarnstolen imorse i bilen "lika bra" va de jag fick som svar när jag frågade varför :P tror han e mer trött på väntan än vad jag e hehe

såg att du e beräknad en dag före mig :)

ja just ja,jag har kommit på hur jag ska göra med förlovningsringen förresten,jag tänkte duka upp frukost med ljus och lite gelehjärtan och sen tänkte jag köpa en ros och peta ner ringen i den :) vad tror ni om den idéen?
  • Tikka1986

nån som har lite koll på de här med slemproppen? jag har kollat massor på nätet men blir inte nå klokare :P
    hade umgänge me sambon igår och när jag va på toa efteråt så kom det små klumpar (utan lukt,färg och såg ut som gelatin typ) , kan detta ha varit småbitar av proppen? nån som vet?

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3