-
oki tack så mkt för svaret :) va mest fundersam över om det va lite av proppen eller inte :) men de e bara o vänta o se hur det utvecklar sig nu då :)bananflugan82 skrev 2010-02-10 13:30:45 följande:kan det nog vara. nu i efterhand när jag letat tecken på att förlossningen skulle sätta igång, så hade jag typ.. ja, klumpiga flytningar ett tag innan. Tror det var slemproppen som lossnade bit för bit. Sen lossnade hela slemproppen då vattnet gick och det gick inte att ta miste på! Det var en massa vitt/genomskinligt slem som var lite blodblandat... men slemproppen kan lossna långt innan det sätter igång, så det behöver inte betyda något.
-
grattis och välkommen :)Nillan77 skrev 2010-02-10 13:51:00 följande:Den här tråden har jag missat alldeles... Väntar mitt första barn 9 mars. Bebisen är fixerad enligt barnmorskan i måndags...
-
jo annars e det jätte bra,orkeslös o tung,precis som de ska va hahah nä men inga förvärkar än,lite lätta sammandragningar men inget som man inte kan överleva dagen med :) sj då? ja det verkar vara poppis att dricka hallonbladste men jag står nog över de :) jag tänkte att jag skulle göra det nu på alla-hjärtans-dag :DNiklaasKaroliine skrev 2010-02-10 14:17:26 följande:tack så mycket ! :)haha ja samma här hemma skulle jag tro . okej :) hur mår du annars då? mycket förvärkar, sammandragningar? jag har börjat dricka hallonbladste nu.. har ju hört att det ska vara bra . :) nemen ååh vad romantiskt!! det låter huur bra som helst :D smart att peta ner den i rosen : ) när har du planerat att göra det ?
-
Trevlig alla hjärtansdag!!!
jag lovade ju att jag skulle hålla er uppdaterade om förlovningen och den gick bättre än jag hade kunnat drömma om
jag skippade dock att ge honom ringen vid frukosten utan jag väntade tills efter tolvslaget inatt.när han gick in på toa hämtade jag snabbt rosen och ringen,gick upp i sovrummet och placerade ringen i rosen o lade den på hans sänghalva.
när han kom upp såg han först inte rosen o undrade varför jag såg så "busig" ut.jag bara fnittrade o sa ingenting.sen såg han rosen o jag påpekade väl lite fint att han skulle va försiktig när han tog upp den.först såg han fundersam ut sen sken han upp som en sol med det största leendet jag sett.jag hann knappt fråga om han ville förlova sig med mig innan han började pussa på mig,(jag lyckades få lite luft mellan pussarna) ,med tårar i ögonen.aldrig sett någon bli så lycklig förut och sen lutade han sig ner till magen o sa "hörde du knodden,nu har mamma o pappa förlovat sig"
så nu vet ni hur de gick hihi
fortsatt trevlig dag på er!!! KRAM -
Tack tack :D vi har haft en jätte mysig dag då vi bara har legat i sängen o kikat på film men nu sitter man ensam hemma eftersom han jobbar natt :/ men jag kunde inte ha haft en bättre dag :)
-
jo jag kan hålla med dig när det gäller tv tittandet även om han oftast kollar på samma som mig,tror inte han vågar sätta igång något hormonraseri haha :P fast han kommer ju iof hem efter tolv så man får iaf sova tillsammans :)HelenaOlivia skrev 2010-02-14 18:06:54 följande:Låter som en riktigt bra dag!Min man jobbar oxå natt dock inte idag men annars, jag tycker att det kan va skönt att få ha kvällar för sig själv och välja fritt vad jag vill se på tv:n, hihiFörstår att du hade velat ha han hemma i natt.
-
då börjar han ganska sent oxå va? min börjar vid 15.00 tiden så det räknas väl som kvällspass antar jag. hehe aa de kan vara skönt o va själv i sängen ibland oxå,fast gubben e så söt så han skänker nästan hela sängen till mig ändå bara för att jag vrider o vänder mig hela tiden.HelenaOlivia skrev 2010-02-14 18:25:29 följande:vi gillar vissa program båda två sen har jag program han inte gillar och tvärtom och de försöker vi se när den andra inte e hemma eller sover.Min jobbar hela nätter till 5 på morgonen, ganska skönt att ha sängen för sig själv nu när man e stor och varm:)
har du börjat sovit extremt dåligt förresten?
jag sover en stund sen vaknar jag när jag måste vända på mig eller så vaknar jag o e klarvaken :( -
Smulison: tackar :)oki ska testa ljudbok,har bara ljudböckerna om "pojken som kallades det"1-3 men dom e så spännande så dom kommer jag absolut inte kunna somna till hehe har du nått förslag på nån bra bok?HelenaOlivia skrev 2010-02-14 19:24:22 följande:ja min börjar 18.45.Jag sover bra fast vaknar ju till varje gång man ska vända sig då man inte e så smidig längre men sover ca10timmar varje natt och kan sova middag oxå om det behövs.Kan rekomendera ljudbok då man vaknar till, jag har i mobilen man kan ju även ha mp3 spelare det får mig att slockna inom ett par minuter som mest, det är otroligt rogivande.Man behöver ju sova nu inför vad som komma skall, jag har förstått att jag har tur med sömnen
jag brukar kunna somna en sväng på soffan till nåt kasst program på tv:en om dagarna så jag funderar på om jag ska flytta in i vardagsrummet på heltid nu haha -
tack så jätte mkt :) kunde inte haft en bättre dag :)NiklaasKaroliine skrev 2010-02-14 20:49:16 följande:Tikka86: Grattis till förlovningen !! hoppas ni hade en underbar dag :D
-
oki tack för tipsen,ska kika om jag hittar något jag fastnar för då :) hehe ja men de e ju bra o ladda från nätet,då slipper man ju hyra om dom heheHelenaOlivia skrev 2010-02-15 11:09:24 följande:Tikka: jag gillar deckare så har lyssnat på liza marklund, camilla läckberg mkt och nu lyssnar jag på hamilton, trodde inte jag skulle gilla dom först men tomas bolme är uppläsare och hans röst är väldigt bra.Tomas bolme läser Tordyveln flyger i skymningen och den e jätte bra.Har lyssnat på lite "tjejböcker" oxåJag är ju lite ful och laddar hem på nätet men annars kan man låna på biblan.