Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Men sen vill vi väl ha en tråd när de komit ut oxå för att fortsätta dela glädje och sorg? Det vill jag iallafall.

Känns som onödigt att stressa upp sig för förlossning för som sagt ut ska den:)

• HelenaOlivia
    Goseplutt skrev 2010-01-12 13:26:04 följande:
    Förstår precis vad du menar, jag ska jobba 5 veckor till med denna och jag är sååå fruktansvärt omotiverad. Innan kände jag att jag ville jobba så länge som möjligt men så känner jag inte alls längre. Den enda fördelen jag ser är att tiden går snabbare om man jobbar än om man är hemma (tycker jag iaf). Idag börjar föräldragruppen, ska bli kul!
    jag var oxå helt inställd på att jobba nästan ända in men nu känner jag att jag behöver va hemma för att landa och komma ner i varv och ta hand om mig förbereda mig, så kommer väl jobba 3veckor till om inget drastiskt händer och då har jag 4 veckor ca till BF
    Ska bli skönt!!
  • HelenaOlivia

nu går det fort, det märks att bebisen växer fort för magen känns större hela tiden och svårare att röra sig och allt sånt.

Vagnen köpt idag, skönt att ha det gjort. en cresent classic blev det, hoppas verkligen den e bra, har velat som en tok.

• HelenaOlivia
    Paincake skrev 2010-01-14 20:50:04 följande:
    Ja, vagnfrågan... Vi började med att nästan köpa en Brio Sing, sen var det Teutonia fun som gällde men till sist råkade vi ut för en finlandssvensk, suggestiv, hypnotiserande försäljare när vi bara skulle kolla lite och det hela slutade med att vi köpte en Emmaljunga Nitro City med massor av tillbehör. Jag vet fortfarande inte riktigt vad det var som hände...
    hahaha, vad roligt! Känns som att jag skulle vilja bli barnvagnsförsäljare i framtiden, folk kommer in och vill ha en sak och man säljer nåt helt annat, måste va lite kul.
    Man e lite mer lättpåverkad som gravid tror jag så det blir inte alltid som man tänkt. Hoppas ni blir nöjda.
  • HelenaOlivia
    Goseplutt skrev 2010-01-14 20:54:41 följande:
    Jag har förberett 3 veckor semester innan BF men nu ska vi flytta precis då så det blir väl inte mycket till vila. Är lite orolig för hur det ska gå med allt men det är ju inte så mycket att fundera på utan bara köra på. Fredag imorn, bara 4 veckor kvar till ledigheten då =)Var hos BM igår, min mage har växt ifatt nu och hamnade på normalkurvan (låg lite under innan) och det känns. Som du skriver, man börjar bli orörlig osv. Jag har kommit på mig själv med att vagga fram några gånger...hehe.
    oj flytt och allt men det verkar vanligt, man blir lite mer fixerad av att fixa hemma som gravid och förbereda boet eller va man ska säga, hoppas flytten går bra, du slipper iallafall bära, skönt:)
    Vi har börjat möblera om och handlat lite nya möbler och så, så allt är redo när den kommer.
    Skönt att du växt ikapp, jag ligger under normal men över onormal, fick gå på tillväxt UL och  det visade sig att bebisen växer jätte bra och va större än beräknat vid den veckan, så skönt!
  • HelenaOlivia

en till här och just på kvällen vilket gör att man måset pringa några extra turer på natten, tyvärr

• HelenaOlivia
    Linnéa777 skrev 2010-01-16 11:14:00 följande:
    Jag har de två sista dagarna varit otroligt törstig! Jag stod i duschen och fick ropa på min sambo så han fick komma med en flaska vatten, för jag trodde jag skulle törsta ihjäl!
    {#lang_emotions_laughing} det va lite kul
  • HelenaOlivia
    Adnil76 skrev 2010-01-16 15:48:43 följande:
    Japp! Min enda craving har varit iskallt vatten! Älskar klirret av isbitar i ett glas. Aldrig har vatten varit så gott!
    det är en jäkla bra craving:)
  • HelenaOlivia

Åh vad skojj, GRATTIS!!! Dock inte skojj att det blev så akut men skönt att allt ändå gick bra och att ni alla mår bra.
    {#lang_emotions_flower}

• HelenaOlivia
    Paincake skrev 2010-01-19 17:37:53 följande:
    Åh, suck! Hade beställt ett finfint skötbord i massiv ek som läggs på tvättmaskinen och sparar mycket plats (och som var jättedyrt). Det kom på posten idag, slarvigt inslaget och med hanteringsskador och en stor spricka på ena sidan Så irriterande! Nu vill man ju ha allt färdigt inför bebisen, inte hålla på att strula och skicka tillbaka grejer...
    Fan va trist! Hoppas ni hinner få ett nytt tills bebisen kommer. Din sambo kommer få fina muskler iallafall ;)
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3