Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

ja när det blev sånt här väder är jag ännu gladare över att jag bor centralt i sthlm och inte ute på landet långt bort från en stor väg och långt till närmsta bb.

Jo vist ska det bli skönt att kunna röra sig mer smidigt och framförallt slippa ha ont och så vill jag ju träffa vår bäbis.
    Men nu är det nära, orkar inte gå massa över tiden:)

• HelenaOlivia
    Paincake skrev 2010-02-21 10:29:47 följande:
    Hej alla! Här har helgen spenderats i vinterkräkets tecken. Både jag och sambon blev sjuka samtidigt... huvva. Fick så mycket sammandragningar av det att jag trodde bebisen skulle komma ut. När de kom var tredje minut ringde jag förlossningen med gråten i halsen och undrade hur vi skulle göra. De var ju inte jättesugna på att ta in oss men lugnade mig och sa att det löste sig ifall det skulle vara på gång på riktigt. Det gjorde ju inte jätteont så vi avvaktade in i det längsta och det gav med sig efter ett tag. Jag tror dock att all extra vätska i kroppen hjälpte mig att inte bli så utslagen. Jag kunde ju t o m äta lite redan dagen efter och jag har fått tillbaka mina anklar!
    fy låter inte kul men härligt att du fått dina anklar tillbaka:)
    Skönt att bebisen inte ville ut samtidigt, hade kunnat bli riktigt jobbigt.
  • HelenaOlivia

Skönt att ni är på benen igen, ja det blir inga lååånga promenader nu i all snö och med ont men luft behöver man.

• HelenaOlivia

kunna klä på sig utan att bli helt slut och sova på mage:)

Det har dock varit mest mysigt och spännande att vara gravid tycker jag som mått väldigt bra fram till nu sista då jag har ont och så men nu är det ju bara sista sista kvar.

Själv har jag börjat stressa upp mig på nätterna med massa tankar kring allt och inget och samtidigt känner jag mig lugn inför vad som komma skall, mkt snurrigt.

• HelenaOlivia
    Paincake skrev 2010-02-22 22:32:09 följande:
    Min bebis är också fixerad sedan några veckor sedan. Jag berättade det för en kompis, som inte är helt haj på det här med graviditeter, varav hon frågade "Fixerad vid vad?" Gnutten i min mage är nog fixerad vid kampsport: urinblåsan som boxboll, knäsparkar mot revbenen och knuffar och brottning med njurarna Var hos barnmorskan idag och allt var bara fint med mig och Gnutten. Fördelen med galna kräksjukan måste väl varit att jag nu bara har gått upp ett kg på två veckor - all vätska i fötter och händer har försvunnit! Enligt hjärtljuden bör det bli en pojk, de har legat på strax under 140 hela graviditeten. Vad har ni haft för hjärtljud?
    130-148 har bäbisens hjärtslag legat på.
    Har dock drömt två gånger att det blir en kille och hört att jag har tjejmage, så vi får väl se, tycker det är jätte spännande!

Det va lite gulligt v din kompis, det är inte lätt att förstå sig på alla dessa gravid ord.
    Sparkas kan dom, trångt för dom nu så det är väl därför det gör ont gissar när den bökar omkring.
  • HelenaOlivia
    Linnéa777 skrev 2010-02-23 15:02:13 följande:
    Nu har jag med varit hos bm. Bebisen hade knappt växt något, och hade dessutom gått från ruckbar till rörlig... Hjärtljuden låg runt 125. Hon tyckte det kändes som en liten bebis. Jag är lite orolig, vill inte att nåt ska vara fel! Det är det säkert inte heller, men oron finns där ändå, antar att det är så för alla.
    förstår om du blir orolig.
    Men om inte din BM sa att det va nån fara så är det säkert inte det.

(vill bara ge er ett tips på en sida jag hittade igår, www.varktimer.se/ . där kan ni klocka era värkar :D) bra tips, tack!
  • HelenaOlivia
    Nillan: tur att man ändå upptäckte detta nu så om det blir kejsrassnitt så slipper det komma akut, om det nu är nån tröst. Önskar dig lycka till och hoppas allt går bra.

Gosseplutt:Vi har15dagar kvar till BF och vist går tiden fort nu och jag hoppas jag hinner göra det jag vill hinna med innan den sätter fart ut samtidigt så längtar jag massor efter att hela förlossningen ska va över och ca ett dygn till så man kan bara få njuuta.

Namn tycker jag blivit svårare nu på slutet men några har vi.
    Själv då?
  • HelenaOlivia
    Liian: Är ju inte så konstigt att man inte har koll på alla olika värkar när det är första bebisen och självklart blir man orolig och 100gånger bättre att åka en gång för än en för lite.
    Skönt att bebisen mådde bra och att allt va som det skulle.
  • HelenaOlivia
    Nillan: Oj vilken resa, rörigt som bara den, tur att du fick possitiva svar och så hoppas vi på en vanlig förlossning.
    Ta hand om dig
  • HelenaOlivia

Oj här har det hänt grejjer medans mitt internet legat nere.

Vad roligt med flera bebisar!!   zweetieh:Grattis!!!!!

Hoppas det snart snart blir fler små här. Våran får oxå gärna komma snart, bf 11/3

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3