Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Souvenir: Verkar som jag fick ett miffo till handläggare på fsk som krävde läkarintyg, tack för att du skrev att du inte behövde.
    14dagar, WOW!! Har 24dagar så inte riktigt lika nära men kan tänka mig att få några dagar tidigare.

Namn tyckte jag va lätt först i början men nu är det mkt svårare men vi ser säkert när bäbisen kommer vad den ska heta, vi vet inte vad det blir för kön.

Nillan:Ja kan tänka mig att det känns lite konstigt det gjorde det för mig oxå men nu efter en vecka hemma är det bara jätte skönt har så ont att på jobbet hade jag inte kunnat vara.
  • HelenaOlivia
    bananflugan82 skrev 2010-02-16 14:45:46 följande:
    Idag har vi varit ute på premiärtur med barnvagnen då dom små trollen skulle till BVC. Gud vad skönt det var!!! Helt gudomligt att komma utanför dörrarna efter att bara varit inne med dom små. Vi åker ju ingenstans med dom så min man sköter alla handlingar o sånt. Hade packat in dom ordentligt så dom inte skulle frysa. Det ligger runt nollan nu och fortsätter det hålla sig på den temperaturen o inte bli minus så ska jag deffinitivt gå ut mer. Oliver vägde för den delen 2878g och Ludvig 2686. Nästa gång spräcker vi 3kg's gränsen.
    Stora killarna nu eller inte riktigt men skönt att de växer och mår.
    Förstår att det va skönt att komma ut, trist att bara var inne oxå. Här i sthlm så har vi minusgrader hoppas du slipper dom så ni kan komma ut lite mer.
  • HelenaOlivia
    Linnea och Swiitii: Behövde ni ha läkarintyg för att få HP?
  • HelenaOlivia

Tack för svaren, jag sökte för jag har tungt jobb och så påstod hon att jag var tvungen att ha läkarintyg på att jag hade ont oxå.
    är sjukskriven nu men vill veta ifall det bråkar om det hur de har varit för andra.

• HelenaOlivia
    Liian skrev 2010-02-16 19:57:53 följande:
    HelenaOlivia: JAg hade inte ont, men jag jobbar som Kassaledare på MAxi, vilket i praktiken innebär att jag är driftansvarig. Detta gör att jag måste kunna hjälpa till i tex förbutiken ifall det krävs. Pga att vi har post som kan väga upp till 20kg så fick jag havandeskap. Sedan så står eller går jag ca 80% av en arbetsdag. Fick kämpa lite för det dock då jag fick avslag 100% först. Överklagade och fick då 100% godkänt =)
    Ok, tack. Alltid bra att höra hur det gått för andra ifall de bråkar.
  • HelenaOlivia
    zweetieh skrev 2010-02-19 23:32:29 följande:
    ar extremt gasig och min "nederdel" gor en massa lustiga ljud...9 manaders symtom tro?
    jag tror jag har lite samma
    Det är säkert nåt 9månaders symtom, nu ska den snart ut!
  • HelenaOlivia
    zweetieh skrev 2010-02-20 13:18:20 följande:
    ja nu e det snart dags!var tvungen att trimma lite "dar nere" sa inte barnmorskan skulle behova en lie for att hitta ratt....var det svaraste jag gjort pa lange!fick forsoka lyfta magen for att se nat men det gick inte sa bra....
    jag kan inte se längre så vågar inte riktigt dit men tänker samma, hur ska bm se nåt i ogräet, hihi
  • HelenaOlivia
    Linnéa777 skrev 2010-02-20 14:26:12 följande:
    Har samma problem här. Jag har bara struntat i allt hår. Numera kallas mitt nedre organ för Kalufsen... Haha!
    hahahahaa! Roligt med smeknamn:)
  • HelenaOlivia
    bananflugan82 skrev 2010-02-20 16:16:15 följande:
    Jag kan säga det tjejer att när bebisarna är ute så kommer ni att känna er sååå smidiga, även om man har några kilon kvar. Bara känslan av att magen försvunnit gör att man känner sig superlätt. Det är så otroligt skönt att vara sig själv igen!
    låter lovande! ska bli härligt att kunna röra sig lite smidigare än en elefant.
    Några extra kilon e ok det kan man leva med när man får en eller två sötisar
  • HelenaOlivia

kan tänka mig att det kommer att kännas tomt i magen samtidigt som det är underbart att hålla sitt/sina barn för nu e man så van att klappa och ha någon som rör sig där inne.

Vad trist att flytten inte blev av, det börjar ju bli brottom nu.
    Jag tycker oxå lite synd om vår bäbis, är trångt där inne nu.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3